1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

  1. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben een beetje aan het rondkijken wtb monitors en interfaces. Ik heb zo'n 600 eu te besteden en heb zelf al wat moois gevonden:
    http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mo...-voordeelset-van-2-stuks/product-details.html
    http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mo...studio-monitor-set-van-2/product-details.html

    KRK heb ik altijd goede dingen over gelezen dus vandaar de RP6jes, ik heb op een ander forum wat goede dingen gelezen over de Pioneer die ik heb gelinkt: hij zou wat professioneler zijn (hij ziet er imo ook iets slicker uit), plus punt is ook de volume knop ofc :9 Maar dat zit ook op het interface dat ik van plan ben te kopen:
    http://www.bax-shop.nl/usb-geluidsk...-2i2-usb-audio-interface/product-details.html

    Iemand wat meer ervaring op dit gebied? Ben er ookal achter dat ik het best gebalanceerde kabels kan gebruiken, ben uitgekomen op deze: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-cab723-xlr-female-jack-male-1.50-meter/product-details.html
    En ik moet nog even kijken of ik er MoPADs bij koop (of scheelt dat niet zo veel?).
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Je zou eigenlijk in de winkel moeten gaan luisteren met je favoriete muziek/producties/mixes voor een beslissing, maar ik heb zelf de KRK's staan i.c.m. de Focusrite Scarlett aangesloten met geblanceerde XLR-kabels en ben meer dan tevreden. Decoupling van je monitoren is wel aan te raden. Ik had het eerst niet gedaan, maar erna kwam het geluid beter tot z'n recht en ging het laag veel dieper. Verder minder last van resonantie. Maar goed, je kan het eerst ook zonder proberen en later nog bestellen...
     
  3. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Plan is iets gewijzigd, kies voor de KRK RP6 G2's + MoPADs en de Scarlett 2i4 en als ik dan nog wat geld over heb haal ik daar wss een Sennheiser HD280 bij.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dan kan je beter de HD380 nemen.
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik zou voor de Audio-Technica ATH-M50 gaan.
    Veel mensen zijn erg erg enthousiast over, vergelijkbaar met koptelefoon in veel hogere prijsklasses.
    Ik denk dat ik er zelf ook een ga halen dit jaar, of de Brainwavz HM5.

    Dit is ook wel een erg vet apparaat :D
     
  6. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed dat je het zegt, die is even duur 8)

    Ik heb wat betreft koptelefoon nog niet zo veel gezocht, denk ook dat ik die later pas er bij haal.
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jup, in Amerika plus wat andere landen is die dubbel zo duur en hier niet. Maar het is zegmaar de opvolger van de HD280 met veel verbeteringen. De HD280 is ook wat lomper, zwaarder en kan gaan scheuren/breken. Lees hier maar 's wat reviews (ook die zijn overgestapt van HD280 naar HD380). :)
     
  8. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hey gasten, ik ontdek dit topic net. Ff een paar pagina's gelezen maar zie dat het al snel oude posts worden. Ff een vraagje: gaat dit allemaal uitsluitend over electronische muziek? Of zitten er hier ook nog mensen die weleens een instrument vasthouden en dat opnemen/produceren?

    Ik vind mezelf in eerste plaats muzikant, maar heb over de jaren een redelijke collectie gear opgebouwd. Ik ben nu bezig een nummer ook wat serieuzer op te nemen en ook een beetje te produceren. Ik kan m'n studio gear hier ook wel ff een keer neerzetten, maar ben zelf wat minder geinteresseerd in de electro productie.
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  10. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Thanks! :) En klopt hoor, maar het is ook maar een basis wat ik vannacht een beetje in elkaar had geflanst. Maar ik hoop dat ik hier uiteindelijk een lekkere track van kan maken! :D
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    https://soundcloud.com/crowic/noisecontrollers-showtek

    Vroeg me af hoe ze het precies hebben gedaan bij dit nummer. Het eerste stuk is 130 bpm, tweede stuk 110 en derde 150. Tuurlijk krijg je dan een gemiddelde van 130 , maar hoe hebben ze dit precies geproduced? Lijkt me best leuk om ook zulke nummers proberen te maken.
     
  14. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    MIDI tempo mapping / tempo change :)
     
  15. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet wat je gebruikt? In FL Studio kan je gewoon een automation clip op de BPM zetten.
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Dat kan in alle DAW's. :)
     
  17. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, sinds ik de Scarlett 2i4 lijkt het wel alsof ik meer last heb van underruns, ik ben nu een track aan het mixen met ongeveer 32 tracks (allemaal 3:30 minuten) en als ik een bepaald gedeelte langer aan laat staan dan een minuut begint hij heel erg te haperen. Ik heb de audio driver op de Focusrite driver ingesteld en buffer length staat al op z'n hoogst. CPU is ook laag (~2%) en RAM 50% (FL Studio zelf gebruikt ~40k). Iemand die hier een oplossing voor heeft?
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Geen last van, ik heb de 2i2. Heb je al op de site van Focusrite gekeken voor updates?
     
  19. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het goed is heb ik de laatste versie. Ik heb de driver van de Focusrite website gedownload. Ik vraag me af of er misschien iets mis is met 1 van de wav files.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Maar heb je in FLS zelf ook al met de instellingen lopen spelen? Daar zou ik ook kijken...
     

Deel Deze Pagina