1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Da Vinci Code, zo uit. :thumbs:
     
  2. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    De mensen die Norwegian Wood hebben gelezen, wat vonden jullie van de verfilming ervan?

    Ik vond hem bizar slecht namelijk. Ik snap niet dat er nog positieve reviews over geschreven zijn. De film voelt als een opsomming van gebeurtenissen en vernietigt compleet de ziel van het boek.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dat vond ik dus ook, al is die voor een keer wel aardig. Acteerwerk vond ik voornamelijk het beste, maar het was door de opsommingen echt te overduidelijk dat je niet om de opsommingen heen kon. Je ziet dat ook wel als je het boek niet kent, omdat de scenes veel te kort zijn.

    Als Modder eerst de film gaat zien en dan pas het boek leest, vermoord ik hem ter plekke @ niet serieus mode. :+
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Het boek wel gelezen, maar de film niet gezien. Persoonlijk hou ik ook niet zo van zulke boekverfilmingen, er zit geen goed verhaal in om een goede film te maken (maar als boek op zich voldoet dat juist uitstekend)
     
  5. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een goed boek heb gelezen, ben ik ook wel benieuwd hoe de verfilming dan is. Het valt vaak tegen, maar het heeft wel wat om de personages tot leven te zien komen.
     
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Goed, zoals verwacht wel eigenlijk. Las lekker weg, zeer goed geschreven. Wat ik niet had verwacht was hoeveel filosofie er eigenlijk nog indirect inzit. Vind ik wel leuk. Ben daar dit (academische) jaar veel mee bezig en vind het interessant om te lezen hoe filosofisch onderlegt G. Orwell eigenlijk is.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Laat deze maar liggen dan. Ik heb zelf ook zat boeken waar ik een verfilming totaal niet van zie zitten. En het zijn vooral de James Rollins boeken, omdat die op een bepaald punt gewoon zo groots worden dat een echt succes alleen met een budget van boven de 100 miljoen per film gegarandeerd kan worden. En je moet dan niet teveel aan acteurs en actrices uitbetalen. De Steve Berry boeken zouden daarentegen wel prima verfilmd kunnen worden, misschien ook wel voor een budget van onder de honderd miljoen per film. Dit zijn de boeken van mijn 2 favoriete auteurs, maar ik kan me buiten hen 2en veel betere boekverfilmingen voorstellen.
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bijna Schaduw van de Wind uitgelezen, nog 15 pagina's :D

    Pff, wat was die brief van Nuria aan Daniel lang zeg 8)
     
  9. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha, ja, inderdaad he? Ik heb het in mijn tweetalig Engels klas gelezen en dan ga je dus ook op elk woord in zo ongeveer. Het is eigenlijk het leukst als je zo'n boek als dit leest met zoveel aandacht, dan haal je er zoveel meer uit :thumbs:

    Inderdaad he? Christus man ik dacht echt op een gegeven moment dat het nooit meer zou stoppen :+
     
  10. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben begonnen in "De honderd jarige man die het raam uit klom en verdween". Erg leuk tot nu toe :)

    Is er hier iemand met een ereader eigenlijk? Ik zit erover te denken om een Kobo Glo te halen.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2013
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Zowaar 22 bladzijden gelezen in Jacht op het Verloren schaap. Eigenlijks begint het nu pas, bladzij 57. En ik vind het best tof, nu maar hopen dat ik niet weer nachten achter een loop te gamen. :+
     
  12. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    1) honderdjarige man: super boek!

    2) ik heb een sony ereader, bevalt me heel erg goed!
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Gister "The Wise Man's Fear" van Patrick Rothfuss uitgelezen en was oprecht verdrietig dat ik nu moet wachten op het laatste derde deel :mad: Geweldige fantasy! Echt een absolute aanrader voor liefhebbers van het genre en nieuwkomers. Originele implementatie van magie en universitaire sfeer van de Arcane university is echt geweldig gedaan. Meerdere keren ook minutenlang stuk gegaan van het lachen. Aanrader!
     
  14. martinibaby

    martinibaby aka Misty

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna het boek Magiër uit, 'Warlock' in het engels.. Gaat over een dude genaamd Taita die in het oude Egypte de magiër v/d farao is. De hel barst los op 't gebied van list en bedrog, waardoor de zoon van de farao een episch avontuur ondergaat waarbij die tovenaar hem steunt.. Doet mij denken aan Game of Thrones. Veel bedrog, veel bloed en gruweldaden, maar ook een beetje magie.. Heel tof, hopelijk wordt ie ooit verfilmd.
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    The fault in our stars gelezen (oke, de NL versie, maar die titel is gewoon verschrikkelijk slecht) Wat een boek zeg, tweede helft bijna met tranen in mijn ogen gelezen. Damn, het wordt dringen zo in mijn top-5 van beste boeken. :)
    (ik denk dat ik toch niet in staat ben om een top-5 samen te stellen, boeken kun je nauwelijks met elkaar vergelijken)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan kun je ook nog De Elfde Plaag lezen. Zelfde schrijver, ook Egypte, ook Taita, ook een goed boek.

    Hopelijk laten ze het verfilmen achterwege. :+

    Het Koningsgraf trouwens ook.
     
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Indrukwekkend he? Ik had ook een brok in mijn keel. Zo veel mooie passages en zinnen. Dit is er een die ik hoog in de top zal blijven houden. En iedereen zal aanraden!!
     
  18. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    "De honderd jarige man die het raam uit klom en verdween" uitgelezen. Superboek! Hele droge humor. Ik ga nu beginnen in 1Q84 :) Heb hem al een tijdje willen lezen, nu maar gekocht.
     
  19. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Na een tijdje m'n e-reader weer eens aangezet: scherm kapot :'-(
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Nieuwe boekjes. Raas als een malle door mijn backlog heen atm ;) Totale kosten 40 euro :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina