1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    In oost europa rijden er nog genoeg van die oude dingen. Ik heb trouwens ook nog een Golf 3 uit 1994 als tweede auto, maar kan binnenkort wel eens weg :+
     
  2. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan alsnog, er zijn zoveel van die auto's geproduceerd dat ze geen drol meer kosten en onderdelen in overvloed te vinden zijn. Ik snap nog steeds niet waarom je dan een Golf 3 gaat jatten... 8) steel dan gelijk een dure auto ofzo.
     
  3. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Staat een Audi A4 Sportline bij de buren :')
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zo'n Golf is gewoon makkelijk te jatten, helaas.
     
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje is ook niet helemaal het goede topic.

    Maar ik ga in april 2 weken met mijn vriendin naar Oostenrijk. Nu wil mijn vriendin met haar Seat Arosa is een 1 l motor. Komen we daar wel mee omhoog? En is dat wel te doen in de bergen?

    Ikzelf neem liever de golf 4 van mijn moeder mee 2liter highline nadeel is dat die wel wat meer benzine zuipt.

    Wat zouden jullie doen?
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Auto van je moeder meenemen.
    Die Arosa gaat echt roken denk ik ;)
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Beetje late reactie, maar ben wel benieuwd waarom je dit zegt? Ervaring?
    Ik rijd nu zelf een japanner en moet zeggen dat die heerlijk rijdt en echt nooit wat mee is. Maar volgend jaar mag ik een andere, en ik zit toch wel heel erg naar de peugeot 208 te kijken.
    Ben geen techneut, dus wellicht wat bevooroordeeld, maar vind die er toch wel erg nice uitzien voor zijn klasse.

    Dus ben wel benieuwd wat de cons zouden zijn om voor een peugeot te gaan?
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vraag mij ook wel af waar Kimi dit vandaan haalt, de 206 was bouwtechnisch gezien geen topper (draagarmpjes, motorsteunen en versnellingsbak waren ruk) maar waren mbt elektronica volgens mij geen ramp.

    Van de 207 heb ik geen cijfers of ervaring, maar hoor er niet echt veel over?

    Zie Renault: die had 1 drama serie, de Laguna Ph 2 en meteen is het een kutmerk volgens velen. Terwijl de laatste generatie Laguna bovenaan staat in de ADAC betrouwbaarheidslijst.

    Zo heb je overal wel probleemgevallen, de 2.2 diesel van Toyota is bijvoorbeeld ook een kutblok.
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    HOLY FUCKING SHIT.

    Vanmiddag komt mijn buurman binnen want het beviel hem niet allemaal, hij was ook meegegaan toen ik de auto ging kopen en hij vroeg om het kenteken en het kaartje dat we kregen van de garage om het een en ander te zoeken. Ik ging hierna naar de sportschool en was 2 uurtjes later thuis. Zit boven op mn laptop en word aangebeld, ik doe open en staat die buurman weer met een kenteken geschreven op een servetje. ' Ik denk dat we hem hebben gevonden '. Dus ik pak het 3e deel en zie dat het kenteken overeen komt, meteen politie gebeld en alles doorgegeven en kreeg daarna een telefoontje dat de politie al onderweg was. In de straat waar ik woon woont ook een man die auto monteur is en hier en daar connecties heeft, hij ging naar Nijmegen om scooterbanden ofzo op te halen en belde dus naar de andere buurman en gaf het kenteken door.

    Wij dus in de auto gestapt en meteen naar toe gereden, eenmaal aangekomen zag ik de auto staan. 3 politie agenten en een busje erbij en een paar minuten later kwam ook de sleepwagen. Gegevens overschrijven etc en de auto controleren.

    Ze waren via de rechterdeur naar binnen gegaan en het stuur zat helemaal los aangezien ze het hele stuurslot kapot hebben 'getrokken'. Voor de rest ontbreekte er niks, geen extra schade. Enige wat dus kapot was was de deurhendel aan de rechterkant en het hele stuurslot.

    Morgen word het weer gemaakt, staat nu weer voor de deur en heb de accu los gemaakt, maar ga er niet van uit dat hij weer word meegenomen.

    Wat een toeval en wat een geluk man.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Wauw wat een geluk super man!! \o/
    Worden er nog mensen aangehouden?
     
  11. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee volgens mij niet. De buurt bewoners zeiden dat de auto er al een aantal dagen stond. Denk dat mensen gewoon auto gepakt hebben om ergens naar toe te rijden en dan te dumpen.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik denk dat dit precies de reden is waarom die auto daar een paar dagen stond. Paar dagen laten afkoelen, dan ophalen. ;)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als hij gebroken over wilt komen moet je vooral met de Arosa gaan ;)
    De stoelen zijn niet meegemaakt voor lange ritten.

    Hoelang denken jullie over de rit naar Oosterijk te rijden.
    Weet wel zeker dat de met de Golf lekker kan doorknallen voor de Duitse autowegen.
     
  14. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je natuurlijk ook nog een punt. Maar ja vriendin lief ziet alleen de goedkopere benzine kosten.

    Het is geloof ik 1030 km. Dus neem het ruim 10 uur ofzo. Dan is die golf idd lekkerder sowieso omdat je gewoon extra trekkracht hebt. Hoe snel die Arosa rijd is afhankelijk van de wind haha. En die golf van mijn ma is redelijk luxe ingericht stoelen zijn helemaal aan te passen maar ook cruise control enzo.

    Ik ga voor de golf haha
     
  15. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik ben jaren geleden eens in een Aygo naar Tsjechie geweest. Prima te doen als je onderweg even lekker een paar keer stopt om even wat te drinken of te eten. En dat ding reed ook nog dik 1 op 20.
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Paar vrienden + mijn broertje hebben een 206 of gehad, geen 1 had nog de originele teller aangezien die kapot zijn gegaan. Ook afschietende benzine leidingen, lekke uitlaten en kappotte gassensoren staan op het lijstje.



    Op vakantie naar Oosterijk en dan zeurt ze over een paar tientjes meer benzine kosten? Die Golf rijd met 130 iets minder zuinig dan zo'n Seat Lupo maar door de cruisecontrol kan je best zuinig rijden. Die Seat komt de berg op maar dan rijd je wel bijna tegen het rode gebied aan waardoor benzine verbruik ook omhoog schiet terwijl de Golf zonder moete en 2000rpm er bij omhoog komt.

    Ik zou een nieuwe vriendin zoeken, als je nu al wordt veroordeeld tot de zuinigste auto kan je later nooit een auto kopen die jij zelf leuk vind....
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    :lol: Volgens mij ben jij er toe in staat :+

    Hij kan zijn vriendin ook gewoon duidelijk maken dat de Golf beter is. Als hij zegt dat er een grote kans is dat je anders stil komt te staan, dat de Seat bergop veel meer benzine gaat kosten, dik het allemaal wat aan en ik garandeer hem dat hij met de Golf op vakantie gaat.
     
  18. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha dat is wel stof tot nadenken! Ja wie weet waar ze later wel niet om zeurt! Nee ik snap het ook niet helemaal maar ze ziet inmiddels wel in dat het misschien beter is om met de golf te gaan. Wat kunnen vrouwen toch zeuren soms. Ik zei ja we gaan of met de golf of met mijn motor! toen was ze snel om haha
     
  19. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even wat advies nodig. Ik ben bezig om een nieuwe set 18inch velgen te kopen voor mijn BMW 120i met M-pakket. Ik heb nu 17inch velgen i.c.m. winterbanden maar die velgmaat vind ik net iets te klein.

    Ik zit een aantal dagen al te staren naar 2 verschillende velgen maar ik kom er gewoon niet uit. Uiteraard is het een beslissing die ik zelf moet nemen maar ik ben benieuwd wat jullie denken:

    Deze velgen zijn van een BMW M3. Ik vind ze zeer dik, alleen ben ik bang dat het onder een 1-serie iets té 'sjonnie' is. Voordeel is wel dat een M-velg is waardoor het M-logo in de velg zit. Dat heb ik nu ook met mijn huidige 17inch velgen.
    [​IMG]

    Daarnaast vind ik deze set velgen ook nog erg gaaf. Voor mijn gevoel zijn deze net even wat stijlvoller voor een 1-serie, maar minder dik + er zit geen M-logo in de velg (noem mij een zeikerd maar dat vind ik best jammer). Toch geeft dit niet de doorslag.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Het gaat overigens om deze auto:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke auto, en wat anderen ervan vinden. Tja met BMW maak je sowieso al vrienden en vijanden tegelijkertijd.. Een groep zal iets hebben van _O_ nice, BMW.. Andere zullen vinden dat je aso bent, of die vinden 't gewoon een turken/ mocro merk..

    Kortom, gewoon doen wat je zelf wilt:b:
     

Deel Deze Pagina