De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    +1 , 2 verloren finales .. de 3e mag wel een keer lukken van mij

en blijft knap dat ze dit allemaal voor elkaar boksen zonder schulden, dat mag ook gewoon wel een keer beloond worden

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Ja maar Duitsland heeft ook wel het perfecte voetbalklimaat hoor.
    Maar idd, als die Financial Fair Play regel echt goed wordt uitgevoerd wordt Bayern 5x achter elkaar CL winnaar :p.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou ja bij Barca zit het stadion toch ook altijd vol? Wat hebben de duitsers nog meer voor voordeel?

of verdiend Bayern aan zn uitwedstrijden meer dan bijv Barca en Real als ze naar de half lege stadionnetjes van de kleintjes moeten?

Volgens mij gaan de duitsers gewoon verstandiger met hun geld om en is de structuur van de club niet zoals in Spanje waar je van die voorzitters hebt die gouden bergen beloven en alles op de pof doen

4. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Duitsland is ook financieel 10x sterker dan Spanje.

Ontopic: Mooi resultaat gister van Bayern! Eindelijk een ploeg die voetballend Barca oprolt :). Heenwedstrijd wordt denk ik een mindere pot. Bayern zal de rem erop houden om schade te beperken.

Bayern-Real zou een mooie finale zijn, maar ben benieuwd wat Dortmund vandaag zal doen!

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Duitsland is uiteraard wel het ideale land in Europa om een grote club rollende te houden natuurlijk. Maar hoe ze daar bezig zijn is desondanks erg bewonderingswaardig. Niet meer uitgeven dan je kan en verstandig beleid geven. Zo zijn miljoenentransfer ook mogelijk.

Bayern kan natuurlijk putten op een immense achterban uit het hele land met een marketingmachine die zijn weerga niet kent. Daarnaast is de club zeer aantrekkelijk voor grote sponsors. Daar wordt goed op ingespeeld en zeer verstandig mee omgegaan. Men haalt geen grote spelers om shirtjes te verkopen en sponsors te trekken, ómdat men shirtjes koopt (en andere prullaria, die fanshops daar zijn immens. Ze zouden nog winst maken op buttplugs met een clublogo) en ómdat men sponsors aantrekt, zijn ze in staat tot grote uitgaven.

En als het financieel tegenzit, dan wordt daar ook beleid op gevoerd. Dortmund was tien jaar terug op sterven na dood, hebben ze heel veel stappen terug moeten doe, om nu dus keihard terug te komen.

6. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk at Bayern Barca gaat weg counteren, deden ze ook in de 2e wedstrijd tegen Juventus.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Sterker nog, de inkomsten uit tickets liggen 350 miljoen euro lager dan in de Premier League, terwijl de gemiddelde wedstrijd veel beter worden bezocht. In de Bundesliga zit gemiddeld 42.000 man (!!!) vs Engeland 'slechts 35.000. La Liga 28.000 man.
    Oftewel de tickets zelf zijn fucking cheap, voor 15 euro sta je al op de Gelbe Wand. FYI, ik betaalde voor korte zijde Willem II - Roda JC al 20 euro :lol:.
    Voor Feyenoord Heracles betaal ik 35€. Echt belachelijk, mede ook omdat veel gereserveerd is voor seizoenshouders. In Duitsland beperken ze dat.
    In Engeland kost een seizoenskaart voor Arsenal iets van 1500 pond ofzo toch? :emo:. Engeland is echt 1 van de ziekste commerciële competities. De sfeer is compleet weg en de fans blijven thuis. Alle clubs hebben schuld (behalve Aston Villa :cool:).

Daarnaast wordt er relatief minder betaald aan salarissen. Oftewel, gewoon goed beleid ja. 50% van de inkomsten gaat naar salaris van de spelers, in Frankrijk is dat 72%

8. Seh

Seh Guest

Bayern heeft natuurlijk ook wel wat streken uitgehaald, zoals met hun stadion.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat heb ik even gemist, wat was daarmee dan? Googlen op Bayern stadion financiering levert niet zoveel op :+

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Ach ja, en de sponsoring van Leverkussen en Wolfsburg is natuurlijk ook wel iets waar een luchtje aan zit.

In Duitsland is een regel waar 51% van de club in handen moet zijn van de club zelf (_O_), maar daar kun je dus best mee spelen. Zo heeft Bayer (Leverkussen) meer dan 50% in handen maar dat komt puur omdat ze aan Leverkussen zijn verbonden als een soort 'vrienden van Leverkussen'.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.820
  13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Dat ze het aandeel van 1860 uit hebben gekocht voor een 'schijntje' bedoel je? Zonder dat geld had 1860 niet meer aan de betalingsplicht kunnen voldoen en was het stadion in handen gekomen van een stel investeerders. Dan waren beide clubs benadeeld, of heb ik iets gemist?

14. Seh

Seh Guest

Het was al lang duidelijk dat 1860 het nooit kon betalen, ik denk dat daar een spelletje is gespeeld.

Zie signature. :+

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.960
    Goddamn Reus

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
  17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP