1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik speelde altijd Tyranids en heb enige tijd geleden de nieuwe Necrons codex gekocht en alleen maar gelezen. Te weinig tijd voor zo'n dure hobby, daarnaast vermaak ik me prima met de lore.

    Overigens zijn de kwaliteit van de miniaturen de afgelopen jaren gigantisch verbeterd :eek:.
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De Tyranids heb ikzelf nog de hele oude Codex van, wilde er toen ook mee beginnen maar ook niet echt van gekomen, maar die verhalen over die Tyranid fleets helemaal fantastisch, het mysterie waar ze vandaan komen ben ik wel heel nieuwschierig naar geworden, maarja dat zullen we never weten. :9 Necrons lijken me cool om tegen te strijden, een beetje zo Terminator achtig, ze zien er tof uit en unieke wapens etc. :cool:
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nu weet ik nog steeds niet welke lore ik nu toffer vind van de necrons. De nieuwe is wel heel tof maar de goden zijn wat minder aanwezig en in sommige gevallen zelf de slaven van de necrons. Al zijn de leiders zoveel toffer, hoe ze vechten en denken. Veel meer ingespeeld op manipuleren enzovoort. Daarnaast hebben ze ook nog wen wapen wat ervoor kan zorgen dat een ster supernova gaat, sick!

    Helaas heb ik geen tijd en is het mij gewoon te duur. Maar ik moet eigenlijk de dark eldar & tau codex ff halen voor de verhalen.
     
  4. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Vet dat dit topic gekickt wordt!

    Heb zelf met Blood Angels gespeeld, heb nog best wat liggen. Ben eigenlijk begonnen met LOTR, vanwege zo'n actie met zo'n verzameltijdschrift :)

    Als iemand interesse heeft in de modellen/poppetjes, ik moet er nog vanaf :+
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De Dark Eldar en Tau Empire zijn beiden erg interessant, van de Dark Eldar heb ik dan de 2de editie Codex, goed geschreven en belicht etc, maar ik zal niets verklappen haha:9

    Persoonlijk vind ik de nieuwe 2012 regels helemaal niks, de Assault phase is naar de knoppen en vele speciale Units en figuren doen er niet meer toe, in reviews van onder ander Miniwargaming werd er ook al aangemerkt dat de nieuwe regels veel gaten bevatten, en de indruk lijkt te geven dat Gamesworkshop meer passie legt in de modellering van de poppetjes dan de regels, heel zonde. Dat heeft me ook doen besluiten nu helemaal over te gaan op Space Marines, en ben ik bezig een eigen codex te schrijven met verhaal enzo, dat mag als je maar gewoon aangeeft dat het dat betreffende leger is, voor de rest kun je qua verhaal zo raar gaan je eigen Chapter en bazen te ontwikkelen. Tja mijn Space Marines zijn als het ware geen aanhangers van The Emperor, zal binnenkort de codex aan verhaal hier plaatsen met wat fototjes of tekeningen. :)
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    [yt]U8qglSV74XY#![/yt]

    best cosplay ever
     
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb vroegah wel eens een paar games gespeeld, hoewel ik voornamelijk aan Warhammer deed om de miniaturen te schilderen. Zoveel potjes verf en half afgewerkte miniaturen liggen ergens bij mij in een doos haha. Heb wat van de Dwarfs en Orcs en van 40k wat van Tau en Necron.

    *Net even gekeken, de geschilderde Tau en Necron zagen er nog lang niet slecht uit, al zeg ik het zelf haha.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Aaah... The False Emperor, nu moet ik bekennen dat ik niet zo bekend ben met de Space Marine lore. Voor zover ik weet zijn het super humans met 3 harten die een dude in een troon worshippen die kunstmatig in leven word gehouden :).
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Alweer een poosje geleden dat ik iets poste lol, met Warhammer was ik toch niet zo blij met Space Marines, en meng ik een Unit tussen Eldar en Dark Eldar, begon het toch te missen en Dark Eldar vooral kan ik creatief gezien veel mee doen, qua design etc. Maar ik heb wel een hele lading aan Space Marine zooi die ik kwijt moet, is een complete box met tank en alles erin, Terminators en diversen HQ figuren, enkelen zijn geverfd, plaats nog wat fototjes voor degeen die interesse hebben :)
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Tof, het is mij momenteel gewoon té duur en ik heb eigenlijk meer interesse in de lore wat wel weer leuk is om te lezen. (moet nog steeds m'n nieuwe Nids codex eens goed lezen)

    Dark Elder lijkt me ook erg tof om te lezen :D
     
  11. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ohhh, dit vond ik altijd zo vet. Het schilderen tenminste. Het spel leek mij nooit wat aan.
    Deze had ik iets van 7 jaar geleden geschilderd:

    [​IMG]

    Helaas op een gegeven moment gestopt wegens tijdgebrek en andere interesses, maar het was een erg leuke hobby. :)
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nids zijn bruut om te zien, hun Models zijn een van de meest indrukwekkende gezien hun unieke patsers, Carnifex, Lictors, en Hive Tyrant, en die kleine Models zien er ook beestachtig uit, je word er echt bang van als je ertegenover staat :p

    Ja Dark Eldar en Tau vind ik persoonlijk het meest interessant, en ook zij hebben sterke Models ertussen zitten, ook qua samenstelling kun je erg veel kanten uit, Dark Eldar zijn wel meest voordelig om te verzamelen qua Troopers, tenminste is mijn ervaring maar Eldar is weer een heel stuk complexer, hun Aspect Warriors zijn nogal erg naar een bepaalde tactiek gericht, een foutje en je word weg geknald lol :p

    @ Bassie, mooi gedaan, speel zelf geen Fantasy maar ik vind de Models echt cool uitzien, de Fantasy stijl is zoveel anders dan 40 K, erg veel magie enzo :)
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ecxuzes voor de dubbelpost, maar twee van mijn best gepainte, Eldar Avatar, en Phoenix Lord Maugen Ra, de twee trekpleisters van het ras lol :p
    Anyway, binnenkort weer paint opdrachten, als iemand iets geverfd wilt hebben, hoor ik het wel :)

    [​IMG]
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Nice!
    Heb altijd de O&G models heel mooi en karaktervol gevonden. Nu ook al erg lang geleden dat ik nog iets gemaakt heb, maar vond het altijd fijn ze wat te modellen tot unieke exemplaren. Vond het best rustgevend dat modellen en schilderen, misschien binnenkort nog eens een unassembled figurine uit de vitrine kast in de man cave halen:+
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb nog een nids leger staan met aardig wat troepen :) maar moet me er gewoon weer goed in verdiepen, wat me wat teveel tijd kost.

    Heb nog een pic kunnen vinden:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2014
  16. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Woow nice, die grote gasten vooral :)

    Ja ik verdiep me heel erg in codex, verhalen ook van Tyranids, waar ik ooit zelf met Nids wilde spelen, een paar Models van gekocht en die eerste Codex, die verhalen zijn supertof om te lezen.

    Tja, die Hivemind, leuk al die speculaties erover, maar ikzelf zie de Nids een beetje als The Borg in Star Trek, iedere Borg Cube met een Queen, en zonder haar verloren is, en de link die ze allen met elkaar hebben, het enge is dat je een Tyranids Fleet niet ziet aankomen, een beetje dat Reapers gehalte ook van Mass Effect, goed voor een film :p

    De vraag gaat de ronde of Nids te stoppen zijn, maar dat is naar mijn mening niet de vraag omdat ze duidelijk een te grote schaal aan hive fleets hebben, maar gaat het erom hoe je een fleet kan bestrijden, de Ultra Marines zijn hier met vlag en wimpel in geslaagd, maar met zware verliezen en hun leider Marneus Gallgar is dan ook een thrillseeker, gehaat en geliefd bij velen.

    Maar wat is jou Theori, over de Hive mind, of boeit je dat niet zo lol :p
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik moet de nieuwe codex nog eens lezen, heb wel de oude gelezen en geloof dat er misschien wel 1 hivemind is maar die zullen we nooit zien. Voor de rest zie ik de nids voornamelijk als een virus/infectie die gewoon alles wil ''op eten'' maar die zich wel aanpast aan hun omgeving en vijand. Ik vond het vooral tof om te lezen dat ze een planeet aanvielen en het anti-air cannon vol zat met gargolyes die erin yoloden.

    Daarnaast ben ik eigenlijk groot Necron fan (wat wel obv is) maar de nieuwe codex is wel tof, maar ik vind het toch jammer dat de grote C'tan wat minder tof geworden zijn. Vroeger had je de 4 grote stargods die niet te temmen waren, en nu wel ineens 8) al is de lore van de Necrons (het ras) zelf wel een stuk beter geworden, eindelijk heb je heroes met een geschiedenis, een meester tactische dude die ook nog eens random lighting shit doet. Ook nog een wapen die ervoor kan zorgen dat een zon zomaar even supernova gaat 8) ja insane shit, maar jammer van die goden.
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Necrons vind ik ook degelijk uitzien, de enige die een voordeel hebben tegen de Nids, omdat ze niet geconsumeerd kunnen worden, tenminste las ik ergens in een Forum, en persoonlijk vind ik dat Nids en Dark Eldar qua models meeste vooruit zijn gegaan, waar de Dar Eldar nu ook praktischer en geloofwaardiger uitzien als space achtig, al waren de erg blote Wytches wel weer leuk om te aanschouwen, maar leek het te Fantasy achtig.

    Even een linkje van Miniwargaming, hun materiaal is altijd vermakelijk en geven veel duidelijkheden hoewel ze soms wat snel erdoorheen lopen in beurten, maar je merkt hun passie, hier een game tussen Chaos vs Tyranids, mooi die presentatie in het begin :)

    http://m.youtube.com/watch?v=oJ-HlZlg3GY&rl=yes&feature=relmfu&guid=&hl=nl&gl=NL&client=mv-google
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De oude Dark Eldar waren gewoon Eldars met veel meer spikes en een zeer zwakke leadership. Vind het daarom ook tof dat ze nu meer hun eigen identiteit hebben.
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja was eigenlijk leuk als we tegen elkaar konden spelen, altijd leuk omdat iedereen een hele eigen wijze en motief heeft van en waarom te spelen, ja ik ben dan meer de 'Dammer', en probeer ik te anticiperen op de tegenspeler, mijn Broer speelt Chaos en gooit dobbelstenen alsof hij ze stuurt haha, misselijk gewoon aaaargh, broertjes :p
     

Deel Deze Pagina