1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM "The Golden Years" Championship [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 2 feb 2013.

  1. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Mannen, ik ben er vanavond niet bij, voel me niet helemaal 100% en moet morgen weer op tijd aan de bak dus ik laat de Nordschleife maar even schieten.

    Op zich ook wel lekker, rustig op de bank Indy 500 kijken
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik snapte er al niks vanO-)O-)
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Haha was anders een interessante kwalificatie geweest! :+
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik even de kwalificatie en rondje 1 niet mee reken, reed ik een erg sterke race :). Kwalificatie rolde ik, Rondje 1 spinde ik... Daarna langzaam maar zeker tempo kunnen verhogen van een 8:30, 8:29 en toen eigenlijk alleen 8:25-8:28 gereden, als je de pitstop even niet telt :). Ik zat na 2/3 rondjes nog vrij ver achter en zat te knokken om het verschil met coldzero en renée goed te maken.
    Gelukkig leek dat vrij goed te lukken. Ik timede mijn tweede pitstop tegelijk met loyall, omdat ik het gevoel had dat ie vlak voor mij eruit zou komen, ik zat er 23/25s achter, denk ik. Door de stop zat ik wel 10/15s ofzo achter coldzero (die 1 stop minder had, dacht ik), die toen helaas onderste boven ging. Toen was het gat met loyall 22s. Ik bleef behoorlijk constant rijden, niet foutloos, maar haalde dan alsnog meestal een 8:27. Het was lekker om op tempo het gat te kunnen dichten naar loyall en denvan. Ik reed zelfs even tussen ze in, maar ik had teveel lag. Ging even wijdt eindje ronde 10 en besloot toen van het gas te gaan om die 2 voor mij even een gat te gunnen.
    Het heeft zo weinig nut om te racen. Ik kon grote delen van de race mijn stops zo plannen zodat ik niemand in de weg zat, maar uiteindelijk is dat niet te voorkomen. Ondanks mijn kut verbinding wel een hele lekkere race met goed tempo gereden en mijn enorme fout in rondje 1 nog enigszins weg kunnen poetsen.

    Erg knappe race van de meesten die over bleven, want die reden erg goed schade vrij. Bijzonder strak tempo vooran.
    Is volgens mij mijn eerste race op Nordschleife in FM4, dat stemt mij nog meer te vreden :).
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Een goede race gereden, zonder schade :) Daar ben ik wel erg blij mee.

    Goede kwalificatie gehad, kwam tot me rondetijd die ik ook met oefenen reed.

    Normale start gehad, bleef goed in de top 3 rijden. Op een gegeven moment bij het lange stuk waar je volgas kan vlak voor carousel rare leg momenten van Menno88, die na carousel van links naar rechts ging heel snel. AZT B Tender zag ik ook heel even laggen. Omdat ik bang was dat Menno88 mij zou raken door de lag maar gas terug genomen. De gehele wedstrijd niet onder druk gestaan. Kon me eigen tempo rijden. Bij de 2e pitstop een raar moment gehad. Ik stond al bij mijn pitcrew. Verwisselde mijn batterij en mijn pitstop was niet voltooid. Moest na overleg toch nog één keer extra pitten, wat mij nog een keer 20 sec scheelde op de top 3, waardoor ik ruim 40 seconden achter AZT B Tender over de finish kwam. Had af en toe momentjes, vooral in het begin dat ik net niet over de kop sloeg. Voelde af en toe me auto dik op 2 wielen rijden. Laatste 3 rondjes voorzichtiger gaan rijden, toen wist ik zeker dat ik 3e zou worden.

    Kortom: Goede race gehad. 3e plek was het maximale wat er te halen viel. Top 2 was veel sneller dan ik. Tevreden:thumbs::thumbs::thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Jammer dat Live zulke rare fratsen vertoond en spelers uit de lobby gooit.
    Nu had ik geluk en bleef ik in de lobby. Het lijkt wel een kans-spel.
    Dit was niet leuk voor de spelers die dit overkwam, ik weet er alles van.

    De race:
    Heel erg lang schadevrij kunnen blijven rijden in een veilig tempo.
    Ik wist dat het voor mij moeilijk ging worden in de laatste ronden.
    En dat klopte ook, in ronde 6 was ik al zombie-voer.
    Ik begon fouten te maken en ik merkte dat ik geforceerd begon te rijden.
    Wel lekker kunnen knokken met Denvan. Race was ook spannend door de pitstops.
    In de een na laatste ronde motorschade gereden doordat ik door concentratieverlies van de baan raakte net toen ik een minibuffertje had gecreeerd nadat Denvan ook van de baan was geraakt en Mental dichterbij was gekomen bij Denvan.
    Daarna was het onvermijdelijk dat ik gepasseerd ging worden door Denvan en Mental.
    Al met al toch dik tevreden met het resultaat en dat ik het zo lang kon uithouden. Race was net 1 ronde te lang voor mij:+
    Wel een van mijn beste race op de Nordschleife die ik helemaal niet leuk vind vanwege de lengte van de baan.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja, ik heb wat puntjes verdiend, maar heb de finish nooit gehaald.

    Mijn verhaal:

    Ik verloor mijn race eigenlijk al vóór de eerste carousel. Ik starte als 6e en ik kon redelijk bij blijven bij loyall en denvan daar vlak voor.

    Ik verloor wat meters maar ik maakte weer compleet aansluiting in de 10 bochten voor de carousel. Maar toen ging het al fout

    De laatste bocht voor de carousel, een scherpe bocht naar rechts in zijn 2, pakte ik de cerb. Mijn auto vloog dus natuurlijk op zij en op 2 wielen. Ik wist van het oefenen dat je dan rustig moet balanceren om de auto terug op 4 wielen te brengen. Maar uit reflex stuurde ik vol naar links!

    Auto belande op 4 wielen en hard de muur in en nog een spin. Toen stond ik in het gras met het gezicht naar achter. Ik heb alles voorgelaten en ben achter aangesloten.

    Tot mijn verbazing had ik helemaal geen schade. Ik ben toen veel ste hard gaan pushen. Alles of niets voor nog wat puntjes. Ik ben van 12 terug naar de 9e plek gereden. Daar nog wat gebattled met Coldzero voor plek 8. Na wat gewissel pakte ik die plek en toen kwamen Loyall en Denvan uit hun pit.

    Door mijn achterstand kwamen ze precies achter me eruit. Ik verloor wat meters en heb toen wat met Denvan gevochten. En toen na ongeveer een ronde klapte ik en een paar anderen eruit.

    Maar dat was nog niet alles van mijn verhaal! Ik reed nog. En een foto van de eindtijd zou voldoen om te finishen. Maar ik dacht, 3 verplichte pitstops, die moeten ook te bewijzen zijn. Dus ik wou fotos maken van elke pitstop en de eindtijd.

    Ik nam de eerste foto van mijn eerste pit in ronde 5. En toen viel de telefoon uit. Batterij op. Toen in ronde 6 sprinte ik keihard naar beneden om een oplader te pakken. Een actie waarbij ik tegen de muur in de trap knalde met een wondje als resultaat. Net op tij terug en heb toen maar een foto van de split tijd genomen, ook wel bewijs. Ook foto van 3e pit in lap 7, prima.

    Maar toen in rondje 9, 2 bochten voor de carousel, een knik naar rechts in zijn 4, pakte ik hard de cerbs en ging op zijn dak. 3 keer gerold en op zijn dak beland.

    Jammer maar een beetje opgelucht, want ik was moe zat!

    Gelukkig dus als laatste uitgevallen van de uitvallers dus een 8e plek.

    Maar het blijft zonde dat de servers zo doen.
     
  9. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Een leuke race gehad met een mooi eindresultaat voor M.A.D. Racing\o/ Plek 1en plek 4 op de Nordschleife. Eerste overwinning is binnen. :D

    Kwalificatie was even spannend. Als snel reed ik de eerste ronde dirty. Aan het einde van de ronde rustig aan gedaan om een gat te creëren. De 2e ronde voorzichtig gereden en zo toch nog P2 kunnen pakken.

    De race eigenlijk alleen maar achter Tender aangereden. Kon profiteren van de hogere topsnelheid van de Ford. Zo kon ik de opgelopen achterstand steeds weer terugbrengen naar een acceptabele aantal meters. Dankzij de spin van Tender kon ik hem passeren. Daarna was mijn tempo goed genoeg om de afstand met Tender gelijk te houden en zo de overwinning te pakken\o/
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb een fout gevonden in het team klassement.
    Ik had gehoord dat Rynq de 3e rijder was dus zijn punten mogen niet tellen in het team klassement.
    Wordt verbeterd
    6 punten moet er worden afgetrokken bij Team Drakkar Noir bij Catalunya
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben erg blij met m'n resultaat op de Nordschleife. Ik wist dat ik de snelheid had om voorin mee te kunnen rijden als ik m'n best deed, maar ik wist ook, op basis van verleden races, dat de consistentie nog wel eens problematisch is, zeker op de Nordschleife. M'n oefenrondjes onderstreepten dat weer eens, omdat 3 rondjes zonder op m'n dak te belanden een zeldzaamheid waren. Ik had me dus voorbereid op het feit dat ik hier nog wel eens laatste zou kunnen finishen.

    M'n eerste kwalificatie-rondje leverde gelijk een degelijke ronde op, maar in rondje 2 belandde ik al snel op m'n dak toen ik écht aan het pushen was. Lering uit getrokken voor de hoofdrace: Zoals wel vaker nam ik me voor om wat conservatief te rijden (zonder de rondetijden helemaal te laten inkakken), maar ditmaal lukte me dit zowaar ook!

    Continue Menno in m'n nek gehad, al werd het zelden echt spannend. Ik denk dat Menno (net als ik) de race voorzichtig benaderde en voor z'n eigen veiligheid mij niet continue onder druk wilde zetten (ik maak vanzelf toch wel een foutje ;) ). Het deel na de caroussel won ik telkens wat, daar gaat de BMW goed, op de hoge-snelheids-delen verloor ik telkens wat.

    Uiteindelijk één serieus foutje gemaakt, iets waar ik voor de race direct voor zou hebben getekend, waar Menno gelijk van profiteerde. Die heeft werkelijk een geweldige race gereden door niet alleen (vrijwel) foutloos te rijden, maar ook met een enorm goede pace. Chapeau Menno!:thumbs:

    Behalve Menno heb ik verder niemand gezien op de baan, alleen dingen gehoord. Vooral vervelend om te merken dat er wederom mensen random de verbinding verliezen :mad:
     
  12. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik wilde idd niet continu druk zetten. Daarnaast ging je ook iedere keer weer harder rijden als ik in de buurt kwam.8) Was puur aan het wachten op een fout en aan het proberen zelf foutloos te blijven.
     
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Zoals beloofd voor de heren het klassement:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Silverstone vanavond, aanwezig dus :)
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Afzegging

    GRID 2 heeft mijn FM 4 skills totaal vernietigd.
    Ik heb een paar rondjes in de Mercedes gereden op Silverstone.
    Ik schrok mij wild!
    Echt ik kwam geen enkele bocht door. Ik overdrijf niet!
    Ik denk dat ik ongelukken ga veroorzaken tijdens de race.
    Het rijgevoel en timing met een stuurwiel wijkt enorm veel van elkaar af.
    Ik vind het echt jammer, maar het is niet anders.
    De spellen zijn niet te combineren als je met een stuur rijdt.

    Ik vrees dat het einde oefening is met Forza 4 voor mij.

    Ik kom later wel in de party als er na de race nog mensen GRID 2 gaan spelen.
    Ik zag trouwens Bergje ook GRid2 spelen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vond de 1e regels wel grappig om te lezen, maar hoe langer je verhaal vorderde, hoe minder leuk het werd :'-(
     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Als je even rustig aan begint, gewoon weer even wennen aan de auto enz. dan komt het wel weer goed.
    Vanzelf ga je weer de juiste rondetijden rijden:thumbs:
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik ga zo ook eerst even oefenen en kijken of het wat word. Zal ook wel niet aangezien ik al problemen had na het spelen van F1.

    Na de races ben in zeker in om Grid 2 te spelen!
     
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ben het hele weekend weggeweest en ga zo mijn eerste rondjes rijden op silverstone, zal dus wel geen beste avond worden :)
     

Deel Deze Pagina