Als ik even de kwalificatie en rondje 1 niet mee reken, reed ik een erg sterke race . Kwalificatie rolde ik, Rondje 1 spinde ik... Daarna langzaam maar zeker tempo kunnen verhogen van een 8:30, 8:29 en toen eigenlijk alleen 8:25-8:28 gereden, als je de pitstop even niet telt . Ik zat na 2/3 rondjes nog vrij ver achter en zat te knokken om het verschil met coldzero en renée goed te maken.
Gelukkig leek dat vrij goed te lukken. Ik timede mijn tweede pitstop tegelijk met loyall, omdat ik het gevoel had dat ie vlak voor mij eruit zou komen, ik zat er 23/25s achter, denk ik. Door de stop zat ik wel 10/15s ofzo achter coldzero (die 1 stop minder had, dacht ik), die toen helaas onderste boven ging. Toen was het gat met loyall 22s. Ik bleef behoorlijk constant rijden, niet foutloos, maar haalde dan alsnog meestal een 8:27. Het was lekker om op tempo het gat te kunnen dichten naar loyall en denvan. Ik reed zelfs even tussen ze in, maar ik had teveel lag. Ging even wijdt eindje ronde 10 en besloot toen van het gas te gaan om die 2 voor mij even een gat te gunnen.
Het heeft zo weinig nut om te racen. Ik kon grote delen van de race mijn stops zo plannen zodat ik niemand in de weg zat, maar uiteindelijk is dat niet te voorkomen. Ondanks mijn kut verbinding wel een hele lekkere race met goed tempo gereden en mijn enorme fout in rondje 1 nog enigszins weg kunnen poetsen.
Erg knappe race van de meesten die over bleven, want die reden erg goed schade vrij. Bijzonder strak tempo vooran.
Is volgens mij mijn eerste race op Nordschleife in FM4, dat stemt mij nog meer te vreden .
Laatst bewerkt: 26 mei 2013