1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, overheidsbanen staan al jaren op de nullijn, af en toe komt er wat bij maar de salarisgroei in deze sectoren (politie, brandweer, onderwijs en zorg) is gewoon nihil geweest vergeleken met de particuliere sector. Het is voor de regerende partij(en) namelijk makkelijk te regelen en het kost ze relatief weinig stemmen daar de particuliere sector nog steeds groter is.

    Ik zou persoonlijk liever een belastingverhoging van 2 of 3 procent in de bovenste 2 boxen willen zien ipv meer bezuinigen op de overheidsdiensten.
    Uiteindelijk moeten deze mensen dag en nacht voor jou en je familie klaar staan en dan wil ik wel dat dit de beste mensen zijn.

    Ik werk trouwens zelf niet voor de overheid. Sta dus niet te spreken voor eigen parochie.
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De mentaliteit verandert? Vroeger (lees: jaren '80) lieten mensen zich zonder problemen de WAO in praten.

    Mensen passen zich aan de omstandigheden aan. Genoeg werknemers die op dit moment onder hun niveau werken, zich toch maar niet ziek melden, genoegen nemen met een nul lijn.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Iemand tips voor een fatsoenlijke bijbaan naast de studie?
    Ben 21 jaar, werkervaring tot nu toe 6 jaar Albert Heijn (Yeah. 8) )
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat wist ik echt niet. Ik heb veel IT vrienden die gedetacheerd zijn aan provincies en gemeenten en als je hoort hoe verschrikkelijk veel geld daar over de balk gesmeten word en hoe onbehoorlijk goed je daar als projectleider kan verdienen dan vind ik het echt schrijnend als ik lees dat een agent met 1300 euro moet zien rond te komen..

    Bij de provincie friesland lopen consultants rond die dat per dagdeel kosten...

    en dat zijn echt geen hele hele bijzondere getalenteerde IT'ers :+
     
  5. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vond klantenservice werk altijd wel relaxed, maar dat kwam omdat ik een hele leuke werkgever had.
     
  6. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zijn er hier mensen die verstand hebben van de belastingaangifte?

    Ik heb namelijk mijn belastingaangifte ingevuld en daaruit blijkt dat ik dit jaar geld moet terugbetalen. Dit komt omdat ik meer spaargeld heb dan de gestelde grens.

    Wat ik mij afvroeg, wat gebeurt als ik geen belastingaangifte doe? Heb namelijk nog geen verzoek gehad.

    Daarnaast had ik in 2012 een studieschuld welke inmiddels is omgezet, kan ik deze schuld als aftrekpost gebruiken?
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Een studieschuld wordt gezien als een lening en kan volgens mij geen aftrekpost zijn.
    Indien je in 2012 een studie hebt gevolgd en hier kosten aan verbonden waren, kun je een gedeelte hiervan aftrekken. Hierbij moet je rekening houden met het feit of je wel of geen studiefinanciering hebt gehad. Heb je geen studiefinanciering gehad en zit je boven de grens? Dan kun je je kosten aftrekken.

    Voor het gedeelte boven de 21k dat jij aan spaargeld had, moet je omgerekend 1,2% belasting betalen. Aan jou de keus of je dit wel of niet gaat betalen. Van wat ik bij mijn collega's zag blijkt dat de bedragen in de vooraf ingevulde aangiftes behoorlijk bleken te kloppen. Daarbij moet je rekening houden met het feit dat de belastingdienst kijkt naar het vermogen op 1 januari 2012 en 31 december 2012.
     
  8. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Een studieschuld kan inderdaad geen aftrekpost zijn. Maar het kan voor zover ik weet wel zeker in mindering gebracht worden op het vermogen, let wel op de schuldendrempel.
    Hierdoor is het vermogen waarop belasting geheven wordt dus kleiner en betaal je minder belasting.

    Geen belastingaangifte doen zal hoogstwaarschijnlijk alleen maar duurder voor je worden ivm boetes
    Op de lange termijn is ontkomen aan de belastingdienst nog een lastige klus..
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maar wat bedoel je met "omgezet" gaizka
     
  10. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zie dat ik die zin niet had afgemaakt, hij is inmiddels omgezet in een gift ivm het behalen van mijn diploma.
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    De regel is zo dat je aangifte moet doen als je weet dat je moet betalen. Je kunt je dan niet beroepen op het feit dat je geen verzoek gehad hebt. Zeggen dat je niet wist dat je aangifte moest doen, helpt niet. Dan krijg je te horen van 'nee, maar je wist wel dat je hier bezwaar moest maken'. Dus je moet sowieso aangifte doen in jouw geval.

    Voor box 3 geldt de stand van je studieschuld per 1 januari 2012. Aangezien je schuld ergens in 2012 is omgezet in een gift, betekent dat hij er op 1 januari nog wel was dus die mag je opgeven. Overigens gelden voor je bezittingen ook de stand per 1 januari.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dit dus.

    Voorbeeldje:
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    En daar betaal je dan 1,2% belasting over, als het goed is lager dan je rente die je over je spaartegoed ontvangt.
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik moet de komende zomer gaan bikkelen om te sparen voor 4 maanden in Montreal. Moet veel uren gaan maken, maar zou het liefst ook wat doen wat een beetje uitdagend/leuk is. Iemand suggesties? Kan vanaf begin juni volle bak aan het werk en moet maar eens op zoek gaan!
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik zit met een probleem boys!
    Ik werk al bijna 6 jaar bij de plaatselijke Albert Heijn XL, wohooo!!! Prima job, beetje groente vullen en shit, verdient gewoon ok, prima als bijbaan. Hoewel die managers en teamleiders daar me totaal niet aantstaan maargoed. Dat is nu dus ook gebleken.
    Wat is er namelijk aan de hand? Ze willen me weghebben bij groente, omdat de groenteafdeling volgens hun (de teamleider die me erop aansprak..in kantoor, zo van: kom ff mee wil ff met je zitten) niet goed gaat. Dit is ook zo, vind ik zelf ook, maar daar zorg ik niet in mn eentje voor. Ik werk 6 uurtjes in de week, 1 zaterdag :emo: Maargoed, ik moet opeens naar de kassa. Waar ik absoluut geen zin in heb want ik heb het gevoel dat ik word genaaid. Ik heb al eens enkele aanvaringen gehad niet zo heel lang terug met een andere teamleider over de groenteafdeling. Ik suggereerde namelijk dat we allemaal bijdragen aan de afdeling en dat we er samen aan moeten werken. Toen keek hij mij aan of hij water zag branden. Verder een discussie gehad over afboeken, toen moest ik opeens van hem 'dimmen' en flipte ie helemaal en zei ie dat ik een probleem ging krijgen. Hiermee naar de manager gestapt, die zei dat ie met hem erover ging hebben, want imo dit zeg je niet als leidinggevende.

    Maja, het hele gekke is..al die teamleiders, en die managers, kijken NOOIT om naar de groenteafdeling. Nooit. Heb ik ook tegen die teamleider gezegd...als je verder een afdeling goed wil laten lopen kijk je er naar en geef je zo leiding over je werknemers IMO. Ze doen niks. Dat vond ie zelf ook,maar toch moet ik naar een andere afdeling, kassa dus. Vind kassa niet mega erg, maar ik word gewoon gescrewed en het zit me totaal niet lekker. Kan er ook met niemand bij terecht gezien er met alle leidinggevenden was 'vergaderd dat ik wegmoet'. Ik stond echt perplex. Ik lulde ook teveel met een collega die ook bij groente werkt. Ik werk 6uur in de week en 1uur met hem samen. 1 uur. Echt. Wat. De. Fuck. Daarnaast kijken die teamleiders, zoals ik al zei, nooit naar die hele afdeling om (zijn altijd druk bezig met houdbaar), de enige teamleider die er naar omkijkt is die dude die zei dat ik een probleem ging krijgen. Wss pikken ze het gewoon niet dat ik soms op hun inga ofzo want niemand doet dat daar, en dat kunnen ze niet handelen ofzo.

    Wtf moet ik nu doen? Ik weiger namelijk volgende week zaterdag kassa te gaan draaien, dat heb ik ook tegen die teamleider gezegd. Zei die 'dan gaan we een probleem krijgen'. Ik: 'inderdaad'. Alle managers en shit waren er niet. Heb ik uberhaubt nog rechten of iets? Want het is bij mij duidelijk dat die gasten me weg willen hebben. Maja als ik werk weiger volgende week word ik gewoon ontslagen, ondanks het feit dat ik gewoon een vast contract heb. Leuke is verder ook nog..mn vriendin werkt er ook. Die is leidinggevende van de kassa. Ze zegt zelf dat ze hier niks vanaf weet, maar toch. Straks wist ze het wel, en word ik ook nog door haar genaaid. Zal me ook niks verbazen verder dat die leidinggevenden het zo hebben gedaan want ze weten dat ik dit niet leuk ga vinden. Dit suckt gewoon donkeyballs. Helemaal omdat ik vanaf augustus 40u stage bij Blammo ga lopen doordeweeks voor een stagevergoeding van 150eu, en was het ideaal dat ik daarnaast nog 6uur op een zaterdag bij de AH kon werken voor extra cash. Maar dat gaat hem dus nu niet meer worden vrees ik. En een andere baan zoeken voor zoveel uur op een zaterdag is bijna onmogelijk. Ben 21.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Zou lekker een maandje of 2 achter de kassa en zodra je stage begint gewoon kappen. Heb je helemaal geen spaargeld ofzo?
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Nee. :+ En in juli ben ik op vakantie on thailand, dus ben ik er sowieso niet.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  18. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je in je contract staan? Bij de PLUS hier staat in mijn contract 'hulpkracht (voor bepaalde tijd)', d.w.z. ze mogen je zomaar van afdeling naar afdeling schuiven als ze dat willen. Ik ben bang dat jij ook in je contract niet iets als KW/AGF of zo hebt staan? Dan ben je namelijk wel screwed. :+ Lijkt me trouwens sterk dat ze je al de eerstvolgende zaterdag naar kassa zetten, want dan hebben ze bij groenten een gat in het rooster. :+

    Zou het er anders deze week eens met een bedrijfsleider of manager over hebben. En zou zeker niet direct een probleem gaan maken zonder dat je een alternatieve bijbaan hebt. :+
     
  19. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken het gevoel, studeer zelf bedrijfskunde en je krijgt dan wel een beetje inzicht hoe en wat. Je ziet dan zoveel dingen die er fout gaan, en dan klagen ze tegen de mensen die meer ervaring hebben of er meer verstand van hebben. Als ik jouw was zou ik gewoon meedraaien bij de kassa, naar allee waarschijnlijkheid zitten ze dan met een probleem bij het AGF. Als je weigert op de kassa te werken, kunnen ze je idd ontslaan volgens mij.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ze gaan geen probleem krijgen bij AGF want ik had al gehoord dat iemand uit de vulploeg meteen bij AGF wordt gezet wanneer ik daar wegga. Maar daar los je volgens hun het 'groenteprobleem' echt niet op, want ze blijven toch niet naar die afdeling omkijken. Ik werk al 6 jaar bij die toko, en ik merk idd steeds vaker en erger dat het fucking krom is daar. Ik ga geen kassa doen, dus ben ik mn baan wss kwijt. So be it.
    @Redman, heb ik idd helaas niet in mn contract staan. Ik weiger volgende week gewoon kassawerk, als je dan een beetje manager bent ga je het er met je werknemer over hebben, en ga ik komen met argumenten dat het niet alleen mijn schuld is dat die afdeling poep is, en al helemaal niet voor die 6uur die ik daar werk, en dat we allemaal voor een goed resultaat moeten werken. Krijg ik waarschijnlijk weer te horen dat ik daar gelijk in heb, maar dat ik toch weg moet. Precies een discussie die ik al eens eerder over een andere kwestie met een manager heb gehad. Dan maar ff lenen bij IB groep en zsm een andere baan zoeken voor een zaterdag, mocht dat uberhaubt lukken.

    Het bezorgt me, gek genoeg, een partijtje stress, die ik al vaker heb gehad daar. Tijd to move on.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013

Deel Deze Pagina