1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2013

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 22 mei 2013.

  1. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb genoten van de aankondigingen op de E3 dit jaar. Onderstaand mijn voorlopige conclusie (soms voor de hand liggend).

    Sony heeft zich deze E3 sterk gemaakt op het gebied van (no)Drm, used games policy, indie developers, prijs en (op papier) betere specificaties. De focus van de PS4 zijn games.

    Microsoft heeft, voorafgaand aan de E3, de Xbox One neergezet als een all in one machine. Op de E3 lag de focus op games.

    Sony PS4

    + Goede exclusieve games
    + Multifunctionele console
    + Betere specificaties (praktijk moet nog blijken)
    + Betere prijs
    + Geen DRM
    + Geen beperking op tweedehands games (vanuit Sony zelf)
    + Betere ondersteuning Indie developers (momenteel)
    + PS+ heeft zichzelf bewezen

    -PS+ is verplicht om online te kunnen spelen (mag je als Xbox bezitter niet als argument aanhalen)

    Xbox One

    + Goede exclusieve games
    + Multifuctionele console (althans in de Verenigde Staten, maar bied Sony niet nagenoeg hetzelfde?)

    - Mindere sterke specificaties
    - Prijs ligt hoger
    - Altijd online moeten zijn (1x per 24 uur)
    - DRM te sterk aanwezig
    - Tweedehands games handel aan banden gelegd
    - Slechte ondersteuning Indie developers

    De echte strijd om de huiskamer vind echter pas plaats zodra beide consoles verkrijgbaar zijn. Pas dan zullen we zien in hoeverre tot nu toe aangekondigde exclusieve games, mogelijkheden, maatregelen en specificaties op beide consoles zullen bijdragen aan de verkoop van beide machines.

    Wat belangrijk is in mijn ogen, is hoe multiplatform titels zich tot elkaar verhouden. Dat is een eerste echte graadmeter qua kracht en ondersteuning (en waar ik mogelijk mijn keuze op baseer).

    Hoe de console war zich verder ontwikkelt en wie er als winnaar uit de strijd komt is echter niet direct te voorspellen. De tijd zal het leren (Captain Obvious).
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  2. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Net nog even de Sony conference gezien, holy shit. Microsoft wordt gewoon uit het water geblazen.

    Persoonlijk is de favoriet toch Ubisoft dit jaar.
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik wil geen kinect. Waarvoor zou ik dan 100 eu moeten betalen voor iets dat ik niet wil? Bij MS worden dingen door je strot geduwd en als er iets is waar ik een hekel aan heb is het dat.
    Maar dat is niet de enige reden. Kinect staat altijd aan. Voor mij is privacy belangrijk. MS kan zeggen wat hij wilt dat ze ons privacy respecteren. Maar het gaat om het principe. En daarnaast kunnen ze het nooit 100% garanderen. Bijv. een groepje corrupte medewerkers die acces heeft tot beelden/geluiden en jou kinect kunnen aan en uit zetten wanneer ze willen. Je weet het nooit. Ja je kan de stekker eruit trekken, maar kom op!
    Daarnaast dat 2e hands spellen gedoe. Ik koop heel veel 2e hands en verkoop ook graag spellen door. Dus met MS wordt dat een probleem.
    Al met al heeft ps4 het beter pakketje. Wel jammer dat je nu voor online moet betalen, maar dat heeft MS ook. Maar ps+ biedt sowieso meer dan Live Gold.
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Je hebt dan neem ik aan ook geen smartphone, gebruikt geen google etc? (omdat je je privacy zo belangrijk vindt)

    En wat heeft PS+ voor op XBL Gold dan? (aangezien je nu ook bij MS maandelijks 2 gratis games erbij krijgt)
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Die 2 gratis games zijn maar tot de release van de ONE toch?
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    En games van 6 jaar oud en maar 2. Bij sony iets van 8 per maand
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daar is nu echt het wachten op inderdaad

    en definitieve data en launch lineups voor Europa/NL

    en details van wat er qua bundels uit gaat komen..
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat had ik er niet uit begrepen eigenlijk.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    http://www.engadget.com/2013/06/10/...utm_source=Feed_Classic&utm_campaign=Engadget

    Wanneer komt trouwens die nieuwe UI naar de Xbox 360?
     
  10. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 2 games van microsoft is alleen voor de xbox 360. En die van playstation is voor de PS4 toch?
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zoals het er nu naar uitziet, is het monkey goes playstation :eek:
    (alhoewel ik ook de playstation 1 had)

    alleen die exclusives interesseren mij geen reet
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond het een matige show van Sony in het begin. Geen titel was echt boeiend en veel teveel trailers en CGI. Daarna kwam gelukkig WatchDogs dat zag er gewoon weer super uit en Destiny ook. Hoogtepunt was de prijs en DRM info (alleen wil ik daar nog iets meer over weten, dat ze duidelijk zeggen dat developers het ook niet gaan doen)
    Leun nu meer richting Sony. Stuk meer als ze een betere controller hadden. Maar voor een echte keuze wacht ik wel tot september ofzo. :)
     
  13. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik gebruik wel een smartphone, en google. Maar ik gebruik(waar mogelijk) geen echte persoonlijke gegevens. Daarnaast maak ik geen gebruik van social media, zoals google +, facebook, twitter etc. Juist omdat ik vind dat ze alles van je willen weten.
    En beeld en geluid(in je persoonlijkste ruimte, jouw huis) is toch weer een gradatie hoger dan puur alleen tekst informatie. En ik geef toe om sommige dingen kom je niet heen. Maar als ik een keuze heb dan is die snel gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  14. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb dus precies hetzelfde. Daar bij komt ook nog eens dat ik de Xbox exclusive line up ook niet echt indrukwekkend vond. De PS4 heeft een aantal duidelijke voordelen (geen spy kinect en een hoop vrienden die voor die console gaan) maar de Xbox heeft weer een controller die voor mij lijkt te zijn geschapen. Het blijft dus wikken en wegen. Ik ga sowieso niet bij launch kopen dus MS heeft nog tijd.
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Ik heb hetzelfde. Het zegt voor mij eigenlijk genoeg dat die games het meest interessant waren, dat zijn multi-platform games.

    MS waarom doe je mij dit aan?! :+
     
  16. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook weer wat overdreven ;) Ik heb deze maand Kingdom of amalur, Demon souls (yeey!) en Ico&shadow of the colossus mogen downloaden, die laatste 2 zijn erg goed, al zijn ze wat ouder. Vanaf morgen worden de games die al 1 jaar in de game collection staan vervangen met Uncharted 3, Xcom enemy unknown en LBP karting. Vooral die 1ste 2 zijn tof, imho
    Zullen snel weten wat de 3ish games voor juli zullen zijn op PS plus, dan kan je beetje vergelijken
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben blij dat ES:eek:nline ook naar de consoles komt! :)
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb ook een vita. Dus weer meer :)
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wees blij, als ze allebei een hele rits must-have exclusives hadden was het nog veel moeilijker kiezen :+

    nu kun je rustig afwachten waar de multiplats het mooist zijn
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook, al moet ik zeggen dat ik grafisch niet echt onder de indruk was

    maar ja, het is wel TES

    edit:// meer spammen heren, hoe kan het nou dat ik dubbelpost :+
     

Deel Deze Pagina