1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] F1 algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 jul 2003.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Het leek mij wel handig om een algemene F1 thread te maken. Om het over nieuwtjes, uitslagen etc te hebben. Anders zijn er zo veel F1 threads over allerlei "kleine" zaken. :)

    Nou laat ik de spits dan maar afbijten met het volgende nieuws:

    'McLaren MP4/19 rijdt dit jaar'

    Terwijl al maanden gewacht wordt op het debuut van de McLaren MP4/18, kondigde McLaren-teambaas Ron Dennis in Frankrijk doodleuk aan dat de opvolger, logischerwijs MP4/19 genoemd, nog dit jaar zijn eerste testronden zal rijden. Dat schrijft het blad RaceReport deze week.

    De uitspraak van Dennis is gewaagd, want eerder bekende McLaren-ontwerper Adrian Newey dat het hem was tegengevallen om aan twee auto’s tegelijk te werken. Dennis vindt het echter geen probleem aan drie projecten tegelijk te werken. "Voor wat betreft de MP4/19, die zal nog dit jaar op het circuit verschijnen. Daar zijn wij toe in staat", zegt hij met nadruk.

    Overigens bestaat de mogelijkheid dat de MP4/18 toch zijn debuut in Silverstone maakt, al is het erg onwaarschijnlijk. "Het belangrijkste is dat wij ervoor zorgen dat het een optie is. Wij gaan de MP4/18 in Barcelona aan een intensief testprogramma onderwerpen, zodat we een beslissing kunnen nemen."

    De problemen bij de FIA-crashtest waren marginaal, volgens de McLaren-teambaas. "Het ontwerp van de MP4/18 is extreem ver uitgewerkt", zo verzekert hij. "We zijn al twee auto’s kwijtgeraakt, maar dat kwam in beide gevallen door een fout van de coureur."
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk persoonlijk zelf dat ze beter die hele mp4/18 nu kunnen droppen.
    Ze kunnen dan hun aandacht verdelen tussen de 19 en de 17.
    Anders zouden ze volgend jaar wel eens dezelfde problemen kunnen hebben als dat ze dit jaar al hebben..
    En dan bedoel ik eigenlijk niet de 18 echt helemaal weggooien maar vanuit die basis de 19 bouwen. Met de 18 hebben ze waarschijnlijk ook nog genoeg dingen gevonden om op de 17 te proberen.
    Maar ja we zien het verder wel natuurlijk.

    PS goed idee trouwens deze thread :).
    Maar wil je het echt F1 alleen houden of ook andere auto/motor sporten?
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, als die 19 echt dit jaar al klaar is dan zal het volgend jaar wel meevallen met die problemen. Maar ik vind het toch zonde van die 18, want die is wel vrij revolutionair. Maar ja, ik ga ervan uit dat die 19 wel weer beter zal zijn.

    En zo lang het niet te onoverzichtelijk wordt, kan het wat mij betreft ook over andere raceklasses gaan hier. Het lijkt mij alleen wel het handigst om het F1-spel in die andere thread te houden.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Je zegt het al als die 19 dit jaar al klaar is.. Maar als ze de aandacht over 3 projecten moeten verdelen is dat dus een risico. Ach ik neem aan dat die jongens een stuk verstandiger zijn dan ik dus we zien wel hoe het loopt.
    Maar als ze hem dit jaar nog uitbrengen zou het denk ik niet later dan Silverstone moeten zijn.

    Het is idd het beste als het spel in een andere thread blijft.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dit kan een hele slimme zet zijn als die auto echt zo snel is, want stel dat het WK in de laatste paar races beslist wordt, en Raikkonen krijgt dan zijn nieuwe auto, dan wordt hij met gemak WK als die auto betrouwbaar is:cool:

    Ze kunnen dan ook gelijk in Australië met de nieuwe auto beginnen in het volgende seizoen en misschien een voorsprong opbouwen als Ferrari en Williams met de oude auto beginnen:cool:

    Trouwens, als de MP4/19 dit jaar komt en de MP4/18 niet, dan is de MP4/19 toch de MP4/18:confused: , toch...:confused: :D
     
  6. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ander onderwerp

    Testtijden dag 1 Barcelona 08 juli

    1. Luca Badoer – Ferrari – 1:18.200 – 105 ronden
    2. Mark Gené – BMW Williams – 1:18.575 – 106 ronden
    3. Heinz-Harald Frentzen – Sauber Petronas – 1:18.791 – 89 ronden
    4. Cristiano da Matta – Toyota – 1:19.491 – 79 ronden
    5. Pedro de la Rosa – McLaren Mercedes – 1:20. 308 – 41 ronden
    6. Mark Asmer – BMW Williams – 1:24.082 – 98 ronden
    7. Alex Wurz – McLaren Mercedes – geen tijd – 7 ronden :'-(

    Bron www.f1crew.nl
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Deze tijden zijn weinig hoopgevend voor een snelle introductie van de nieuwe mac.
     
  8. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vond net het volgende nieuwsbericht.

    Mugello dag 1: Massa test Ferrari 2002

    Ook in het Italiaanse Mugello werd er vandaag getest. De Ferrari-testcoureur Felipe Massa testte een aantal mechanische onderdelen en mocht de aëronynamica te verbeteren.

    De Braziliaan testte in de F2002 en reed daarmee 81 rondjes. Zeven daarvan deed hij op de korte versie van het circuit. De snelste ronde was een 1.24.461.

    Morgen test Massa verder in Mugello.


    Het gaat niet zoals verwacht bij Ferrari op dit moment. Zou dit bericht wellicht betekenen dat men erover denkt om weer terug te gaan naar de auto van vorig jaar. Met enige modificaties aan deze auto natuurlijk. Ikzelf heb het vermoeden van wel.
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik hoop niet dat ze terug gaan naar de oude auto, want volgens Olav Mol moet Ferrari van Bridgestone de oude voorvleugel terug halen en als ze met die oude auto gaan rijden krijgen ze die, en dan zijn ze weer sneller.

    In de GP van Spanje zei M. Schumacher bij de persconferentie dat hij zonder de F2003 GA niet had kunnen winnen, dus die nieuwe auto moet dan wel sneller zijn dan de oude:confused:

    Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat Ferrari doet, want de andere teams zijn gewoon veel dichter bij gekomen, dus het ligt niet aan Ferrari, maar aan de andere teams denk ik.:{
     
  10. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Let op jongens. Williams wordt dit jaar kampioen, en niet Ferrari. En het komt allemaal door de banden. De f2003-GA is beter dan de Williams, de motor is misschien iets minder maar overall is de Ferrari beter, maar de Michelins gaan Ralf de titel bezorgen. Mark my words....
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat is dus wat ik wilde zeggen met dat stukje over de voorvleugel en Bridgestone, volgens Bridgesone past die voorvleugel niet bij de banden, hoewel ik betwijfel of dit waar is, maar goed Michelin is gewoon beter dan Bridgestone, ik snap ook eigenlijk niet waarom de andere teams niet naar Michelin gaan:confused:, want Bridgestone zet zich alleen maar in voor Ferrari en niet voor de andere teams.
     
  12. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind wel dat men op dit moment iets te euforisch doet over Williams. Dit is zo omdat ze laatste twee races met overmacht hebben gewonnen. In Frankrijk waren ze idd het best, maar men vergeet dat op de Nurburgring Raikkonen gewoon het snelst was. Dus het komt erop neer dat Williams 1 race afgetekend heeft gewonnen, om dan meteen zo euforisch te doen vind ik iets te overdreven.
     
  13. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    De testtijden van vandaag 09 juli in Barcelona

    Ralf Schumacher Williams BMW 1m17.906s 98
    Marc Gene Williams BMW 1m18.383s 93
    Kimi Raikkonen Team McLaren Mercedes 1m18.836s 84
    Rubens Barrichello Scuderia Ferrari 1m18.836s 84
    Nick Heidfeld Sauber 1m18.859s 88
    Jenson Button BAR Honda 1m18.989s 95
    Takuma Sato BAR Honda 1m19.199s 77
    Cristiano da Matta Toyota 1m19.312s 82
    Allan McNish Renault 1m19.544s 149
    Mark Webber Jaguar Cosworth 1m19.736s 91
    Ralph Firman Jordan Ford 1m19.741s 66
    Pedro de la Rosa Team McLaren Mercedes 1m19.951s 39
    Alex Wurz Team McLaren Mercedes 1m20.216s 32
    Anthony Davidson BAR Honda 1m20.565s 117
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nou, het gaat goed bij McLaren:+ :confused:, 2 van de 3 auto's staan onderaan:mad:
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    idd.. dat is zeker waar..
    Williams is echt wel op de goede weg maar het is nog te vroeg om de zeggen dat ze WK kampioen worden.
    Des alnietemin hebben ze wel een reeele kans dat of R.Schumacher of Montoya kampioen wordt. Maar dan moeten ze de stijgende lijn van nu doorzetten en het zal dan ontzettend close worden..
    Maar van mij mag dat.. wow ken je het voorstellen.. laaste race 4 punten verschil tussen b.v. M.Schumacher, Raikonen en b.v. Montoya ;)
    Als het al een keer een jaar mogelijk is is het wel dit jaar..
     
  16. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is maar een gerucht, maar het is toch opvallend dat dit soort verhalen de kop opsteekt.

    Bridgestone ontkent geruchten over vertrek

    Bridgestone ontkent geruchten in de media dat zij de Formule 1 zouden verlaten.
    Deze geruchten werden in de wereld gebracht na de Franse GP, toen Bridgestone flink te lijden had onder de dominantie van Michelin. Het Japanse bedrijf zou zich daarom toen beraad hgebben over haar positie en toekomst binnen de Formule 1. Michelin won namelijk drie van de vier laatste races. Bridgestone ontkent nu echter het hele verhaal en meldt dat zij in de F1 actief blijven.

    Directeur motorsport Hiroshi Yasukawa geeft zijn commentaar: "Er is nooit een moment geweest waarop wij overwogen hebben ons terug te trekken uit de Formule 1, sinds ons begin in 1997. We hebben een hele succesvolle periode gehad in de Formule 1, met niet minder dan 5 opeenvolgende rijders- en constructeurstitels. Formule 1 is een vitaal onderdeel geweest in de naamsbekendheid van het merk en onze marketingstrategie. Sinds het begin in 1997 is onze naamsbekendheid flink vergroot."

    "Niet alleen is Formule 1 een ideaal podium om onze expertise te laten zien, het heeft er ook toe bijgedragen dat technische hoogstandjes ook gebruikt konden worden voor gewone straatauto's. Het publiek profiteert er ook van mee op deze manier. Met nog zes races te gaan, is dit jaar een ontzettend competitief seizoen. We zullen deze competitie aangaan, en zullen even gepassioneerd en betrokken bij de Formule 1 blijven als ooit tevoren. We kijken gaarne uit naar een meesterlijk gevecht met onze rivalen."
     
  17. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    De testtijden van donderdag 10 juli

    Driver Constructor Time Laps
    Rubens Barrichello Scuderia Ferrari 1m17.828s 103
    Marc Gene Williams BMW 1m18.025s 125
    Ralf Schumacher Williams BMW 1m18.411s 95
    Ralph Firman Jordan Ford 1m18.423s 62
    Olivier Panis Toyota 1m18.672s 84
    Kimi Raikkonen Team McLaren Mercedes 1m18.724s 111
    Mark Webber Jaguar Cosworth 1m18.786s 106
    Jenson Button BAR Honda 1m18.847s 96
    Takuma Sato BAR Honda 1m19.335s 46
    Nick Heidfeld Sauber 1m19.869s 105
    Allan McNish Renault 1m19.869s 101
    Jacques Villeneuve BAR Honda 1m20.025s 105
    David Coulthard Team McLaren Mercedes 1m20.025s 46
    Alex Wurz Team McLaren Mercedes no time 7

    bron: www.mclaren.com

    Als ik het bekijk is dit weer slecht nieuws voor McLaren 2 McLarens van de drie McLarens staan achteraan.
    En Alexander Wurz heeft geen enkele tijdronde gereden :'-( net als dinsdag. :'-(
     
  18. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat Bridgestone in de F1 blijft.
    Ferrari op Michelin banden dat zal denk ik lastig zijn voor de andere teams om Ferrari bij te houden.
    Maar voor de kleine teams die nu op bridgestone rijden ( Jordan, BAR, Sauber en Minardi ) zou het beter zijn dan gingen hun ook is presteren.
    BAR doet het prima op Bridgestone ze hebben al 13 punten als ze de overstap naar Michelin maken gaat het denk ik wel wat beter.
     
  19. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, Deze post was dubbel zie bovenste post
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2003
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Van mij mag Bridgestone al vanaf de volgende race verdwijnen uit de f1, want die banden lijken nergens op, ze kunnen alleen in de regen presteren, maar zodra het droog wordt, dan is Michelin weer sterker.

    Bridgestone zet zich alleen maar in voor Ferrari, niet voor de andere teams zoals Jordan, dat doet Michelin wel voor al hun teams, door die stomme banden van Bridgestone wordt het voor Fisico nog moeilijker om punten te scoren.

    NAC Breda fan>>

    Wat jij zei over dat van Ferrari met Michelin, ja dat is dan wel een nadeel voor het wk, maarja ik zie Fisico ook niet graag rond rijden op plaats 17 of zelfs nog slechter, want die Jordan is op dit moment ook totaal niet meer wat hij geweest is:mad: :'-(
     

Deel Deze Pagina