1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wees er op bedacht dat je naast het terugvoeren (kost ongeveer 100-150 euro) je ook nog is langs moet bij de rdw. Dit moet om je papieren aan te laten passen. Zo waren mijn vrienden laatst staande gehouden en gecontroleerd. Allen waren daadwerkelijk geknepen op het gas (kon de agent zelf ook voelen), maar omdat de papieren niet klopte zijn de kentekens genoteerd en wilde de motoragent ze niet nog een keer tegenkomen.

    Zelf rijdt ik al 2 jaar op me yamaha diversion, niet geknepen, en ben 2x staande gehouden. Heb zelf nooit gezeik er mee gehad omdat de motor er niet bepaald 'racey' eruit ziet en je er iets makkelijker mee wegkomt. Nu mag ik wel vol vermogen en is het niet meer zo een big deal.
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Het is nog even afwachten wat de regeltjes en uitzonderingen daarop gaan worden. maar ik deel je angst. :mad:

    Vraag me ook af met de mods op bestaande fietsen: moet ik nu straks elk jaar mijn originele uitlaat er aan gaan schroeven (zonde want hij is nooit gebruikt en dat houd ik liever zo).
    De Mapping weer aanpassen zodat hij weer aan de Emissie eisen voldoet.
    Bar-ends er af en Originele spiegels er op, om na de keuring weer het aftermarket spul op te zetten :+

    Wat een onzin/tijd en geldverlies :x
     
  3. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh? Waar dan in Schiedam? Ik heb m nog nooit gezien =P
    APK word moeilijk voor mij... Uitlaat, knippers en kentekenplaathouder kloppen al niet..
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht weinig problemen met apk. Wel ander kentekenhouder, maar die voldoet am de eisen lijkt mij. (verlichting en leesbaarheid) moet ik er alleen eens per jaar en reflector op plakken :p

    Groter probleem is dat de CAT er niet onderhangt. Maar denk niet dat emissie eisen een probleem zijn. Auto's controleren ze ook alleen op lawaai en luchtdicht. Dat komt wel goed met mijn e keur uitlaat :)
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Volgens mij is dat in de Spaanse Polder ergens.
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Shit volgens mij heb ik geen kentekenplaatverlichting... ff checken straks
     
  7. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had zelf een Honda CB1 (400cc 4cilinder) op 25kw, daar had ik niet echt problemen met inhalen op de snelweg.
    Goed, moest er wel rekening mee houden, maar dat is juist goed (ver vooruitkijken).

    Maar op een leenmotor van de motorzaak, Honda CB500 2cilinder, dat was wel echt anders met inhalen. Logisch verschil is de power onderin in vergelijking met een 400cc 4cilinder, dat was wel erg handig bij het wegrijden bij stoplichten.
    Maar op de snelweg even gas bij geven, dat was er niet bij, dat werd boven de 100km/u al lastig.

    11kw is belachelijk, maar 35kw kun je prima mee uit de voeten lijkt me.

    Akkoord van de lidstaten moet ook nog komen he ;)
    Hoe dat eigenlijk is zijn werk gaat? Ook op basis van meerderheid van de EU landen?

    Belachelijk dat ze tegen allerlei adviezen in gaan. Of wacht... het is politiek natuurlijk.
    Zie eigenlijk überhaupt niet waarom dit op Europees niveau geregeld zou moeten worden.

    Zelf verwacht ik bij mijn motor geen problemen, alleen even E-keur killer in de demper doen bij de keuring.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Wou nog even wachten tot ik het NL kenteken had maar kan het niet laten, na 2 jaar geen KTM te hebben gehad ben ik terug bij de familie! Gisterochtend om 7uur uit Groningen vertrokken op weg naar Limburg om te kijken naar een gewone SMC en uiteindelijk terug gekomen met een SMC-R!

    [​IMG]
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nice, ziet er dik uit.

    Hoe is het karakter van zo een SMC ten opzichte van de Z750-R?
    Zelf op weinig motoren gereden (lesmotor en m'n 9r).

    Lijkt me ook wel tof zo een supermotard-achtige bike, veel fun, 't is dat ik de nodige snelweg km's met de bike maak.
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heel mooi :) wheeliemonster
     
  12. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me moeilijk om met 2 wielen aan de grond te rijden met zo'n machine ;)

    Maar toch, voor erbij; graag!!!
     
  13. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ziet er gruwelijk uit! Als gadget heb ik deze gekocht!

    [​IMG]

    Fijne degelijke scooter en kan met gemak 300km rijden op 5 lt benzine. :D 4th moter.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Karakter is compleet anders, waar de Z750 soepel is en lange versnellingen heeft en je bij wijze van 50 in zijn 6 kan rijden is een 1 cilinder zoals de KTM SMC totaal anders. Je schakelt meer omdat het toerengebied heel anders is.

    Een 1 cilinder kan je zien als een diesel auto, kort toerenbereik maar ontzettend veel kracht. Zo is het bij een 1 cilinder ook. De KTM heeft zelfs meer koppel dan de Z750 waardoor je sneller de bocht uit kan accelereren en daarbij komt dat een SMC maar 140 kilo weegt en een Z750 op de 210 zit (met vloeistoffen etc).

    De nieuwe generatie 1 cilinders van KTM, de 690 serie, is zo degelijk en betrouwbaar gemaakt dat je in principe ook snelweg kilometers kan maken, maar je moet niet continu 150-160 willen rijden maar 130 tot 140 is prima te doen. Dit komt mede door het gebruik van een balansas waardoor trillingen niet meer irrietant zijn.

    De Z750-R blijft er natuurlijk bij voor mijn vriendin, kunnen we eindelijk wat vaker samen rijden :)
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Outfit gescoord:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Mooie motor sjorrit!:thumbs:
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Sjorrit, hoe is die 690 i.v.m die 990 die je eerst had? Heeft deze een hogere funfactor of niet?
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hogere funfactor op lagere snelheid ja, bij de 990 deed ik een wheelie vanaf 60km/h en kwam ik neer met 160km/h. Ook op de kortere bochtjes is zo'n 690 veel wenbaarder door het lagere gewicht. Verbruik scheelt ook wat, met knallen deed mijn 990 gemakkelijk 1op9 terwijl de 690 1op19 doet :p
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Als jullie moesten kiezen tussen een honda vt750 shadow of een intruder m800 wat zouden jullie dan nemen en waarom?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2013
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Lastig. Ik ken beide Motoren niet en de eigenschappen. Ik zeg bekijk ze allebei en kijk welke mooier is afgewerkt. En rij erop en dan weet je het.


    Proefrit zijn altijd vrijwillig en zonder kosten. Zo niet: dan weg lopen of een kwart bieden.
     

Deel Deze Pagina