Ik denk zelf dat een vlieg een hand of iets dergelijks aan voelt komen. Hij voelt de verandering in luchtdruk, licht (schaduw), etc. en vliegt meteen weg. Wij mensen zouden dan eerst gaan kijken en bedenken of het echt de moeite is om te vluchten, maar een simpel wezentje als een vlieg kan niet zo verder denken als wij en vliegt gewoon altijd weg.
En voor de rest is het toch de evolutietheorie van Darwin; survivel of the fittest, oftewel de overleving van de best aangepasten (en niet de overleving van de sterkste!). De vlieg die het snelst in de gaten heeft dat hij wordt bedreigd (en dus het best aangepast), heeft een hogere overlevingskans dan vliegen met een trage reflex. En die alerte vliegen planten zich voort enz.
De bullet-time theorie van Dioga vind ik erg interessant, maar wat hij zelf ook al zegt; een seconde is en blijft een seconde voor elk wezen. Tijd is één van de dimensies (de vierde na hoogte, breedte en diepte) en ook één van de weinige natuurkundige constanten (gedefineerd als de halveringstijd van een x aantal atomen van een bepaald atoom). Kortom, tijd is volgens de huidige natuurkundige theorieën niet te beïnvloeden, dus zelfs niet door vliegen
/edit: Ik hoop dat jullie die ingewikkelde verhaal een beetje begrijpen. Ik liet me ff gaan...
Laatst bewerkt: 10 jul 2003