1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    I know, maar ik gebruikte het meer als punt van aandacht. ;)

    En koppijn is idd wel min, had er zelf ook last van toen het warme weer kwam. Heel verrot wakker worden ook. :'-(
     
  2. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Veel water drinken voordat je gaat slapen, klinkt alsof je hoofdpijn komt van uitdroging.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Het was maar 1 dag en niet de hele dag, dus daar ligt het niet aan. Drink altijd de hele dag zelfs in de winter. ;)
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben op zoek naar een goede boekenserie. Liefst in de richting van een Harry Potter of Lord of the Rings.

    Game of Thrones en The Hunger Games in ieder geval niet.

    Taal Nederlands
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom The Hunger Games niet? Al gelezen of lijkt je niet leuk? Je moet denk iets specifieker zijn, LotR is typisch fantasy, en HP is YA, dus dat ligt nog aardig uit elkaar.
    En alle goede boekenseries staan al in de startpost. :)
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Omdat ik bij The Hunger Games al bezig ben aan de film(s) net als bij Game of Thrones. Boeken en films door elkaar doen wil ik niet, vandaar.

    In de beginpost staat een hele waslijst aan fantasy, welke is naar jou mening echt een van de beste?

    Daarnaast zie ik A Tale of the Malazan Book of the Fallen niet in de lijst staan terwijl ik hier zeer goede dingen over hoor. Ken je deze reeks toevallig?
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Begin aan The Riryia Revelations (de openbaringen van de Riryia), simpel te lezen boeken ik heb hem net uit en denk mijn favoriete serie tot nu toe. Het bied van alles en introduceert door de hele reeks nieuwe dingen. Plus een van de weinige series die ik per boek beter vind worden. Heb het ook in een paar weken compleet uit met nog een aantal boeken er doorheen dus dat zegt ook wel wat.

    Als je iets meer lore vanaf het begin wil en wat dikkere en lastigere boeken om door te gaan dan is Mistborn een hele goede optie, ben ik aan begonnen dankzij Killa en geen spijt van gehad. Al daar is boek 1, ver de betere uit de serie naar mijn mening.

    Edit: Kijk net naar bol.com voor de Nederlandse versie, mijn personages zagen er veel toffer uit in me gedachten en de naam Rolf :mad: Snap meteen weer waarom ik veel liever in het Engels lees en een hekel heb aan een kaft met een personage erop.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Die in de startpost zijn aanraders, dus misschien heeft niemand die serie gelezen, ik ken hem in ieder geval niet.
    Als je boeken in de epische fantasy zoekt, a la LotR, zou ik je zeker De Dwergen aanraden. En in de 'gewone' fantasy vond ik Verboden & Verbannen ook erg goed.
    Boeken in het genre van YA zou ik zeker De Zwarte Magiërs, Eragon, en de Nicolas Flamel serie lezen. Al die series zijn in het Engels en Nederlands vekrijgbaar, dus dan kun je zelf kiezen. ;)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
     
  10. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een mooie ebook bundle bij humblebundle nu! :D
    https://www.humblebundle.com/

    btw: Aanrader qua fantasy voor iedereen:

    Shannara
    Het Zwaard van Shannara (The Sword of Shannara, 1977)
    De Elfenstenen van Shannara (The Elfstones of Shannara, 1982)
    Het Wenslied van Shannara (The Wishsong of Shannara, 1987)

    en vervolgens voor dystopia:

    De Geboorte van Shannara (Genesis of Shannara)
    Kinderen van Armageddon (Armageddon's Children, 2006)
    De Elfen van Cintra (Elfes of Cintra, 2007)
    Vluchtelingen van Shannara (The Gypsy Morph, 2008)

    Ik zou eerst de shannara serie lezen en daarna Genesis of Shannara
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Is de serie Dwergen gebaseerd op Middle Earth?
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, helemaal niet. Is een unieke serie wat totaal niks met LotR heeft te maken.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ah jammer. Ik ben best verknocht aan de wereld van Middle Earth. Heb naast de drie reguliere Lord of the Rings boeken en The Hobbit ook De Silmarillion en Nagelaten Vertellingen gelezen.

    Maar ik denk dat deze boekenserie zeker een kans geven, denk wel dat het gaat bevallen.

    Bedankt voor de tips! :thumbs:
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Vandaag een boek gekregen en gekocht. Koffer uit Berlijn van Kristine Groenhart gekregen. Ken iemand deze titel toevallig of de schrijfster???

    En ik heb net voor nagelaten vertellingen van J.R.R. Tolkien betaald, die ik laat bezorgen bij een afhaalpunt. Schijnt ook erg goed te zijn, had van de week namelijk ook al De Silmarillion gekocht, maar het begint is echt gortdroog las ik al. 8)

    Benieuwd. Ik laat sowieso geen grote pakketjes meer op mijn flat bezorgen. Ik weet niet wanneer ze hier precies langskomen en die kerel heeft de nare gewoonte direct alles bij mijn ouders te bezorgen, weliswaar vlakbij. Is misschien makkelijk als die eerst in die buurt moet zijn, maar het moet geen gewoonte worden zei ik al eens eerder.

    Ken iemand die 2 boeken die ik van Tolkien noemde???

    Edit: Dulle mag mijn naam ook achter Lord of the Rings zetten. Deze heb ik ook gelezen en als LOTR fan, met de films zelfs dubbel, plus drie zwaarden, weet ik genoeg dat het een dikke aanrader is.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De Silmarillion is nogal een bekend boek toch? Moet hem zelf ook nog steeds lezen, maar hij schijnt dodelijk saai te zijn. :p Dat 'nieuwe' boek van Tolkien zag ik laatst in de bibliotheek staan, maar weet niet of ik het ga lezen. Heb je zijn andere boeken wel gelezen?

    Vandaag een stapel boeken uit de bibliotheek mee genomen, en nog steeds kan ik niet bepalen in welk boek ik zin heb. :+
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Als je de Silmarillion al saai vind ga je Nagelaten Vertellingen helemaal saai vinden. ;)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Misschien wel, maar destijds vond ik dat ook van LOTR. Lees Het Heilige Bloed en de Heilige Graal maar eens. Dat is de definitie van zware en soms retesaaie stof. Zelfs het halen van een kopje koffie is daarin een academisch beschreven. Althans, alle simpele dingen. Niets is makkelijk in dat boek en dat maakt het ook een minder groot succes dan zijn grotere broertje De Da Vinci Code, ook al is die van een andere auteur.

    Als ik er eenmaal aan begin ploeg ik me er wel doorheen, want heb hier ook nog een goede vertaling van Ilias & Odyssee liggen van Homerus. De vertaling is in ieder geval in heel klassieke taal vertaald, dus geen hedendaags iets.

    Ik zie het als krachtvoer voor de hersenen. ;)
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Nietsche is pas zware stof :+
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Velours ook!
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Daar heb ik me nog niet aan gewaagd :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina