1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Inderdaad met eigen vermogen. In de HNS case zou Feyenoord ook bijdragen met 84 miljoen (hoe vraag ik me af). De SC heeft vrij veel eigen vermogen, met de krachten gebundeld is een lening krijgen voor het bedrag van renovatie niet moeilijk (begrijp dan ook niet dat je de garantstelling voor 165 mln erbij haalt, dat ontkracht alleen maar je punt > minder kosten = makkelijker financieren = geen garantstelling nodig omdat er genoeg vermogen tegenover staat).

    Over je laatste alinea: ja.. Komt dit door ons zo ontzettend verouderde stadion? Vitesse heeft een magnaat (je kan moeilijk zeggen dat hun begroting groeit door die doodskist waar ze in spelen), Twente heeft veel bereik (en weinig concurrentie qua marketing/sponsoring) in de regio etc. Ik denk dat het meer te wijten is aan slechte aquisitie en beleid. Zoals al eerder aangehaald zijn de business faciliteiten al wat uitgebreid afgelopen jaren, maar vol zit het nog altijd niet.

    Volgens mij was dit niet het geval, maar plaatste de directie ook in dit geval een frame waaruit dat zo leek. Ik kan alleen geen berichten meer vinden die nav dat rapport zijn verschenen :mad: .
     
  2. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Renovatie nam die eis van aantal skyboxen ook mee ;)
     
  3. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Alle second-opinions zijn geplaatst op de site van de gemeente Rotterdam als bijlage van de raadsvergadering van enkele weken alleen kan ik ze nu zo snel ook even niet vinden :mad:. Ik ga nog is even zoeken :).
     
  4. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
  5. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Roda is toch wel goed bezig moet ik zeggen.
     
  6. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Als al die second opinions zo positief zijn en de plannen het beste zouden zijn voor Rotterdam en Feyenoord waarom gaat het dan niet door?
    Er is simpelweg geen draagvlak gecreëerd door de bouwfamilie, Gudde van Merwijk en consorten hebben gefaald en moeten imo opstappen.

    Ik ben zelf geen voorstander van de RDK variant, omdat je dan veel geld gaat investeren voor de korte termijn. Ik denk ook niet dat de Kuip nog 25 jaar meegaat.

    Als.er een nieuwe directie is mogen ze nieuwe plannen maken voor een VOETBALstadion, dus geen evenementenhal met een dak of weet ik veel wat voor onzin. Kom met ontwerpen en betrek je supporters daarin (zij zijn immers diegene die er gebruik van moeten maken). Op die manier creëer je draagvlak.

    Het plan is niet afgeschoten door de gemeenteraad op de inhoud, maar door het ontbreken van draagvlak bij supporters en Rotterdammmers.
     
  7. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Uit een enquete blijkt dat bijna 75% van de seizoenkaarthouders voorstander van het HNS is. En moeten we overal op voorhand draagvlak creëren. Een quote van iemand op een ander forum:

    "Maar waarom moet over ieder onderwerp de bevolking in meerderheid voor zijn. Zoals collega peppie al zegt, er is een meerderheid in de stad die zich totaal niet interesseert voor voetbal. Moeten we morgen ook een referendum gaan houden voor de komst van een buurtcentrum in West, een nieuw politiebureau in Noord of een nieuwe verkeersknooppunt in Hillegersberg. Qua schaal misschien andere projecten, maar in essentie verandert er niks. Er hoeft niet voor ieder project in de stad een meerderheid zijn onder de bewoners, anders krijg je democratie-hysterie met als gevolg een onbestuurbare stad. Alleen beweren dat er geen draagvlak is lijkt me na gisteren vrijwel onhoudbaar."
     
  8. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Zoals je zelf al aangeeft is de schaal van die projecten niet te vergelijken en in mijn ogen dus een slecht voorbeeld. De essentie is gelijk inderdaad, maar in tijden van bezuinigingen en zeker in onze stad die ook nog eens een flink financieel tekort heeft gaat het wel om de absolute bedragen. Natuurlijk hoeft er geen referendum te komen onder alle Rotterdammers, maar je moet wel een goed verhaal hebben voor Truus van 75 jaar die door bezuinigingen minder thuishulp krijgt of voor Jan die door reorganisatie zijn baan kwijt is dat je als gemeente tientallen miljoenen in gebiedsontwikkeling stopt rond het stadion en daarbovenop een garantie afgeeft van 165 miljoen voor als het stadion failliet gaat.

    Je moet het als gemeente wel kunnen verkopen aan je achterban, zij zorgen er uiteindelijk voor dat je een baan binnen de gemeenteraad hebt.
    Blijkbaar is er draagvlak,een goed plan, goede financiële vooruitzichten maar het gaat toch niet door.

    Dan heeft de directie toch gefaald?
     
  9. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Het staat je vrij om te vinden dat de directie van Feyenoord gefaald heeft. Persoonlijk vind ik dat lafheid en gebrek aan visie van een deel van de gemeenteraad ten grondslag ligt aan het besluit. Ik begrijp dat het een gevoelig onderwerp is, maar je hoort amper een Rotterdammer klagen over de 100 miljoen euro aan grond die opgekocht is door de gemeente van noodlijdende projectontwikkelaars. Zie bijvoorbeeld het volgende: http://www.dichtbij.nl/rotterdam-ce...lypso-failliet-gemeente-mogelijk-de-dupe.aspx

    Overigens ben ik er heilig van overtuigd dat HNS er alsnog komt binnen 10-15 jaar.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Die zullen wel wat meer inkomsten kunnen genereren nu ze de enige Limburgse club in de Eredivisie zijn, of niet?
     
  11. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Je bent goed op de hoogte van zaken die in de gemeente spelen. Hobby of werk?

    Er is blijkbaar niet veel ruchtbaarheid gegeven aan deze aankopen dat de gemiddelde Rotterdammer hier niet over klaagt, itt bijvoorbeeld de parkeergarage cq de blunderput of bijvoorbeeld de ss Rotterdam. Een onderwerp zoals de nieuwe Kuip is iets waar iedere Rotterdammer (voetbalfan of niet) wel een mening over heeft. Uiteindelijk is het een politiek spel waarbij de meerderheid van mening is dat het meer stemmen kost dan dat het oplevert als ze voor HNS stemmen. Ik verwijt het de directie dat ze de politiek niet aan hun kant hebben gekregen. Je kan het ook laf noemen van de gemeenteraad. Duidelijk is dat het één met het ander te maken heeft.

    Overigens denk ik ook dat er op termijn een nieuw stadion komt, alleen hopelijk geen evenementenhal. (al is dat puur persoonlijk).
     
  12. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
  13. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwa ik denk dat dat wel meevalt. Ik geloof niet dat veel sponsors van de overige Limburgse clubs overstappen naar Roda. Maar Roda heeft de afgelopen jaren natuurlijk flink moeten letten op de centen. Onze concurrenten beginnen nu dezelfde problemen te krijgen terwijl Roda zich langzaam aan het herstellen is.

    Roda heeft 7 spelers aangetrokken, maar hebben eigenlijk nog geen geld hoeven uit te geven.

    Ard Van Peppern (transfervrij)
    Guy Ramos (transfervrij)
    Henk Dijkhuizen (transfervrij)
    Mark Hocher (transfervrij)
    Anouar Kali (transfervrij)
    Frank Demouge (tranfervrij)
    Kees Luijckx (transfervrij)

    Wat ik ook zeker een pluspunt vind, is dat deze jongens allemaal Nederlands zijn. Dat is ook wel een anders geweest bij Roda. Nu nog een goeie keeper en we zijn op de goeie weg. Naar het schijnt willen ze Cillessen van Ajax huren. Zou zowel voor Roda als voor Cillessen niet slecht zijn denk ik.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bony ook pleitte. 13,8 miljoen is niet verkeerd :)
     
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Wat vind ik die gozer er toch uitzien als een mietje. Echt zo'n kop om ff een goede duw te geven.

    EDIT: Gaat over Bojan.
     
  16. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    En daarna? Ben je dan klaar? Of wil je nog iets met hem doen?
     
  17. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik zou hem nog ff naar een wc begeleiden. Hij kijkt alsof die heel nodig moet.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    [​IMG]

    De nieuwe Goalbeinn - 16 jarige spits uit IJsland.
     
  19. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Ook zo blessuregevoelig?

    Hopelijk regelen ze wel dat hij de eerste paar maanden van het seizoen beschikbaar is en Sigi na de winterstop. :+
     
  20. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    1.90 meter is hij, eindelijk weer eens een grote spits!
     

Deel Deze Pagina