1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Vond je het niet ontzettend irritant dat die commentator El Sharaawy telkens zo noemde? :+
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ben niet anders gewend van Sport1 eigenlijk...

    Alvus, Skoertel, Alderwierelt etc.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Dynamo Dresden 4-0 gewonnen van HSV. :lol:
     
  4. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee zo noem ik je niet. Ik zeg dat mensen die Ajax volgen door de uitslagen en ranglijst bij te houden minder belang hechten aan het spel. Ik heb geen idee op welke manier jij Ajax volgt.

    Ik kijk bijna alleen Ajax en als je dan van aanvallend voetbal houdt waren de afgelopen twee seizoenen vaak nogal tijdverspilling. Mensen die alles dan goed vinden omdat er aan het einde een gezellig feestje is kan ik niet begrijpen. Bij het 30e kampioenschap was dat een ander verhaal, maar sindsdien is het spel niet echt beter geworden.

    Is opportunist bedoeld als scheldwoord? PSV speelde gisteren met een middenveld. Ajax doet dat al tijden nauwelijks, afgezien van, gek genoeg, Champions League wedstrijden. Het vervangen van de Jong door een voetballer zou al een groot verschil maken.
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het vervangen van de huidige buitenspelers voor mensen met breedte ook. Dan kan je ook middenvelders opstellen die (nog) meer diepte hebben (Fischer, mocht Eriksen vertrekken) en bijvoorbeeld Serero (die ik persoonlijk erg licht vind, maargoed).

    Ik ben het met je eens. Voetballend is er nog een heleboel te verbeteren.
     
  6. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Er is nogal een groot verschil tussen zeggen dat er ruimte voor verbetering is en het spel van Ajax afdoen als bar en boos.
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    We hebben ook hele goede (aantrekkelijke) wedstrijden gespeeld vorig seizoen, natuurlijk is er altijd wat te verbeteren, maar sommige zijn verschrikkelijk aan het overdrijven nu.
     
  8. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens! Resultaat camoufleert een hoop. Met dit soort spelers en deze spelopvatting ga je nooit grote stappen maken. Daar ben ik van overtuigd.

    Het is jammer want toen De Boer begon speelde we echt leuk( Ac Milan uit) en had ik er erg veel vertrouwen in. Met Anita als VM was Ajax ook erg sterk( helaas had De Boer daar een half jaar voor nodig om daar achter te komen)

    Nu blijft hij vasthouden aan De Jong op het middenveld en hoopt hij zelfs dat hij nog een jaar blijft. De Boer trekt te veel de van Marwijk kant op en probeert steeds meer zekerheid in het spel te brengen wat totaal niet des Ajax is.

    Ben benieuwd hoe De Boer het gaat invullen als Eriksen vertrekt. Als het aan De Jong ligt kan zelfs Klaassen die positie invullen. Klaassen, De Jong en Schone/ Poulsen op 1 middenveld |:-
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Lol drie titels en een Johan Cruyff schaal en dan zo gaan mierenneuken 8) Je mot er maar zin an hebbe...
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Nouja, het probleem is natuurlijk wel dat er geen stijgende lijn is. Het spel van Ajax kabbelt maar een beetje voort met hier en daar een uitschieter. Na een aantal jaren met een redelijk constante selectie mag je wel iets meer verwachten.
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bar en boos is overdreven, maar ik heb weinig goed en vooral leuk/speels/frivool voetbal gezien. En als dat er al was, was het zeker niet over langere tijd, helaas.
     
  12. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen resultaat telt:thumbs: Ajax staat gewoon voor combinatiespel, aanvallend, fris, durf, positieve arrogantie, en aantrekkelijk voetbal.

    Dat zie je gewoon niet bij Ajax terug nu. En ik denk dat dat ook niet gaat komen met deze veldbezetting en spelers.
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Ben ik met je eens. Dit seizoen moeten ze het imo echt laten zien. Moet zeggen dat ik in de voorbereiding het tweede elftal vaak leuker vond spelen dan het eerste... Vooral in Europa verwacht ik verbetering ten aanzien van de vorige seizoenen. De meeste jongens hebben nu een aantal jaar Champion's League ervaring en dat wil ik dan ook graag terug zien. Wat betreft de eredivisie klopt het dat het niet altijd even sprankelend en mooi was... Al is het wel weer typisch Nederlands om te zeuren bij deze prestaties :+
     
  14. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Hoe sommige het nu laten lijken alsof FdB een enorme pannekoek is en niets van het spelletje snapt is gewoon zo overdreven.

    De man heeft na drie titels bij een aantal hier gewoon alsnog nul krediet. Althans, zo lijkt het. Je mag best kritisch zijn, maar dit slaat gewoon door. Ajax heeft zat goede wedstrijden op de mat gelegd het afgelopen seizoen. Zelfs wedstrijden met 10 man volledig gedomineerd en gewonnen.
     
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    En na vrijdag zal het gezeik alleen maar erger worden, want we weten natuurlijk weer hoe Roda gaat spelen.
     
  16. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Roda sloopt Ajax :cool:

    Roda mist een aantal bepalende spelers. Ik verwacht dat ze inderdaad op de verdediging gaan leunen en hopen op een punt. Voor Roda is het een voordeel dat ze Ajax de 1e wedstrijd hebben. Niks moet, alles mag.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013
  17. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    De Boer is erg goed in het smeden van een team. Hij is erg koppig als hij denkt dat hij het goed heeft( zie bijv Theo op VM) Toen anita daar speelde door schorsingen/ blessures is Anita daar niet meer vertrokken.

    Het probleem is dat veel ajacieden niet blij zijn met het spel en zien dit spel ook niet verbeteren.

    Frank blijft vast houden aan Siggy in de spits en Siem op het middenveld, Terwijl dat 2 posities zijn die erg belangrijk zijn wil je goed combinatie spel spelen. En het lijkt niet te gaan veranderen( verregaande intresse in Van Ginkel). Leuke speler maar niet het type wat ajax nodig heeft op LH, RH. Van de Hoorn vind ik al helemaal een onbegrijpelijke keuze. Die kan echt niet opbouwen, heeft niks bij Ajax te zoeken in mijn ogen.

    Bij mij heeft De Boer veel krediet voor het halen van 3 titels. Alleen sta ik totaal niet achter deze visie. We domineren wel maar hoe gevaarlijk zijn we nu echt? Het is voornamelijk rondtikken via de vleugels en tussen de CV's. totaal ongevaarlijk, Plichtmatig. Leuk dat domineren maar hoeveel echte combinatiegoals maken we?
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013
  18. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Maar hoe rijm je dat dan met het feit dat Ajax afgelopen seizoen de meeste verschillende doelpuntenmakers had (lees: iedereen, zowel verdediging als middenveld en aanval scoorden). Plus het feit dat er afgelopen seizoen 83 goals zijn gemaakt. Dat krijg je echt niet voor elkaar als je alleen maar doelloos rondtikt. Sterker nog, volgens mij had Ajax afgelopen seizoen de meeste doelpogingen van alle clubs.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013
  19. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Die 'vele Ajacieden' mogen van mij dan lekker met een klappertje in hun handen gaan zitten in Alkmaar.
     
  20. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt man, jij hebt duidelijk veel ambitie.

    Afgezien van de keus voor de Jong vind ik niet dat de Boer slecht of een onbenul is, ik vind alleen dat zijn spelconcept niet passen bij wat m.i. Ajax spel is.

    Gek genoeg ben ik dan wel ongeveer de enige die de wedstrijd tegen AZ best leuk vond volgens mij:+
     

Deel Deze Pagina