[Centraal] MotoGP 2 [Vragen en Info]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Marius, 15 mei 2003.

  1. SlaVesOnDope

    SlaVesOnDope Tháñks fór Nóthíñg

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    I hope i wont, anders weet ik je te vinden ;-). Nee ik heb zoveel positieve reviews over dit spel gelezen, dit kan niet fout gaan
     
  2. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe :D
    Tja als je motoren en racen leuk vind kun je gewoon niet om dit spel heen.

    Maar als je er niet van houd zal het wel tegenvallen, zo vind 50% van mn vrienden er niks aan omdat ze niet van racen en neit van motoren houden:{ daar moet je dus wel rekening mee houden
     
  3. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    killerbee --> geen live ? ? Jouw naam wordt echter wel al als tag gebruikt bij mgp2, want die reed ik laatst zoek :)

    Verder vinden mijn vrienden het gelukkig een super spel, maar ze balen dat ze niet zoveel kunnen oefenen als ik dagelijks doe...

    toch baal ik, want bij sommige tracks ben ik bang dat ik echt niet meer zoveel seconden ga winnen. Misschien bij de max bike (zit nu nog in de rookie championship), meer resultaat.

    Soms denk ik dat ik aan de max van mijn kunnen zit.

    Ik sta nu ergens in de 9000. Maar als een 4000rijder meedoet, dan rijdt hij/zij me helemaal zoek.

    Maar mgp2 heeft mijn hart veroverd.

    prachtig spel

    groeten,

    mX
     
  4. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een super spel... zeker ook offline, maar je moet er wel tijd insteken. Als je iemand bent die binnen een uur alles onder de knie wil hebben, dan zou ik hem zeker afraden... hou je ervan om een lange tijd bezig te zijn met een spel en iedere eurie er uit te halen... dan is het zeker een aanrader. :)
     
  5. jayroon

    jayroon A Dutch Ghost

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontzettend koele game maar wees bereid om er regelmatig zo bij te zitten: [​IMG]

    Er zit zeker een lange learning curve in, maar goed als het eenmaal in de vingers zit dan ben je hooked.......
     
  6. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    weet er iemand hoe ik verder kom met champion, ik heb suzuka na 1,5 uur gehaald. Nu ben ik met de volgensde bezig en krijg die echt niet gehaald ik rijd de snelste kwalificatie en toch rijden ze me allemaal hard voorbij. Ik heb het geprobeerd met een honda RC en met de Honda ncr beide willen niet lukken al heb ik het idee dat je met de 4stroke toch een stuk harder gaat daar. Kan iemand mij misschien wat tips geven want ik zit nog niet eens op legend.

    ik heb trouwens ongeveer 135 punten om te verdelen.
     
  7. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Mr ED je haal de woorden uit me mond.
    Echt waar ik heb 136 punten en ze scheuren bij
    mij ook allemaal langs me heen.
    Zo frustrerend.IK heb een thread geopend in game help/cheat.
    Misschien als iemand iets weet kunnen jullie daar dan een
    oplossing voor >>>ons<<<neerzetten?link naar de thread========
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=29172
     
  8. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    ja het gaat nou al wel iets beter ben nou ongeveer op de helft van champion. Heb nu alle punten bij braking weggehaald en die verdeeld over de andere 3. ik heb nu 46/0/48/59

    Maar weet misschien iemand hoe je die trainingen het best kan aanpakken? Ik krijg Obstakel,hold a corner en perfect lap nog niet gehaald.
     
  9. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Hold a corner en perfect lap heb ik pas gehaald toen ik al het andere gedaan had. Enne perfect lap lukte me na 100 keer proberen opeens toen ik de suspension op m'n RC 10/10 had gezet.
     
  10. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    1. Gebruik in ieder geval de Honda NSR. Dat is weliswaar slechts een 2 stroke en haalt niet dezelfde top als de RC op het rechte stuk, maar doordat de NSR sneller en makkelijker door de bochten gaat win je er uiteindelijk wel mee.

    2. Ik weet niet of je schakelt, maar dat is zeker ook aan te raden.

    3. als je start probeer dan direct naar links of rechts (naargelang aan welke kant je staat) te sturen. Daarmee kan je je snellere tegenstanders blokkeren.

    4. Probeer gebruik te maken van powersliden. Daar mee pak je in de bochten de meeste tijd ten opzichte van de AI bikes. Deze remmen namelijk heftig af.

    Op Jerez bijvoorbeeld rijdt ik als volgt:
    Bocht 1: powerslide in 2 of 3
    Opschakelen naar 4
    Bocht 2: Terug naar 1 en inremmen met de rearbrake.
    Bocht 3: Opschakelen naar 6
    Bocht 4: Opschakelen naar 6
    Bocht 5: Powerslide in 6
    Bocht 6 (hairpin): Terug naar 1 en op tijd inremmen. Vasthouden tot je door de bocht bent.
    Bocht 7: Opschakelen naar 6
    Bocht 8: Van 6 terug naar 5. Powerslide in 5, soms 4.
    Opschakelen naar 5 of 6
    Bocht 9: Powerslide in 3
    Bocht 10: Powerslide in 2
    Bocht 11: Opschakelen naar 6
    Bocht 12 (hairpin): Zie bocht 6.

    Dit is niet de snelste manier, maar hiermee moet je met gemak van de computer bikes winnen. Bovendien is dit een lekker circuit om te leren schakelen en powersliden als je dat nog niet deed.

    Bike setup:
    Tyres: hard
    Gears: High
    Suspension: 10,10
    Wheel base: 1400

    Deze setup is even wennen in het begin, maar je kan er maar beter gelijk mee beginnen, dan dat je later moet omschakelen (heb ik ook weer van iemand anders geleerd. Raad eens Jerhui).
    Zorg er voor dat je altijd in de juiste gear zit, anders slippen je wielen en is je bestuurbaarheid slechter.

    5. Gebruik als brake alleen de rear brake. Zo kan je vol op een hairpin afgaan, inremmen tot je door de bocht bent en dan uit accelereren.
    Linker trigger: Rear brake
    Rechter trigger: Acceleration
    A: Upshift
    B: Downshift
    X: Rear view
    Y: Brake
    Steering en rider position met de linker stick.
    Zet schakelen op de sticks uit.

    6. Ga niet in gevecht met de AI bikes, want dan ben jij degene die van zijn fiets ligt.

    7. Zet de race op 1 lap in plaats van de standaard 3.

    8. Ik vindt mijzelf een iets beter dan gemiddelde rijder. +/- 1500ste plaats. Toch had ik niet ontzettend veel moeite met Champion. Behalve in de regenraces. Deze heb ik dan ook vaak niet gewonnen. Pak ik wel mee in Legend.

    9. Ik vindt het het lekkerst om in ieder geval cornering en acceleration (zeker op bochtige circuits) zo hoog mogelijk te zetten. Ik heb ook altijd minimaal 15 punten op braking staan. Zet je die op 0, dan wordt inremmen een stuk moeilijker (mijn mening). Zie punt 5. Tevens ga je bij het remmen sneller onderuit. Ik zou wat punten van speed afhalen, daar merk je veel minder van uiteindelijk (let maar eens op op het rechte stuk). Je kan op deze manier veel harder door een scherpe hairpin remmen. Probeer het maar eens. Je zal zien, dat het scheelt.

    Misschien kan je vertellen wat er in die 1,5 uur misging. Viel je veel of reed je netjes op de weg, maar niet snel genoeg?
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
     
  11. jayroon

    jayroon A Dutch Ghost

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeer goeie info!! _O_ _O_ _O_

    Thxs for this!
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm Dschadir _O_ Prachtige uitleg _O_ Alleen denk ik dat als je op champion al moeite hebt met de races je weinig hebt aan manual-gearing, powersliden en andere diehard bike setup tips. Daarmee loop je alleen maar dieper in de shit :) Op dat niveau moet je gewoon letten op het rijden van je lijnen, en het proberen te blokkeren van de tegenstanders.
     
  13. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze settings nu al een flinke week in gebruik. Ik merk dat ik bij alle tracks elke keer weer seconden eraf weet te snoepen. Sta nu nog 6450. Anderhalve week terug nog 22000. Dus het gaat toch redelijk. Ik merk ook en dat vind ik pas echt leuk, dat wanneer ik een potje race op xbl tegen een aantal personen die nog ergens rond de 12000 staan ofzo, dat je dan ineens ook echt een stuk sneller bent. Daar waar ik zelf een week terug nog zat te balen als ik met stand 15000 tegen een 5000-er moest racen en dan dus echt dik verloor. Nu zie je dus op deze wijze echt het verschil mooi.

    En ik weet 100 procent zeker dat dit komt door de settings --> dus inderdaad manual en verder dus alles zoals bovenstaand.

    Echter, een vriend van mij ging gisteren ff career mode doen. Hij geeft aan dat in het echt in seizoen 2003 er alleen nog maar 4-strokes rondrijden en dat de komende motogp 3 (mocht ie komen) ook alleen maar 4 strokes bevat. Hij besloot dus met mijn settings een 4-stroke te gaan rijden. En dat is echt een wereld van verschil. Ik rijd er ook als een slak mee. Het sturen gaat veel minder makkelijk..

    Hebben jullie tips m.b.t. de settings van een 4stroke ? Welke bak? Welke settings??

    thanks

    mX
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2003
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dus je bent nu al aan het oefenen voor een nog onaangekondigd deel 3 of...? :)
     
  15. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar hij rijdt zelf irl een 4takt wegracer en zweert dat deze sneller zouden moeten zijn in de races, dus ook bij moto gp 2. Vandaar dat hij gewoon net zo lang op de 4takt gaat oefenen tot hij deze bak onder de knie heeft.

    Ik houd het zelf nog ff bij de nsr..

    mzzl

    p.s. ik stel niet dat moto gp 3 komt, ik schets alleen de situatie dat de kans aanwezig is dat er dan in ieder geval geen 2 takts meer tussen zitten..


    mX
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2003
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Eigenwijs als 'ie is :)

    De 4takters zijn sneller als in topsnelheid en kracht, maar op de meeste banen is de Honda NSR 500 (2takt) gewoon sneller doordat die een stuk wendbaarder is (in het spel that is)
     
  17. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie uitleg _O_

    Maar ik ga wel erg snel onderuit als ik powerslide door die settings is dat ook gewoon even wennen of doe ik iets fout ?
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Wheel base op 1440 zetten, dan kan je nog wel voluit powersliden
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Is wel wat meer als alleen "even wennen". Daarvoor heb je veel toewijding en doorzettingsvermogen nodig. Helemaal als je wilt powersliden, zelf schakelen en met de "super setup" wilt rijden in races. Soms lukt het me nu eindelijk om 10 rondes aaneen binnen een seconde van mijn ronderecord te zitten, maar dat heeft me veel moeite gekost.

    Btw Dschadir, ik neem sommige bochten in een hogere versnelling op Jerez. Neem die eerste bocht, die powerslide ik in 4. En bijna aan het eindevan de lap, eerst de linkerbocht die jij in 5 en soms 4 powerslide. Kun je vol in 6 nemen, als je even afremt en daarna vroeg de powerslid inzet. Dan die 2 rechterbochten (die jij in 3 en 2 neemt) neem ik in 4 en 3, soms in 4 en 4.

    Probeer eens zou ik zeggen, kan flink schelen ;)
     
  20. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Op basis waarvan wordt de totale classificering vastgesteld? Ik sta namelijk gemiddeld 6000, maar in de rankings 6500? Ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie? Moet je bijvoorbeeld ook de stuntmode beheersen om hoger te komen, of tellen alleen de rondetijden in de races mee? Ik heb namelijk een gloeiende hekel aan de stuntmode..
     

Deel Deze Pagina