1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon bij maten/familie leden melden dat je zoekt en je budget. Ze kennen je het beste en kunnen ook de beste aanbevelingen doen.

    Vaak vinden ze het nog leuk ook, shoppen van ander mans geld.
    ik heb het bij mij auto gedaan en dat was een succes. Hell, ik gebruik nog steeds vrouwen om voor mij te shoppen. Hun kunnen shoppen zonder geld uit te geven, ik krijg goede/leuke kleren. Plus bij de DE een applepie cappuccino kopen en je hebt weer een buffer goodwill gekweekt /-kocht.
     
  2. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Doe ik ook hoor, heb sowieso 2 mensen die mij heel goed kunnen helpen. Maar dan alsnog dacht ik, als iemand misschien een tip of idee heeft is dat altijd welkom ;)

    Haha, ja met kleding en vrouwen, dat doe ik meestal ook. Laatste tijd alleen ook online shoppen ontdekt, dat lukt me zelf nog wel (redelijk :+)
     
  3. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    De Peugeot 308 met 14% bijtelling is pas vanaf Q1 2014 te leveren dus daar ga je nog wel een tijd op moeten wachten. Onze directie heeft er al uitgebreid mee gereden en die zijn er erg enthousiast over.
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van mij (of njah, niet mijn eigen "lease" via mams) gaat uiterlijk donderdag naar de sloop.
    Helaas afgekeurd op roest en nog een aantal punten, niet de moeite meer. Dus ook hard op zoek.

    Binnen het budget (liefst max. €2000 wellicht uitloop tot €3000) dat ik uit wil geven vind ik een Peugeot 206 er nog leuk uit zien.
    Franse zit comfort maar Franse elektronica is weer een twijfel...
    Zag wel een interessante staan met lage km stand, maar geen airconditioning (heb ik nu ook niet, maar dat is toch wel een plus)

    Zoek wel iets met voldoende motorinhoud en normaal vermogen (90 - 120pk) om fatsoenlijk op te kunnen trekken en op de snelweg te rijden zonder continue op de max van het vermogen te zitten.
    Auto's zijn al traag genoeg in vergelijking met een motor ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2013
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mijn huidig contract loopt 1-feb 2013 af dus dat komt goed.
    Ik vond dit toch 1 van de meest leuke en meest aangeklede 14%ters voor volgend jaar dus ik heb hem al besteld haha :) Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik bij de eerste batch zit.

    voor de geïnteresseerden:

    Peugeot 308 Blue Excecutive:
    Standaard:
    * Panoramadak
    * Navi
    * Regensensor
    * Parkeersensoren voor en achter

    Opties:
    * Extra getint glas zij achter
    * Lederen bekleding (zwart)
    * Verwarming/Massage Functie
    * Vernis metaallak (Zwart)
    * Pack Securite (Adaptive Cruise Control en wat anti Bots geintjes)

    Nu heeeel lang wachten :+
    En hopen dat ik een goede keus heb gemaakt. Ben vooral benieuwd hoe die E-Hdi presteert.

    Op papier klinkt het goed 120pk met 300nm koppel
     
  6. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook eindelijk kunnen bestellen, door alle vakanties was het gewoon 3 weken wachten op de laatste handtekeningen voor het leasecontract..
    Ben maar heel burgerlijk voor een Focus gegaan.

    Ford Focus Wagon 1.6 Trend Econetic Lease
    Met als opties:
    -Navigatie (econetic)
    -Bluetooth telefoon aansluiting (econetic)
    -Parkeersensoren achter (econetic)
    -Getinte ramen achter
    -Active City Stop (incl voorruitverwarming en auto ruitenwissers)
    -Middenarmsteun
    -Zwart leren bekleding
    -16" lichtmetalen velgen

    Best leuk pakketje wat precies in mn (erg lage) leaseprijs valt.

    Nu hopen dat hij voor 1 jan op kenteken kan! anders wordt het een 20%....
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Goeie bak! de pers (vooral engelse) is nog altijd laaiend over het rijgedrag van de Focus.
    Zelf vind ik het interieur te druk.

    Voor 1 Jan moet toch lukken 3mnd de tijd. Anders zou het wel jammer zijn!
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Is een draadje op Tweakers die hier op ingaat.

    "Goede" aankopen zijn in dit budget i.m.o.:

    • Citroën AX
    • Citroën Saxo
    • Citroën ZX
    • Honda Civic
    • Hyundai Excel
    • Hyundai Lantra
    • Mazda 121
    • Mazda 323 / 323F
    • Nissan Micra
    • Opel Corsa
    • Peugeot 106
    • Renault Clio
    • Renault Twingo
    • Suzuki Alto
    • Suzuki Swift
    • Toyota Corolla
    • Toyota Starlet
    • Toyota Yaris

    Elk van deze modellen heeft zijn eigen puntjes. Waar ik vooral op zou letten is roest en de staat van de distributieriem als deze aanwezig is. Sommige van deze auto's hebben een distributieketting, dat scheelt weer in je onderhoud.

    Ik denk dat het makkelijker is als jij aangeeft waar je naar zoekt, dan kun je van dat model ook de puntjes opzoeken welke aandacht nodig dienen te hebben.

    Zonde, maar er zijn er nog genoeg. Zoek je een benzine?
    Ik ben bevooroordeeld, maar naar alle waarschijnlijkheid ga ik mijn 166 JTD ruilen op een 166 3.0 V6.
    Altijd al een Alfa V6 willen hebben en nu ik nog maar 10k km per jaar rijd, is dit makkelijk te bekostigen. Daarnaast scheelt het dat ik veel zelf doe en de puntjes weet waar een 166 vaak last van heeft.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2013
  9. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik ga hem 3 oktober testen en zal wel even een kleine impressie typen.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja liefst benzine, rijd 10.000/jaar max.
    Maar nu tuf ik gewoon door in mn Corsa.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor het lijstje wat betreft goede aankopen in het budget.
    Auto die gister naar de sloop is gebracht was een Mazda 323F (model BG '89 - '94). Prima auto, motorisch ook erg lekker met een 1.8.

    Ik had al een paar types in gedachte uit dat lijstje:
    Mazda 323
    Toyota Corolla
    Opel Corsa

    Het is mij eigenlijk om het even, net waar ik een interessant exemplaar van tegen kom.

    Toyota Corolla kwam ik wel een interessante advertentie tegen bij een garage, die momenteel alleen ingezet als leenauto :emo:
    Ben wel benieuwd hoe dat rijdt.

    Vorig weekend proefgereden in een Peugeot 206, dat exemplaar was het niet helemaal.
    Sowieso behoorlijke krassen, maar verder ook een lawaaiige versnellingsbak.
    Met bochten / slalommen (tjah, toch testen he) ook het een ander aan "gekraak en gerammel".
    Nu had ik wel gelezen dat dat laatste "typisch" 206 schijnt te zijn.

    Wel lekker om een hogere stoel te hebben.
    Daardoor kon ik de pedalen een stuk gemakkelijker bedienen zonder bovenop het stuur te moeten zitten
    (wat korte benen en moeite met het strekken van mijn benen)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2013
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Die 206 laten staan, die bakken zijn niet echt het sterkste punt.

    Als je voor een corsa gaat, check dan een 1.2 met ketting ipv D-riem.
     
  14. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik rijd in een yaris uit '99 met minder dan 100 k op de teller. Onlangs de APK gehad en hij kwam er vlekkeloos doorheen. Garage zei ook: "ik heb liever 40 yarissen op één dag, dan één lancia, fiat of peugeot." :+
    Ding ziet er niet uit, maar heb totaal geen onderhoudskosten.

    Overweeg overigens om 'm weg te doen (ivm te weinig gebruik, omdat ik woon en werk in dezelfde stad). Als je interesse hebt kan je mij pm'en. :)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Fiats zijn wel goed hoor. Als het maar geen Stilo is. :p
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik zoek een yaris voor de vriendin, is het een 1.0 of een 1.3?

    Belangrijkste: Zit er Airco op?
     
  17. *SPEED*

    *SPEED* Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een yaris 1.3 VVTi Aspiration met airco te koop staan uit 2010 met 76000km op de teller.

    Hoor graag als je interesse hebt!
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb 14 jaar in een Seicento Sporting gereden en ik had zelden problemen.
    2x langs de kant van de weg gestaan vanwege een slecht werkende nokkenas-sensor.
    Voor het vervangen van de distributieriem betaalde ik maar € 139

    Had eerst gekeken naar de nieuwe Panda maar weiger om daar €14.100 voor te betalen.
    2e optie was de CITROËN C3 Picasso maar de gekozen model koste bijna € 20.000.

    Rij nu een Twingo 2 met alle gewenste opties (Airco , Cruise Control , Carkit ) voor € 10.500

    Rijd er alleen niet zoveel meer in de auto omdat mijn werkgever het nodig vond om te verhuizen en ik woon nu op ±900m van mijn werk.
    Ga van 800km (auto) in de 4 weken naar 18Km (fiets).
    Alleen als het regent ga ik de 900Km met de auto :cool:
     
  19. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Het is de 1.0 zonder airco helaas.
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Een paar weken geleden een uitnodiging gehad van de lokale VW dealer voor een demo dag waarop ik mij kon inschrijven, ik kon kiezen uit een aantal snelle modellen en uiteindelijk gekozen voor de nieuwe Golf GTI.

    Gisteren was het zover en heb ik een uurtje kunnen rijden in een GTI met zowel alle opties waaronder DSG en performance pack (sperdifferentieel, grotere remmen en 10pk meer). Eerste wat opviel was dat de auto niet uitnodigt om echt hard te trappen maar komt wel snel van zijn plek zonder dat je het door hebt. Ook zat er een electronisch regelbaar onderstel onder die op comfort en heel relaxed was en op sport lekker stijf zodat je echt ongelovelijk hard de bocht door kan knallen.

    Mede door het sperdifferentieel is het mogelijk om begin de bocht al volgas te geven en de auto sleurt er doorheen zonder onderstuur. Al met al een toffe ervaring en zeker een auto die kans maakt wanneer ik over 3-4 jaar opzoek ben naar iets anders.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina