1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2014

Discussie in 'Games' gestart door ManoMoker1982, 14 mrt 2013.

  1. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    is het echt zo dat je die oude shit weer tegenkomt? Jee, dat maakt het nog treuriger. Wat doen die lui daar het hele jaar? Wanneer komt de echt oude pes terug?
     
  2. Legendzico

    Legendzico Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee usb stick vertik ik. Als ik schoenen koop dan krijg ik ook niet alleen schoenen voor de linker voet. Ik speel pro evo al vanaf pes 6.
    Mocht dit echt tot november duren dan wordt ik gewoon een fifa boy.
    Nu is het wel welletjes geweest.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Heel het jaar voorbereiden om in ieder geval voor Fifa uit te komen, ze werken naar mijn idee maar met 4 mensen aan PES (veel meer kan het niet zijn, gezien de halve game)

    Het gaat Konami ook niet meer om de fans, maar (uiteraard) om het geld, en waarom dan energie steken in een volledig afgeronde game (kost Konami geld) als je minder tijd en minder kosten kan hebben als je hem maar half afmaakt.:thumbs:
     
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Lol je wou zeggen dat andere ontwikkelaars het niet om het geld ging. Kom op geen enkele ontwikkelaar werkt alleen om de fans te pleasen, maar om geld te verdienen met hun games.

    En half af vind ik ook wat overdreven. Opzich is het een goede game met een aantal problemen. Echter zijn dit geen problemen die niet via een patch te verhelpen zijn. Helaas duurt het alleen wat langer dan ik had verwacht dat ze sommige dingen zoals die pack hadden aangepakt. Ik denk als we 2 patches verder zijn dat dit al een totaal betere game (kan) wezen. Tuurlijk kan je zeggen maar het moet meteen vanaf het begin aan goed wezen en niet via patches. Helaas tegenwoordig de dag is dit met heel veel games zo en begint het wat standaard te worden. Games snel releasen omdat ze weten dat ze de mogelijkheid hebben om te patchen. Voor de gamers leuk, nee zeer zeker niet. Alleen is dit zeker niet alleen met PES het geval.
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Daarom zei ik ook uiteraard.

    Zelf vind ik de game half af, tuurlijk game heeft potentie, maar merk ook dat ik dit eigenlijk ieder jaar wel zeg bij PES.
    Het is voor mij dan hierna ook geen PES game meer.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Als ik productmanager zou zijn geweest had ik wellicht toch geopteerd voor een datapack voor pes 2013 inclusief nieuwe shirts en had ik t spel volgend jaar uitgebracht met en volledig actieve fox engine.

    Ze gebruiken nu nog steeds oude code en het is dus bullshit dat pes helmaal opnieuw is ontwikkeld. Dit jaar weinig marketing geld erin pompen, volgend jaar 2x zoveel. Maar dan voor een game die af is en iedereen fantastisch vindt.

    Helaas zijn deadlines tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit. Dat zie je niet alleen bij pes, wat dacht je van f1 van ubisoft bijvoorbeeld. Money, dat is waar t om draait.
     
  7. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Gister de Champions league gewonnen! Zat er helemaal in, sfeer ,spanning. Zelfs een mooie actie van buiten de 16 op de lat! Dat klonk lekker.

    Ook het eind is mooi. Deze blijf ik nog wel even spelen!

    En oja wat is er mis met de ogen van de verzorgers... (als je iemand blesseert!)
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2013
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nu ben ik het eens met alle klachten die je opsomt en ik voel haast plaatsvervangende schaamte dat Konami zoveel problemen in het spel heeft laten zitten. Maar met die FOX-engine zit je ernaast. Vergelijk de animaties van vorig jaar eens met die van dit jaar. Dat is toch een groot verschil? Dat komt omdat de animaties nu met de FOX-engine worden gemaakt.
    Ik ga in de beoordeling wel uit van de Xbox. Ik heb gehoord dat de PS3 wat problemen heeft.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2013
  9. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de 1.01 patch eraf gegooid en de datapack en de framerate is stukken beter
     
  10. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is een interessante conclusie. Zijn mensen dit meer tegengekomen?
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nee, maar ik weet niet of het om de PS3 gaat of de Xbox, dat maakt wel wat uit.
    Bij de Xbox heb ik op dat gebied geen problemen.
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Wij hebben hier soms de neiging te roepen dat iets buggy is. Wees niet te snel! Je kon iets misschien steeds verkeerd gedaan hebben!

    Ik las van iemand op WENB dat hij er achter is gekomen hoe je het beste schiet met Advanced shooting.
    Er werd door veel mensen gezegd dat deze manier van schieten buggy is, maar als je leest wat hij schrijft dan is dit weer één van die dingen die je moet leren door uit te proberen.
    Ik wilde zijn artikel door de google-vertaler gooien, maar daar kwam zulk krom Nederlands uit dat ik het toch maar in het Engels plaats :D

     
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Han, ik kijk puur naar bepaalde spelsituaties, de beelden (animaties) die je ziet nadat een speler gescoord heeft. De opstootjes, allemaal hetzelfde als voorgaande jaren. Nogmaals, als jij een nieuwe engine inzet en alles herschrijft, is het onmogelijk dat je zomaar oud materiaal kunt gebruiken.

    Bekijk daarnaast de bugs die in het spel voorkomen. Veel bugs, met name de cursor change, de awareness, etc, dat zat er vorig jaar ook in. Als je écht iets van de grond af aan opnieuw opbouwt, dan zou dat er niet in mogen zitten.

    De editmode, het gezeur met het aantal slots. Allemaal kenmerken die aangeven dat de FOX engine voor slechts een paar dingen worden gebruikt. Als Konami het echt had herschreven, hadden ze ook voor een onbeperkt aantal slots kunnen zorgen, waardoor we met de community nog meer teams konden creeren. Ik neem hierbij altijd de Livery Editor van Forza als voorbeeld. Het spel is nu nog teveel gebasseerd op oude code.

    Toegegeven, de animaties zijn iets beter (kan nóg veel beter), maar dat heeft niets met de FOX-engine te maken. De FOX-engine is juist gebouwd om realistische settings te creeren, door texturen op basis van variabelen van licht, structuur, vorm, etc, te manipuleren. Hierdoor hoef je slechts één "map" te maken, en een object een bepaald materiaal-type te geven, de engine zorgt ervoor dat alles op de juiste manier wordt belicht op basis van het materiaal-type, of het nu 's avonds is, of 's nachts.

    Zoals gezegd ben ik ervan overtuigd dat de FOX-engine bovenop de oude PES-engine is gezet.

    Begrijp me niet verkeerd, als de framerate issues en kleine bugs worden gefixt hoor je mij niet klagen. Het is een diepgaand spel. Zomaar strooien met passjes zit er gewoon niet in. Je moet echt de tijd nemen om een aanval op te zetten (niet te snel willen). Maar de FOX-engine.... Die is tot heel wat meer in staat, dan we nu zien.
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Net even de demo geprobeerd. Ik snap niet dat jullie geld uitgeven aan dit spel? Het speelt voor geen meter. Ik probeerde mezelf te dwingen om het leuk te vinden, maar nee. Het is gewoon niks. De speler reageren zo traag. Dat gedribbel, altijd 1 stap teveel. In voorgaande jaren had fifa hier last van, maar PES heeft dit overgenomen. Dat schieten voelt gewoon triest aan. De schot animaties zijn gewoon soms slow motion! En de keepers, wat een afgang. In mijn 2e potje liet De Gea een zacht schot die recht op hem afkwam de goal in gaan. Hij ging op zn kont zitten en liet de bal boven zn handen gaan. De fox engine heeft niet veel goed gedaan blijkbaar. Ja de animaties zijn beter, maar dat is ook het enige dat verbeterd is. Verder nog gewoon de oude crappy pes als voorgaande jaren.
    Daarna fifa14 demo opgestart. Wauw, alles ziet er mooier uit én de framerate is gewoon vloeiend. Dus konami heeft geen smoesjes dat het tegen hardware limieten oploopt.
    De spelers in fifa reaggeren sneller. passes gaan strakker. Dribbelen voelt accuraat itt to pes waar het lijkt alsof je spelers door dikke stroop lopen. Het is dat fifa niet het oude pes gevoel bij mij naar boven haalt, maar het is wel een veel beter spel dan de huidige pes.
    Mensen stop een x met het kopen van pes. Misschien dat ze dan een keer echt hun best gaan doen.Elk jaar bedonderen ze hun trouwe pes fans, met dit jaar als hoogtepunt als ik zo alle problemen lees.
     
  15. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    360man, er zitten veel fouten in maar vermaak me er echt goed mee. Fifa vanaf 2009 gespeeld en 12, 13 en 14 zijn gewoon zowat hetzelfde. Wel goed hoor maar er veranderd niks meer. Dus daarom voor pes gegaan zodat ik weer eens anders voetbal kan spelen.
     
  16. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo'n 30 potjes MLO gespeeld.. Man man wat een ellende zeg! (En toch blijven spelen hè).
    Grootste ergenissen :

    - je zit gewoon slow motion voetbal te spelen,soms zo erg alsof je naar een herhaling van een herhaling zit te kijken.. hopelijk komt hier snel verbetering in.

    - wtf is dat met dat rennen/dribbelen.. Het ziet er af en toe behoorlijk onrealistisch uit,en soms lijk je met
    zo'n 10 meter voorsprong alleen op het doel af te gaan,maar zetten de verdedigers ff een mega supersprint in om hem vervolgens doodleuk in te halen en van de bal te zetten.. Weg kans,terwijl je hem al bijna geteld had.

    - cursor change : je ziet zijn aanvaller diep gaan en je wilt je verdediger selecteren om mee te rennen,maar dat lukt niet. Vervolgens gaat hij vrij op de goal af.. Maarja,dan zetten mijn verdedigers ff doodleuk een mega supersprint in om hem vervolgens van de bal te zetten.. Weg kans,terwijl hij hem al bijna geteld had.

    - soms reageren de spelers niet als ik schiet/pass.. Het schietbalkje vult zich wel,maar vervolgens doet die vent die aan de bal is niks.. Bedankt mafkees!

    - heb al een paar keer rood gekregen voor een perfect uitgevoerde sliding op de bal.. kom op man,wat is dit echt?!?!

    Tja,het loopt gewoon niet soepeltjes,het schieten,passen etc maar dat komt waarschijnlijk omdat t ook zo tergend traag is.. Offline loopt t allemaal wel lekker,maar ik speel deze game vooral online.
    Als dit zo ellendig blijft doe ik hem weg,en dat zou voor het eerst in mijn pes historie zijn (heb ze allemaal gehad vanaf ISS deluxe).
    FIFA is geen optie,die komt er hier niet in.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2013
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ga maar eens fifa een jaar proberen denk ik. Dit is gewoon schandalig naar je fans toe.
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik laat hem dit jaar ook liggen. Ben er wel klaar mee.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Tsja, het is vooral online niet goed.
    Ik kan wel wachten tot er een patch komt ( en die komt, dat is toegezegd ). Tot zo lang speel ik off line en dat werkt prima op de Xbox versie.
    Maar toegegeven, met deze manier van werken loopt Konami wel de kans dat er mensen weglopen die hoofdzakelijk online spelen. Die hebben geen zin om lang te wachten.
     
  20. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Topper goos! Goede post...

    Ik zie hier mensen nog steeds zaken posten die puur komen omdat ze nog niet weten hoe het werkt.

    De framerate en online lag daargelaten natuurlijk :)
     

Deel Deze Pagina