1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat komt bij mij altijd in me op, creative mind I guess! :9
     
  2. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Crosspost:

    Gisteravond een zomerse progressive track gemaakt. Merk dat ik wel beter wordt in het EQ'en van mijn afzonderlijke synths en samples. Doel was nu om een beetje dezelfde sfeer als Aurosonic in zijn platen neerzet te krijgen. Wel redelijk gelukt.

    https://soundcloud.com/paribus/paribus-madeira

    Ben er nog lang niet, maar merk dat ik vooruit ga.
     
  3. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Crosspost:

    Ik ga echt vooruit de laatste tijd. Dit wordt mijn beste track tot nu toe; al zeg ik 't zelf. :+

    Moet 'm nog goed afmixen en hier en daar wat dingen aanpassen, maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Graag jullie (opbouwende O-) ) kritiek. Onder andere of je dit zelf zou draaien, etc. :)

    Paribus - Raider of a Lost Ark
    [sound]https://soundcloud.com/paribus/raider-of-a-lost-ark[/sound]

    Ben nu ongeveer 2 dagen bezig met deze track en in totaal produceer ik nu een maand of drie mijn eigen tracks (lees: doe een poging daartoe).
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Leuk speeltje! :)

    [Yt]LXJ7e5vZ2nk[/yt]
     
  5. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Even een kickje

    Aangezien ik nu al een tijdje aan het mixen ben wil ook wel eens een poging in 2014 gaan wagen om zelf wat tracks te produceren :) Maar weet nu niet echt goed waar ik moet beginnen of beter gezegd welke equipment nu echt verstandig is.

    Als ik een MIDI keyboard koop wat moet er sowieso opzitten (behalve toesten :+)?? Zat zelf aan deze te denken: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/akai-lpk25-midi-keyboard/product-details.html of is zoiets beter http://www.bax-shop.nl/midi-keyboar...-gen-usb-midi-controller/product-details.html

    Qua Drumpad aan deze: http://www.bax-shop.nl/midi-drumpads/icon-ipad-mini-midi-controller-zwart/product-details.html

    Aangezien mijn PC nu niet meer echt de allernieuwste is lijkt me een externe USB kaart wel handig... tips :p ???

    Misschien hebben jullie wel andere iedeen sta open voor feedback :) geld maakt persoonlijk niet echt heel veel uit al wil ik het wel graag zo goedkoop mogelijk houden :9

    Alvast bedankt :b:
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  7. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb zelf een M-Audio Oxygen 61 die ik gebruik i.c.m. FL Studio. En alles werkt perfect. Alle knoppen/sliders etc. kan je toewijzen, ook met plugins. Verder heb ik nog een Maschine Mikro en Korg nanoPad2. Deze laatste wil ik eventueel wel verkopen.

    En als externe USB-geluidskaart zou ik voor de Focusrite Scarlett 2i2 gaan. :)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  9. XxTopgear360

    XxTopgear360 Hasta la Vista

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    7
    Thx 'll keep it in mind :)
     
  10. Xbox.exe

    Xbox.exe Nu even serieus

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben momenteel bezig aan een nieuwe track! Stelt niet heel veel voor, maar is wel geinig om te doen :)

    [sound]https://soundcloud.com/ralph-heijmans/dropkick-preview2[/sound]
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ondanks dat het nog heel erg ruw is, vind ik het wel potentie hebben !
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Klinkt als *input willekeurige house artiest*, beetje jammer want zo kom je niet boven de menigte uit.
    Niet slecht bedoeld hoor, leuk geprobeerd :p.
    Drop is wel erg tof trouwens :).
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2013
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil voor mijn zoon evt monitorspeakers kopen voor kerst, aangezien hij erg druk is met produceren. Ik kan via marktplaats KRK RP6se's krijgen incl stands voor 250,-

    is dat een redelijke prijs?
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja hoor, opzich wel. Nieuw zijn ze rond de 200 per stuk. Goede monitoren en anders kan je nog nieuw de 5 nemen. Die zijn volgens mij bij Bax-shop in de sale. :)
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is het verschil? Hij produceert op zijn slaapkamer (ik zal binnenkort eens iets posten, ben wel nieuwsgierig naar jullie commentaar). Hij gebruikt nu 2 akai boxen van meer dan 20 jaar oud :F:
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    5'' en 6'', maar opzich is er niet heel veel verschil. De 6 heeft iets meer laag, maar de 5 is wat sprankelender in de mids. Voor kleine ruimtes is een 5 net zo goed.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hier zitten dan wel weer Samson M200 stands bij, geen flauw idee of die dingen wat waard zijn.

    Voordeel van de 6" zou dus zijn dat, als hij straks groter gaat wonen/op kamers gaat, meer aan die zou hebben.
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Interessant! :)

     

Deel Deze Pagina