1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha ok, sorry hoor! :+ Ik dacht me gewoon te herinneren dat je prima tevreden was met het lezen op een LCD scherm, dus wie weet. Misschien was je zo tevreden dat je daarbij bleef. Was geen beschuldiging! :p

    En ik heb ~20 boeken gekocht. Valt blijkbaar nog mee O-)

    Ik zat ook naar mijn stats te kijken, en ik blijf erbij dat Mother of Storms me gigantisch heeft gesaboteerd. Ook al ga ik mijn goal waarschijnlijk halen.

    2012:
    [​IMG]
    12 boeken, 6000+ pagina's

    2013:
    [​IMG]
    Met mijn huidige boek erbij berekend 12 boeken, 5200 pagina's. Gewoon 800 pagina's minder 8)
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dan is het goed.

    Er zit ook een aardig verschil tussen je dikste boek in '12 en '13. Het is gewoon irritant als je een boek hebt waar je niet doorheen komt, dan heb je ook geen zin meer om te lezen. En dan heb jij nog eens dat je niet meerdere boeken tegelijk leest. :p

    Ik zal mijn stats er niet bij zetten, qua gelezen boeken zit ik al over de 100, maar mijn challenge nog steeds niet gehaald. :+
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    5 boeken in 2 weken. Moet lukken. :+
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Als het je lukt heb je Lizza POWERRRRRRRRRRRRR! :+
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha piece of cake. :cool:
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je leest tot nu toe gemiddeld ongeveer 1,70 boek per week, dat wordt dus wel nog even aanpoten! :+ Maar moet zeker lukken. :cool:

    Ga je wat dunnere boeken uitzoeken speciaal voor de challenge? :p
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat me nou niet stressen. :+
    Ik heb nu een boek op 75%, een ander op de helft en ik heb er nog een klaarliggen. Ik denk dat ik ook een van mijn laatst gekochte boeken ga lezen, is toevallig een dunne van George RR Martin, maar niet speciaal daarom uitgekozen. Of misschien heb ik ergens anders zin in. :p
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik begin zelf ook weer een beetje op gang te komen, maar ben een beetje bang dat Skyrim (PC) en straks The Xbox One daar weer verandering in brengen.

    Ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar bij mij is de doorsnee regel: Als ik een boek krijg, krijgt dat voorrang. Ik heb op mijn verjaardag dit jaar een paar boeken gekregen, waarvan ik er eentje iets minder vond. Die heb ik wekenlang op mijn voorkamertafel laten liggen, maar nog steeds kon het me niet trekken. Ik heb toen gebroken met mijn al oude belofte aan mezelf en anderen. Nu lees ik De Verborgen Bibliotheek, een typisch Yellow/Dan Brown boek ze maar, maar ik kom wel weer een beetje op gang. Hoe doen jullie dat als jullie een boek krijgen? Krijg het ook voorrang??? En hebben jullie ook dat jullie minder fijn ogende boeken laten liggen, ook als die, zoals in mijn beloftebeschrijving, voorrang krijgen???
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.781
    Wat stressen jullie hem allemaal zeg 8) Ik lees nog altijd gewoon voor mijn rust en plezier :+
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je dan een vet coole badge krijgt op GR jonguh. :+

    @Yellow Dat heb ik echt totaal niet. Ik kan zelfs niet bepalen wat ik hierna ga lezen. Ik ben zo wispelturig dat ik heel vaak maar niet kan kiezen, dus als ik dan ook nog 'eisen' ga stellen. Ik lees gewoon waar ik zin in heb, daar is het toch voor bedoeld? Alsof mensen die je een boek cadeau doen je verplichten om dat meteen te gaan lezen. ;)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nee, maar ik voel me dan zo schuldig als ik een gekregen boek zolang laat liggen. Aan de andere kant voelt het nu ook wel als een bevrijding, maar over het algemeen kan ik slecht tegen teleurstellingen, van welk formaat of van welke vorm dan ook.

    En ik kan ook nooit kiezen. Als ik een boek aan het lezen ben, dan wil ik hem ook echt uitlezen. Heb zelden een boek weg gedaan omdat het zo slecht was. Ja, het Mozes Mysterie, waarvan ik nog steeds niet begrijp waarom het uitgegeven is.

    Als ik eenmaal een boek uit heb, dan komt het stukje plezier van het uit kiezen van een nieuw boek weer, wat ik dagen vol kan houden voor ik een beslissing neem. Het geeft mij echt een heerlijk gevoel, weer een doel zou je het ook wel kunnen noemen.

    En dat maakt het lezen van boeken ook zo leuk. Het is voor mij een beetje zoals ze ergens in de Harry Potter boeken ook al beschreven, aan Harry zelf geloof ik. Volgens mij was het Perkamentus die zoiets ooit eens zei tegen Harry. En dat personage verwoordt bijna precies hoe ik over boeken en het lezen ervan denk.
     
  12. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Lizza, ik weet niet hoe die andere serie van haar is, maar ik heb wel deel 1 van het "vervolg" op Koningmaker Koningbreker gelezen, over de kinderen van Asher en die vond ik minder. Ik ben gewoon te gehecht aan Asher en Gar en Matt :+

    @ Yellow, ik verzamel gewoon alle boeken die ik koop/krijg en dan bepaal ik gewoon als ik een boek uit heb wat ik dan ga lezen. Behalve in de boekenweek als ik een boek mag uitkiezen van mijn ouders want dat is zo'n traditie dat ik die meteen ga lezen en ook teringsnel uitlees altijd. Ik snap wel wat je bedoelt ja met dat schuldgevoel, dat heb ik ook wel maar dat probeer ik altijd weer te vergeten en gewoon toch te lezen waar ik zin in heb, en mezelf niet dwingen om iets te lezen waar ik op dat moment geen zin in heb.

    Tering eindelijk The Subtle Knife uit, na een maand... Ik weet niet wat het was maar ik kwam er maar niet echt doorheen en vandaag had ik heel veel vrije tijd en niks te doen en ik heb hem nu vanaf 144 tot 320 in een ruk uitgelezen en nu wil ik toch wel weer ook deel 3, The Amber Spyglass lezen. Verdorie :+

    Ben nu maar begonnen in "The Road" van Cormac McCarthy en wauw, wat een sfeer zeg. Wel even doorlezen want ik moet nog 2 boeken lezen voor de challenge. Hopelijk krijg ik inderdaad de boxset van the Hobbit en LOTR van de kerstman want die heb ik tot mijn schaamte nooit gelezen. Wel LOTR geprobeerd toen ik 12 was ofzo maar nee. Nu wil ik ze graag in het Engels lezen dus hopelijk wordt the Hobbit mijn laatste boek van 2013 *)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Blijft jammer dat LotR verfilmd is. :p Anders had ik het misschien nog wel eens gelezen.
    Niemand is aan het stressen joh, we hebben het er gewoon over! :+

    Ik lees waar ik zin in heb. Of dat boek dan een dag, een maand of meer dan een jaar oud is maakt me niks uit. Ik ga mezelf niet dwingen iets te lezen waar ik geen zin in heb. Ik lees nog altijd voor mijn plezier, niet omdat ik me verplicht voel! :+

    Je hebt het ook over boeken die je gekregen hebt, dat je je daar wat schuldig over voelt als je niet gelijk begint. Pff, als de gever van zo een boek zich beledigd gaat voelen dat ik er niet gelijk aan begin kan ie beter nog een keer goed nadenken of ie het echt wel wilt geven. Een cadeau geef je niet met een pakketje eisen erbij.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
  14. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ligt het aan mij of zijn veel boeken ineens op Amazon een paar euro duurder geworden?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    @ Lizza & Dulle: Prettig gevoel dat antwoord van jullie te hebben gelezen! Straks maar even lezen denk ik, want tegen het einde van deze dag zit ik in Rome met mijn Xbox One. :+
     
  16. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Als iemand een boek geeft en zelf enthousiast is dan merk je dat wel wanneer het boek gegeven is en dan heb ik zelf al snel zin om er aan te beginnen. Wanneer dat niet zo is zal de persoon nooit geinteresseerd zijn of je het leest of niet.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Daar zit ook wel wat in, want degene die mij boeken op mijn verjaardag hebben gegeven hadden wisselende reacties. Die Coben die ik kreeg was ook wat mweh reactie, maar dat komt ook omdat de persoon in kwestie zelf niet zoveel boeken leest of er echt veel verstand van heeft. Ik kijk er erg kritisch en kieskeurig naar, zo ben ik ook van nature.

    En Matterhorn heb ik van oud buurjongens gekregen, over de Vietnamoorlog. Die hebben allebei wel een keertje naar het boek gevraagd, maar verder ook niet, omdat ze gewoon niets met verjaardagen hebben.

    Het komt vanzelf wel. De Verloren Bibliotheek van A.M. Dean is in elk geval een heel welkome verrassing. Ik voelde het mes van een moordenaar al in mijn eigen rug, dus dat zegt ook wel wat. Heerlijke leeskriebels, net als met bijvoorbeeld Harry Potter destijds. :9
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Iemand toevallig S. al gelezen?

    [​IMG]

    Ben benieuwd of het verhaal ook effectief leuk is, (concept van die kerel van Lost - JJ Abrams) (not too sure that's positive), maar het is in elk geval een ongelooflijk mooi staaltje van een publicatie.
    Het is zogezegd een library boek waarin je naast het "echte" verhaal de aantekeningen in de kant hebt van 2 personen die het telkens ontlenen en proberen het pseudoniem van de auteur te achterhalen. Het boek bevat ook vanalle "items" zoals aanzichtkaart, serviet met aantekeningen, etc.

    Dat is wat ik snel even gelezen heb toch, blijkbaar echt een strak idee en uitvoering enkel hoop ik dat het niet allemaal te mysterieus wordt en er buiten vragen ook antwoorden komen (cfr. Lost). Hij ligt nog onder de kerstboom maar ik ben benieuwd.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er wel awesome uit.
    Al is dat niet echt hoe ik een boek wil lezen. Wel een leuk idee!
     
  20. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dulle ik zou LotR wel lezen nog hoor! De films hebben zoveel delen van de boeken weggelaten, echt de moeite waard.
     

Deel Deze Pagina