1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ach vaak download ik het ebook ''illegaal'' (is gewoon legaal in Nederland) en koop ik soms het boek ernaast. Zeker omdat ik Engelse boeken lees, is het aanbod online veel groter en scheelt het ook erg veel geld, omdat Engelse boeken moeilijker te verkrijgen en duurder zijn.

    Stiekem vind ik het ook fijner lezen vanaf een e-reader omdat het een stuk minder weegt. Nu de fysieke A Casual Vacancy aan het lezen, maar weet na een kwartier niet meer hoe ik dat ding moet vasthouden...

    Edit: Heb btw een Goodreads account aangemaakt. Wat heb je er precies aan haha? Ik heb het nu vooral om te kijken hoeveel ik lees en om bij te houden welke boeken ik nog wil lezen..
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn nieuwe e-reader wel meer dat ik liever ebooks lees dan gewone boeken en het is inderdaad beter vasthouden.

    Ik ben benieuwd of ik Murakami kan vinden, de rest van zijn boeken is er echt niet te vinden in het Nederlands. Of ik wacht gewoon dat de bibliotheek hem krijgt, maar dat is ook wel 2 maandjes verder. Ik ben bang dat ik dat boek in de winkel tegenkom dat ik hem ga kopen. :+

    Oh, en GR is eigenlijk ook voor die dingen. Ik gebruik het vooral om inspiratie voor nieuwe boeken op te doen, om mijn eigen collectie bij te houden (wat ik heb gekocht, genre, nog te lezen etc.) en bij te houden hoeveel boeken ik lees. Ik heb heel veel nieuwe boeken en series ontdekt door lijsten van vrienden te spitten, dan heb je ook gelijk een idee wat zij ervan vinden.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik heb anders gewoon Norwegian Wood op mijn ereader, misschien die eerst maar eens lezen. :p
     
  4. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Oké, ziet er allemaal iig goed uit, duidelijk en alle boeken zijn te vinden, ook Nederlandse kleine boeken :). Heb mijn challenge op 12 gezet, lijkt me wel een mooie om mee te beginnen. Elke maand eentje.
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja die, en de eerste 2 van de 1q84 serie, maar de rest niet. :p
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Volgens mij doe je dat pas op je 90ste als je in oud en versleten in bij je kleinkinderen in woont. :+
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ga jij nou maar eens een echt goede Murakami lezen voor je commentaar levert. :cool:
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Zonder überhaupt ooit een Murakami boek te hebben gelezen ben ik al helemaal Murakami moe door dit topic :+

    Tweede boek van deze maand ook alweer uit. Nu beginnen aan Red Country van Abercrombie :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Pff, Norwegian Wood en Jacht of het Verloren Schaap zijn ook Murakami toppers, vraag Lizza maar. :cool:
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Je kan Lizza er wel bij halen, maar die zal alleen maar bevestigen dat ik gelijk heb. Als je een keer Goodreads checkt zul je ook zien dat die bij haar lager scoren dan de toppers. :cool:
     
  11. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt het nou dat de nieuwe murakami niet in het engels vertaald is nog?
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nee, je kan hem al bestellen.
    Zie www.boekhandelvandervelde.nl voor meer informatie. Je hoeft alleen maar Murakami in de zoekbalk in te tikken en klaar is kees, hij staat bovenaan. :thumbs:

    @ Modder-Eter: Is het dan goed dat ik wel de complete 1q84 trilogie in huis heb en zonder een rare kleur kaft? :cool:
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh jeej, deze discussie weer. Ik moet eerlijk zeggen dat Norwegian Wood niet echt te vergelijken is met zijn andere boeken, maar aangezien jullie allebei niet al zijn topboeken hebben gelezen, valt er weinig over te zeggen. :p

    Ik moet er ook nog steeds een, maar ik kom er echt niet doorheen. (ook echt een van de weinige die Modder wél heeft gelezen :+)

    @Yellow, met een rare kleur kaft? Wat is paars minder erg dan blauw, roze of groen? :+
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nou, meer de combinatie kleuren. De huidige kaftkleuren vind ik niet zo best. Ze wisselen ook veel te snel, waardoor je helemaal niet de kans krijgt ze allemaal in dezelfde collectie kleuren te krijgen. Ik behandel Murakami vooral als serie, omdat die nu éénmaal meerdere boeken heeft geschreven. Op die manier is het wel fijn om ze in dezelfde stijl en vormgeving te hebben. :thumbs:
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ja, dat zei ik ook al tegen Atlas, maar die gasten geven daar geen fuck om. :mad:
    Nu zitten we opgescheept met die vreselijke cover van de nieuwe Murakami.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De nieuwe cover is wel beter dan die cover met die set potloden...
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Allebei kut. Ik wil gewoon de standaard Murakami cover. :mad:
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb van Murakamin 'Hard boiled wonderland and the end of the world' en 'Norwegian Wood' gelezen. Beide fantastische boeken, maar zo verschillend als dag en nacht.

    Ik heb net 'Zen en de kunst van het motoronderhoud; een onderzoek naar normen en waarden' gelezen. Een bijzonder maar vooral ook lastig boek. Ik moet deze zeker nog minstens 1x lezen voordat ik hem echt begrijp.

    Ik gebruik sinds een tijdje ook Goodreads , leuke site om je collectie bij te houden en om inspiratie op te doen voor je 'nog te lezen-lijst'. Mijn account: https://www.goodreads.com/user/show/4796094-kevin

    Leuk om wat mensen van hier toe te voegen.

    Wat doen jullie trouwens met gelezen boeken? Houden jullie je boeken altijd? Ik lees boeken eigenlijk zelden een tweede keer en ben eigenlijk geneigd om ze weg te geven aan bekenden zodat ook zij er van kunnen genieten.

    Ik lees trouwens alles gewoon vanaf papier :)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Boeken weggeven om verkopen is nog nooit in me opgekomen. Niks zo leuk als een volle boekenkast. :cool:
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Boekenkasten zijn een uitstervend ras bij jonge mensen, dus wat Dulle zegt. En dan voornamelijk bij mannen. :+
     

Deel Deze Pagina