1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En op de vorige pagina begin je over 'autistisch'; graag met iets meer respect reageren :)

    @Dulle: volgens mij komt het van de oxidatie van de cellulose.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Origineel in het Engels? -> Engels.
    Origineel in een andere taal? -> Nederlands.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Trainspotting ook in het Engels? O-)
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Komt vooral door zuren, afhangend van hoe en waar je boeken bewaard is belangrijk voor de duur ervan. Heb je de ene meegenomen met reizen en veel in de zon gelezen?
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik neem aan dat Trainspotting vol staat met dialect? :+
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alle boeken van Orwell zijn in het Schots geschreven. Met veel pijn en moeite kom je er door heen, maar leuk is anders.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dit.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nop. Ik neem mijn boeken nooit ergens mee naartoe en ik lees eigenlijk alleen 's avonds in bed.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vind het wel apart dat het echt het enige vergeelde boek is wat ik heb. :+ Gelukkig stinkt het niet! ;)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zijn we het daar over eens. Die covers van mijn favo schrijver, Steve Berry, hebben ze ook omgegooid. Dat doen ze volgens mij bij elk nieuw boek dat van hem uit komt. En dat is zo'n beetje elk jaar. Zoek de covers van Het Venetiaans Bedrog en Het Geheim van de Kathedraal maar eens op. Deze vind ik persoonlijk de mooiste. De lelijkste vind ik die van De Tombe van de Keizer, als is het boek wel heel erg fijn.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Lizza, mocht je de nieuwe Murakami willen lezen als ebook, de Duitse is wel te beschikbaar.
    "Die Pilgerjahre des farblosen Herrn Tazaki" :+

    Eigenlijk moet ik hem gewoon gemixt in het Duits en Nederlands gaan lezen. :cool:
    Onderweg in het Duits en thuis in het Nederlands.
     
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Was niet de juiste woordkeuze, maar bedoel meer dat Dulle, volgens mij, een stuk zuiniger is dan een gemiddeld persoon. Maar laat ook maar.

    Mij maakt het allemaal niet zo uit, als de cover maar een beetje te doen is dan maakt me de 'geelheid' van de pagina's niet uit. Heb soms meer moeite met het lettertype, mag van mij weleens anders.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Waarom zou je je zelf zo'n mindfuck aan doen als Murakami al zo speelt met je gedachten? 8):+

    Ik zou het wel kunnen begrijpen als je die hard fan van Murakami bent. :thumbs:
     
  13. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie staan dat die pas 14 augustus in het engels verschijnt.
     
  14. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Voornamelijk lees ik boeken voor ontspanning, bv veel van Stephen King of A Song of Ice and Fire.

    Maar ik zou graag eens bijleren uit een boek, en dan heb ik het over WO II, nazi duitsland, Hitler. Dat onderwerp.

    Hebben jullie aanraders? Liefst geen boeken die gewoon de geschiedenis droog beschrijven, meer genre Band of Brothers van Ambrose (wat ik al gelezen heb).

    Alvast bedankt :b:
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees het genre zelf niet, maar misschien dat je in de startpost iets vindt? Onder het kopje 'Aanraders'. Yellow had volgens mij wel een paar boeken in dat genre gelezen.
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
  18. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Een stuk sneller zelfs :eek:
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    O shit, dan heb ik het verkeerd gelezen. Jammer, want over het algemeen vind ik de Nederlandse vertaling erg goed gedaan. Jacht of het Verloren Schaap vond ik wel de mindere van de twee die ik heb gelezen. Natuurlijk ken ik geen Japans, maar mij gaat het meer om hoe het allemaal uit de verf komt. En het is niet helemaal omdat Murakami je nu gewoon zit te trollen op zijn Japans. :+
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste boeken zijn vertaald door Jacques Westerhoven, volgens mij een beetje de grootste werken. En andere zijn vertaald door Elbrich Fennema. Zo is dus bijvoorbeeld Jacht vertaald door Westerhoven en Norwegian Wood door Fennema. Ik moet zeggen dat Westerhoven echt meesterlijk vertaald. Is natuurlijk bijna niet te zeggen, aangezien niemand hier Japans leest, maar ik weet niet, in die boeken zit veel meer mysterie en qua zinsbouw veel mooier ofzo.
     

Deel Deze Pagina