1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Best lastig een beetje sexy laptop te kopen. Ik wil er een waar ik maar twee dingen mee wil gaan doen. Zakelijk gebruiken. Dat houdt in: office en internet. Belangrijk daarbij is ook de mobiliteit. Daarnaast wil ik er HD films mee af kunnen spelen op mijn tv met een kabeltje.
    Budget is in principe zo weinig mogelijk natuurlijk, maar hij moet wel rap zijn. Vandaar dat ik het liefst ook een SSD zou willen. Budget is zo €500-€750. Liefst geen touch.
    Ik zie dit soort dingen voorbij komen:
    http://tweakers.net/pricewatch/336311/asus-n56vb-s4061h/specificaties/
    Voordeel: goeie shit, full hd scherm
    Nadeel: prijzig, mindere mobiliteit, geen ssd
    http://tweakers.net/pricewatch/346183/lenovo-thinkpad-edge-e335-(nzt6zmh)/specificaties/
    Voordeel: geinig kleurtje, goedkoop, prima voor zakelijk gebruik, mobiel
    Nadeel: wat traag (?), geen HD scherm, geen lange termijn apparaat
    http://www.alternate.nl/ASUS/S300CA-C1092H,_13.3__notebook/html/product/1098168/?tk=6044&lk=7158
    Voordeel: mobiel, rap, veel opslag
    Nadeel: geen hd, geen ssd
    http://tweakers.net/pricewatch/357545/asus-s300ca-c1092h/specificaties/
    Voordeel: mobiel, rap, veel opslag
    Nadeel: prijzig, geen hd, geen ssd
    http://www.alternate.nl/ASUS/UX31A-C4059H,_13.3__notebook/html/product/1066409/?tk=6044&lk=7947
    Voordeel: bijna perfect
    Nadeel: touch, duur, micro hdmi(?)

    Zoals jullie duidelijk kunnen zien, heb ik er weinig verstand van en wil ik het liefst een zenbook of een macbook air voor €500. Dat kan helaas niet, maar ik kan heel moeilijk inschatten wat goed genoeg voor mij is. Ik heb ooit een netbook gehad en dat was echt veel te traag. Iemand een tip?
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2013
  2. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Waarschijnlijk niet het juiste topic voor mijn vraag. Maar ik wil graag een nieuwe laptop kopen, een ultrabook welteverstaan. Nu heb ik op de volgende webshop een mooie ultrabook gezien en als je het vergelijkt met de rest van de site, ook erg concurrerend op het gebied van prijs.

    http://www.hedo.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=44983

    Wat denken jullie van de laptop en de betrouwbaarheid van de website?

    Edit/

    http://www.misco.nl/product/RS12199...ws-7-Pro-plus-Windows-8-Pro-ongeopend-product

    Eigenlijk bij deze laptop dezelfde vraag hoe deze zich verhoudt tot de vorige laptop en daarnaast de betrouwbaarheid van de site. Kan namelijk zelf weinig terug vinden over web-reviews :mad:
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
  4. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Ja dat zag ik ook inderdaad, vandaar mijn vraag of de site wel betrouwbaar is. Zo ja, dan bestel ik de laptop meteen haha. :p
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    [​IMG]

    Adres lijkt te kloppen...
     
  6. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Thanks, morgen meteen maar even bestellen dan. :)
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Weet niet zeker of een Google Maps plaatje voldoende bewijs is hoor...

    Zat even op Lenovo te kijken en kwam op deze twee configuraties:

    ThinkPad E540 €804.54

    Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
    Windows 8 64
    E540 15.6WFHD, NW AG Black
    E540 Intel
    8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
    E540 UltraNav without FPR PC
    128GB Solid State Drive, 2.5"
    DVD Recordable 8x Max Dual Layer
    6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
    Intel WL-N 7260 BT
    No Mobile Broadband support
    1 Year Depot or Carry-in

    ThinkPad Edge S440 €805.85

    4th Gen Intel Core i5-4200U Processor (3MB Cache, up to 2.60GHz)
    Windows 8 64
    14.0 W HD (1366 x 768 ) LED Backlight, AntiGlare Glass, Low-light sensitive HD Webcam (w/oTouch),Gunmetal Black
    AMD Radeon HD 8670M Graphics 2GB
    8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
    ClickPad
    128 GB Solid State Drive, Serial ATA3
    4 Cell Lithium Battery 46WH
    Intel Wireless-N 7260 2X2 BGN+BT
    Warranty
    1 Year Depot or Carry-in
    No Mobile Broadband support

    De eerste laptop is bijna een kilo zwaarder dan de twee laptop, maar de E540 heeft daarentegen wel een Full HD scherm en een DVD brander (laatste heb ik niet nodig). De S440 is een kleiner schermpje en van mindere kwaliteit, maar is daarmee wel meer mobiel en heeft een ClickPad die mij een stuk relaxter lijkt dan die standaard trackpad van de E540. De E540 heeft dan weer een grotere accu, waardoor hij waarschijnlijk langer mee gaat.

    Bottom line: je ne sais pas.
     
  8. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Hoe kan ik er dan wel achter komen, aangezien ik geen reviews kan vinden maar ook geen slechte ervaringen. Ze hebben wel twee vestigingen en gewoon een normale inschrijving bij de KVK. Ben nu wel echt nieuwsgierig haha.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ouderwets langsgaan en ter plekke kopen! ;)

    Nog iemand een mening over die Lenovo's?
     
  10. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb zelf een Lenovo E320, die lijkt op die Lenovo die jij postte, alleen zit er een intel i3 processor in die op 2,3Ghz draait. Hiermee kan ik makkelijk 1080p films kijken. Die van jou heeft een minder zware AMD processor, ik weet niet zeker of die het wel kan.
    Ze zijn iig wel erg zakelijk en ze typen echt insane goed!
    Ik kan zo snel geen winkel vinden die dezelfde laptop als mij nog verkoopt, maar ze zijn er vast nog wel.

    Als je een scherm hebt van 15 inch zou ik sowieso een Full HD scherm willen, anders is het niet om aan te zien ;)
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik ben nu eigenlijk voornamelijk naar die S440 aan het kijken. Kan er geen enkele review van vinden. Enige reviews die ik vind zijn van een €1200 dure versie met I7 en 1600x900 scherm.
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Niemand?
     
  13. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik zit te twijfelen over de aankoop van een laptop drop ik mijn probleem maar hier, in de hoop dat de mensen hier goede input hebben!

    Ik ben op zoek naar een laptop die ik vooral voor mijn studie ga gebruiken. Ik heb nu een 5 jaar oude desktop die door aanpassingen en goed onderhoud als een zonnetje draait en waar ik, naast mijn xbox 360, op game. Voor mijn studie (geschiedenis) zit ik echter veel in het archief, waar het gebruik van een laptop erg handig is. Daarnaast ga ik volgend studiejaar voor een semester naar het buitenland, waarbij het niet bepaald handig is als ik mijn desktop mee moet slepen.
    Ik ben daarom op zoek naar een goede laptop, waar ik in principe alles op kan doen (gamen niet vereist, is beter voor de studie :9). Hij moet daarnaast een goede batterij hebben, licht zijn en gewoon makkelijk mee te nemen. Ik zit ook niet echt te wachten op een touchscreen of iets dergelijks aangezien ik vooralsnog niet de toegevoegde waarde hiervan inzie. Belangrijkste doelen zijn Office, Photoshop, Indesign, muziek luisteren, films kijken, foto's ordenen etc.
    Zelf ben ik uitgekomen bij een macbook pro 13 inch 8 gb RAM 265GB opslag, maar ik twijfel hier nog over, omdat ik nog nooit me iOS heb gewerkt, behalve mijn iPhone. Ik heb verder geen grote voorkeur, maar ben toch wel op zoek naar laptops in de 'Ultrabooks'-klasse. Ik weet niet of jullie goede ervaringen hebben met computers met vergelijkbare prestaties, maar ik hoor graag!

    Budget is niet echt een groot probleem, ik ben vooral op zoek naar een betrouwbaar beestje waar ik een goed aantal jaar mee vooruit kan. :b:
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet wat zo'n Macbook Pro tegenwoordig doet maar er zijn vast goedkopere alternatieven met Windows. Let ook op dat veel van de software(/games) die je gewend bent te spelen niet (zonder omweg) op een Mac draaien.

    Check bijvoorbeeld eens de laatste [URL="http://tweakers.net/reviews/zoeken/#filter:HYw7CoAwEAXvsrVC_AXMAQQLK-3EQs0SFjSRGAsV7-5q-WaGd8M8BjTOn7XeQfV5KYcIKODanRt-JJUFE-c1-opw0aAg0IoQwTYabOlCUIXgdUwL8Rk527FvyHKZxDJORZJx7VlZ82PxvA]half jaar aan best buy guides[/URL], daar kan je je goed oriënteren.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als budget geen probleem is zou ik je iig aanraden naar een SSD te kijken aangezien je veel Indesign en photoshop gaat gebruiken. Werkt echt stukken sneller
     
  16. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je veel gaat designen zou ik toch eerder voor een 15" gaan ipv 13". Je ziet toch een stuk meer en voor priegelwerk is het zeker handiger.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ik heb de ultrabooks van ASUS altijd enorm tof gevonden (als je budget toch geen probleem is):
    https://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  19. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank allen voor de tips! Ik ga hier zeker gebruik van maken in mijn verdere oriëntatie! De Asus Zenbooks lijken me een goed windows-alternatief, al vind ik het jammer dat bij de écht goede windows ultrabooks een touch-screen zit.
    En dank Lenny-t, die HD Spectre ziet er goed uit. Ga me eens verdiepen in de recensie en vergelijkingen!

    Ik drop hier nog wel wat als ik eruit ben en als jullie verder nog tips hebben of wat horen, laat het dan zeker even weten!
     
  20. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    De doelen die in je post staan zijn zonder problemen op een mac te draaien.
    Ikzelf ben onlangs ook overgestapt naar een macbook. Zat lang te twijfelen tussen de pro en de air. Is uiteindelijk de air geworden. Vooral de accuduur was de doorslag. Het retina scherm had voor mij geen meerwaarde. Op mijn oude laptop had ik ook een resolutie van 1440x900 en was altijd goed genoeg. Ik draai zonder problemen photoshop, indesign, lightroom.
    Ik heb er ms office opstaan en speel af en toe GTA Vice en SA, ook zonder problemen.
    Wat voor mij ook een reden was om over te stappen is dat de macbook vele malen stabieler is (en blijkt) dan mijn laptop. Ook ben je af van de vele updates van Windows. Opstarten is niet nodig, ik heb de laptop nog niet uit gehad, alleen in slaapstand.
    Hij is duurder is aanschaf, maar behoud wel zijn waarde. Mijn oude windows laptop heb ik 3 jaar geleden gekocht voor 900 euro. Ik mag blij zijn als ik daar nog 300 voor krijg. Zoek maar eens op marktplaats wat een macbook air van 3 jaar nog opbrengt.

    IK heb trouwens de 13", 8gig RAM, 128 SSD. Via slim gekocht met medewerkers korting. Software ook bij slim gekocht. Office 12,50 adobe creative CC met alle adobe software inc lightroom 15 euro per jaar.
     

Deel Deze Pagina