Omdat ik zit te twijfelen over de aankoop van een laptop drop ik mijn probleem maar hier, in de hoop dat de mensen hier goede input hebben!
Ik ben op zoek naar een laptop die ik vooral voor mijn studie ga gebruiken. Ik heb nu een 5 jaar oude desktop die door aanpassingen en goed onderhoud als een zonnetje draait en waar ik, naast mijn xbox 360, op game. Voor mijn studie (geschiedenis) zit ik echter veel in het archief, waar het gebruik van een laptop erg handig is. Daarnaast ga ik volgend studiejaar voor een semester naar het buitenland, waarbij het niet bepaald handig is als ik mijn desktop mee moet slepen.
Ik ben daarom op zoek naar een goede laptop, waar ik in principe alles op kan doen (gamen niet vereist, is beter voor de studie
). Hij moet daarnaast een goede batterij hebben, licht zijn en gewoon makkelijk mee te nemen. Ik zit ook niet echt te wachten op een touchscreen of iets dergelijks aangezien ik vooralsnog niet de toegevoegde waarde hiervan inzie. Belangrijkste doelen zijn Office, Photoshop, Indesign, muziek luisteren, films kijken, foto's ordenen etc.
Zelf ben ik uitgekomen bij een macbook pro 13 inch 8 gb RAM 265GB opslag, maar ik twijfel hier nog over, omdat ik nog nooit me iOS heb gewerkt, behalve mijn iPhone. Ik heb verder geen grote voorkeur, maar ben toch wel op zoek naar laptops in de 'Ultrabooks'-klasse. Ik weet niet of jullie goede ervaringen hebben met computers met vergelijkbare prestaties, maar ik hoor graag!
Budget is niet echt een groot probleem, ik ben vooral op zoek naar een betrouwbaar beestje waar ik een goed aantal jaar mee vooruit kan. :b:
Klik om te vergroten...