1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer maar. :+
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok. Goodreads. Laten we het daar eens over hebben! :cool:
    Haha, echt? :+ Het valt me inmiddels al niet meer op denk ik. :p
    Als ik over iets anders wil praten doe ik dat. Wat zal mij dat slap gezever over Murakami nou schelen. :+

    Dus. Wie wilt mijn fantasylijstje zien? :D

    heb ik in geen maanden meer gepost! Voordat Yellow weer komt liegen en zegt dat het hier te vaak over fantasy gaat. :mad:
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Laat ik dan maar wat anders introduceren:

    [​IMG]

    Na lang wachten ga ik tijdens de 2014 challenge zeker met de voorganger beginnen, maar wanneer komt deze eens naar Nederland? :'-(
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom niet gelijk begonnen met de voorganger? Ik wacht al tijden op je mening daarover! :+
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Omdat ik nu pas weer een beetje boeken lees. :+

    Daarnaast wil ik meer van de serie. Het heeft zelfs een wereldkaart, en ik ben dol op kaarten. <3

    [​IMG]
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kaarten zijn leuk.
    Als er wat meer moeite in is gestoken dan bij deze
    [​IMG]
    BORING.
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit het tweede deel? Ik dacht trouwens dat jij Stad van Dromende Boeken al had gelezen? Of was je daar alweer mee gestopt? Ik moet hem in ieder geval nog steeds lezen, heb hem al 2 jaar in mijn kast staan.

    @Dulle, Donkere Tijd? :+
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup. :+
    3 boeken in de serie gelezen en kan me nog steeds niks voorstellen bij de indeling van het land. het kaartje is gewoon te saai om langer dan 3 seconden naar te kijken. :p
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Dat is zelfs het 6e deel! Alhoewel de laatste 3 meer een "trilogie" zijn en de eerdere boeken meer losstaand, geloof ik.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Blaubar, Rumo en De Stad zijn ook in het Nederlands uitgekomen. Blaubar is nog te koop, maar de andere twee zijn totaal uitverkocht. Toevallig staat er een Nederlandse copy van Rumo op Marktplaats op dit moment.

    Het zevende deel komt alweer maart dit jaar uit in Duitsland.
    [​IMG]

    Edit: Oh, en er is zelfs een soort awesome encyclopedie. Ik zou bijna Duits gaan leren voor deze serie. :cool:
    [yt]8i2k8BZfpic[/yt]
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ok, moet ik ook nog in beginnen. Weet je dat ik eigenlijk nooit naar die kaartjes kijk, vind het altijd lichtelijk overdreven dat die dingen erin staan. Bij De Dwergen zaten ze er ook steeds in.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Ik heb juist een soort obsessie met landkaarten. :cool:
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij was het bij De Dwergen ook niet veel soeps. Volgens mij doen te veel schrijvers dat om... omdat het zo 'hoort' in een dergelijk boek. Plichtmatige kaartjes. Die zijn saai. Maar er zitten soms wel mooie exemplaren tussen en die zijn altijd wel leuk om te bekijken.

    Niet dat ik ze van buiten ga leren om er daarna tijdens het lezen gebruik van te maken. :p Dat gaat mij ook wat te ver.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Midden Aarde kaart moet je in elk geval wel kennen. :cool:

    Ik hou wel van die kaartjes in boeken, maar er moet wel wat moeite voor zijn gedaan. Een Alan Lee tekening op normaal niveau ziet er vaak al mooier uit dan de meeste tekeningen van kaarten, of gebieden, dan ik in veel fantasyboeken heb gezien. En inderdaad, lees niet veel fantasy, maar blader wel door veel boeken als ik weer eens in mijn boekentempel sta. Die kaarten zijn voor mij wel vaak een pré bij een mogelijke aanschaf van nieuwe fantasy literatuur. Het doet imo het boek geloofwaardiger overkomen. Het verhaal kan dan nog altijd kut zijn, maar zo'n map doet een boek vaak wel recht. Een fantasyboek zonder map is naar mijn mening een minder aantrekkelijke fantasy als de schrijver het bedoelt heeft om een goede fantasywereld neer te zetten.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    'Ready Player One' uitgelezen. Dit is echt een boek die ik zou aanraden voor elke gamer, nerd en liefhebber van de jaren 80. Het boek kent zijn flaws maar heeft zoveel toffe verwijzingen naar geeky stuff zoals naar de allereerste easteregg ooit dat je hem maar moeilijk kan weg leggen. Elke verwijzing die ik niet kende zocht ik direct op op Youtube.

    De toekomst van de Oculus Rift beschreven in een boek; must read voor een XBW-er.

    https://www.goodreads.com/book/show/9969571-ready-player-one

    review:
    http://www.vividscribe.com/ready-player-one-by-ernest-cline-2011-book-review/

    cijfer: 8
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, ik ben zwak geweest in de boekenwinkel vandaag. :D

    Pas op, M-alert:

    Nieuwe boek van Murakami dus gekocht, zelfs de lelijkheid kon me er niet van weerhouden. (damn, die pagina's 8)) De verkoopster zei trouwens dat dit boek heel anders was dan zijn andere boeken. Nu hoop ik dat ze dat zegt na zijn laatste boeken te hebben gelezen en niet zijn toppers, maar het was wel even jammer. Maar goed, ben wel benieuwd. Binnenkort in beginnen. :)

    :+


    Edit: Trouwens, voor de liefhebber: Morgen begint het Boekenfestijn in Ahoy Rotterdam. Donderdag tm zondag, best leuk om naar toe te gaan als je in de buurt woont. Ik hoop er morgen ook heen te gaan, eens kijken of ze nog wat boeken hebben die ik wil.
    En dit jaar in Utrecht een extra editie in mei (en september). Voor de andere plaatsen moet je even op hun site kijken.
    http://boekenfestijn.nl/agenda
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2014
  16. deurklink

    deurklink New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand geinteresseerd in Nederlands 'magisch realisme' ? Wat oudere boeken hier op de plank liggen, voornamelijk Couperus en Hubert Lampo - Nederlandse fantasy enzo, bestaat dat eigenlijk? Ik kan in ieder geval De Komst Van Joachim Stiller aanraden, maar dat is geen fantasy dus.
     
  17. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Boekenfestijn altijd leuk, misschien me zus bezoeken dan dit weekend in Rotterdam kan ik meteen haar huisje zien (en naar boekenfestijn).

    Deurklink je bericht is nogal vaag
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ehm ik heb toevallig onlangs de Achtste Rune (tweeluik) gekregen, Adrian Stone - pseudoniem van een NL auteur. Normaal lees ik geen Nederlandstalige fantasy maar er toch maar aan begonnen en ze lazen best vlot weg.
    In het begin had ik een beetje moeite met de vertelstijl en het taalgebruik, vond het redelijk archaisch. Het leek wel alsof het te letterlijk vertaald was uit het Engels ofzo, maar na een tijd valt het niet meer op/ben je het gewoon en voor ik het besefte was het eerste deel reeds uit. Altijd een goed teken. Positief verrast over de kwaliteit.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    En ik nog op een 30 tal historisch godsdienst thrillers die ik allemaal moet hebben. :9
     

Deel Deze Pagina