Hey allemaal, Ik kom hier vandaag om airsoft in het licht te zetten. Voor de gene die dit nog niet weten, airsoft is nu al een klein jaartje legaal in Nederland. Maar wat is airsoft? Hier is een quote van de Nederlandse Wikipedia: Zelf beoefen ik de sport nu 7 maandjes en ga ik bijna elke weekend een dagje airsoften. Ik film mijn airsoft avonturen en maak dus airsoft gerelateerde video's. Zoals reviews, previews, unboxing en skirm video's. Mijn Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/GarsoftTV Ik hoop via deze post en mijn video's meer interesse op te wekken voor deze sport. Graag beantwoord ik ook vragen en zal ik deze topic actief volgen. -Garmon
Grappig, staat nog altijd op mijn ToDo lijstje. Vooral omdat de realistische actie me trekt. Hoe zit het met het aanschaffen van de wapens? Is dit ook legaal in Nederland?
Aanschaffen en vervoeren van de replica's in Nederland is legaal maar je MOET wel lid van de NABV zijn. (www.NABV.nl) Voor de rest moet je ze behandelen als echte vuurwapens.
Heb het zelf ook een keer gedaan. Vond het idee gaaf en was leuk om te doen, ik heb het gedaan in de bergen. Maar merk dat veel mensen niet erkennen dat ze geraakt zijn of gewoon niet voelen dat ze geraakt zijn. Maakt het voor mij toch wel minder leuk.
Afgelopen weekend van 10:00 tot 16:00 gespeeld in drie rondes. In België, locatie The Chambers (in Huy). Geweldige locatie en airsoften vond ik geweldig, zo'n adrenaline kick 6 uur lang. Nadeel was wel: de geweren waren oké, maar de crosshair met richten viel ons tegen. Het was 32 tegen 32 en wij drieën waren een van de weinigen met het standaard huurmateriaal, dus we speelden tegen mensen met zieke gear. We willen geen lidmaatschappen kopen en wapens aanschaffen, dat gaat ons te ver. Maar.. bestaan er ook bedrijven/ site die goeie replica's (snipers of iig automatische geweren met red dot sight/scope) verhuren?