1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] F1 algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 jul 2003.

  1. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ohyea, Schumi toch nog 3e _O_
    Barri heeft echt een goede race gereden _O_
    Was een top GP *)
     
  2. northernlight

    northernlight PSV!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een briljante GP was dat zeg. Met name Barrichello en Montoya hebben geweldig gereden. Ook M. Schumacher heeft een wereldrace gereden. Jammer dat Ralf Schumacher zo slecht ging, anders hadden we 3 man vlak bij elkaar gehad in het WK.
     
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    :mad: :mad: :mad:

    MP4-18 waarschijnlijk niet in races te zien

    McLaren zou de technische risico's overschat hebben van de nieuwe MP4-18. Dat zou tot gevolg hebben dat de nieuwe auto slechts als museumstuk te bewonderen is, en niet in actie tijdens een Formule 1-race. Ron Dennis gaf toe dat het team de snelheid van de nieuwe Ferrari F2003-GA overschat heeft ten opzichte van hun eigen MP4-18.

    Met betrekking tot de nieuwe MP4-18 zei Dennis:"We kwamen tot de conclusie dat Ferrari een grote stap voorwaarts zouu maken in 2003. Daarom wilden wij van McLaren een sprong voorwaarts maken om de concurrentie voor te blijven. Zoals het seizoen zich nu ontwikkelt zouden we de ontwikkeling van Ferrari overschat hebben."

    De MP4-18 heeft zijn testprogramma nog niet beëindigd en zal daarom zeker voor de GP van Italië niet in actie te zien zijn. Dennis geeft daarom nu openlijk toe dat de MP4-18 weleens rechtstreeks naar het museum zou kunnen gaan. "Onze grootste fout was de MP4-17D niet de MP4-18 te noemen. Mensen zeggen dat we de oude auto gebruiken, al is deze zeker verschillend van de orginele MP4-17."

    Rumoer vanuit de paddock meldt dat de MP4-18 snel is, maar een race-afstand niet zou halen, veroorzaakt door vibraties in de motor en oververhitting. Martin Whitmarsh zegt tenslotte: "Ik denk dat het ondoenlijk is om in 2003 de wagens te verschepen naar Japan." Daarmee lijkt de kans om te racen met de auto nihil te zijn.

    Hoe dan ook, de auto mag dan naar eigen zeggen een stap voorwaarts maken ten opzichte van 2002, de mensen van BMW zijn een grote sprong de goede richting uitgegaan in het kampioenschap. Zij vormen nu een gedegen concurrent van Dennis c.s.
     
  4. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, Pizzonia ontslagen bij Jaguar. Wilson neemt per direct zijn plek in. Verstappen krijgt een nieuwe teamgenoot. Hoe heet ie ook weer, met een N......

    edit: oeps, helemaal niet met een N. Kiesa heet ie..... Rare jongens hoor, bij Jaguar. Jos is altijd 0.5 tot 1 seconde sneller dan Wilson. Dan neem je hem toch ?
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2003
  5. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Jos is in de kwali bijna altijd de betere. Maar in de wedstrijden was Wilson vaak de sterkere. En vergeet niet dat Wilson een rookie is, als Verstappen voor een goede stoel in aanmerking wil komen, dan had hij Wilson met de grond gelijk moeten maken.
     
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
  7. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Silly, silly Raikonnen! :)

    Ach, het blijven mensen, een beetje lol moet kunnen. :cool:
     
  8. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, moet toch kenne :)
     
  9. Legola5

    Legola5 Lord of the Xbox

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    werd wel weer tijd dat onze rubens won.. na al zijn werk voor michael en na rubens afdwaler in de vorige circuit is hij beloont met een ritzege en hoe!!

    idd raikonen had zichzelf een beetje overtroffen,, zal de zenuwen wel zijn, als je zag hoe montoya er langs kwam

    kan niet makkelijker

    in engeland nog wel!
     
  10. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was gisteren met m'n oom aan ut praten over de F1 en omdat ik F1 pas sind 98 kijk vroeg ik hoe dat nou zat met Ayrton Senna (hoe hij dood is gegaan enzo) duz kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dat precies is gekomen want mijn oom wist daar niet zo veel van het enige wat ik heb gehoord is dat er iets met het stuur was
     
  11. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Tip:

    Vrijdag 1 augustus om 22.00 op NGC: Senna documentaire

    Alles over zijn leven en hoe hij om het leven kwam...
     
  12. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx man _O_ (dat wordt kijken :D)

    p.s. was hij een goeie coureur (of hoe je dat schrijft) want sommige zeggen dat hij DE BESTE was/is
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Hij heeft de meeste pole positions ooit gehaald van iedereen (61), en hij is 3x wereld kampioen geworden, het had misschien wel meer kunnen wezen als hij niet was verongelukt.
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    In mijn ogen was hij de beste die er ooit geweest is.. Hoewel je eigenlijk geen vergelijkingen kan maken met andere coureurs (i.v.m technologieen etc)
    Kwa gedrevenheid kan denk ik alleen m.schumacher hem evenaren..
    Laat ik het anders zeggen als je aan 10 coureurs zal vragen wie hun held was zullen op zeker minimaal 6 Senna zeggen.. Dat is de impact die hij heeft gemaakt.
    Zijn gevechten met o.a. Prost zijn gewoon legendarisch.
     
  15. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx man (Y)

    p.s. hij was toch tegen een muur aangeknald en 't stuur kolom was afgebroken en dóor z'n helm gevlogen
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Als ik me goed kan herinneren was een stuurstang afgebroken en daardoor is ie tegen die muur geknald.. idd is een gedeelte van de stuurinrichting door zijn helm gegaan.. Als dat niet was gebeurt was er een grote kans geweest dat ie het wel overleefd had.. Maar dat is altijd met "als"
    Was een aardig verrot weekend destijds......
     
  17. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    De Senna documentaire op NGC is NU bezig... :) Best interessant.
     
  18. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    inderdaad, zag er net ook een stukje van...
     
  19. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de docu minder (had er zelf meer van verwacht)
    en het duurde ook nie zo lang (want dacht dat ie zoals elk progamma 1 uur duurt) maar zoals jullie al zijden hij was wel interesant.
     
  20. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Het had inderdaad beter gekund, en ook al zullen het niet de meest prettige beelden zijn geweest, ik had toch wel verwacht dat de echte beelden waarop het ongeval te zien was uitgezonden zouden worden. Maar het was alleen maar computeranimatie en uitleg over hoe het ongeval kon plaatsvinden. Ik heb er wel van geleerd, ik wist eigenlijk niks over dat Senna ongeval, nu wel. :)
     

Deel Deze Pagina