De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Na 94 minuten eerste voetallende kansen gecreëerd. Schaamrood op de kaken hier....

Mooi lesje in afjagen, druk zetten en voor elkaar door het vuur willen gaan. AZ heeft ook meegekeken, dus die weten hoe ze Ajax moeten bespelen komend weekend.

We doen het onszelf aan. In de competitie kun je in dit tempo een GAE nog op de knieën krijgen. In Europa komt je schrijnend veel te kort.

Return kan schriftelijk afgedaan worden.

2. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Dit is de eerste keer in lange tijd dat ik Ajax echt heb zien verliezen in plaats van niet winnen. Salzburg was en is veel beter dan ons zowel kwalitatief als tactisch. Jammer, volgend seizoen beter.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ontzettend genoten van Salzburg. Zó vroeg en consequent druk zetten. Verder ook behendig, gedurfd, constant in beweging, de hele mikmak. Heerlijk ploegje. Ajax had geen schijn van kans vanavond.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Dat Salzburg zou hier in februari al kampioen zijn ja.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Salzburg is natuurlijk niet de eerste ploeg die goed druk zet tegen ons. Normaliter kunnen we ons daar nog enigszins tegen wapenen en eronder uit voetballen, maar gisteren was dat onmogelijk.

Er stond ook echt wel een klote elftal zeg zo zonder Schöne en Serero. Daar gaat al je vernuft in het positiespel. Siem en Klaassen. :emo: Je zag dat de verdediging de bal totaal niet kwijt kon en in paniek raakte door de pressie van Salzburg. Resulteerde in of een lange bal op Sigthorsson (nog zo'n voetbalwonder) of direct inleveren en een kans voor Salzburg, dat ons geklungel wel érg snel afstrafte (dat is dan misschien het verschil met Eredivisie-ploegen).

Tweede helft was zomogelijk nog kanslozer toen Poulsen erin kwam voor Blind en het enige voetbal verdween, maar toen geloofde Salzburg het gelukkig allemaal wel.

Echt de slechtste wedstrijd waar ik ooit bij ben geweest.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Zooo, dat was een geweldige pot van dat Salzburg. Ik kan hier niet zo mee zitten, Ajax was nergens en dan vind ik het niet zo erg. We moeten ook niet raar gaan doen, dit is ons niveau, betere spelers hebben we simpelweg niet. Dan kan Frank wel van alles willen, maar ze kunnen het niet op een hoger niveau. Daarbij kun je goed zien dat Salzburg gewoon een niveautje of 2 hoger is.

Er is geen plan B, en dat is een groot probleem. Het gaat goed zolang de tegenstander ons de tijd geeft en de bal. Zodra dat weg is, dan kunnen we niet zoveel als de tegenstander ook echt met een plan afjaagt. Er zijn natuurlijk meer ploegen die vroeg druk zetten tegen Ajax, maar dat gaat vaak op hoop van zegen. Vaak doet er dan een speler of 2 bij de tegenstander niet goed mee, en dan komt Ajax er makkelijk uit. Deze ploeg maakte geen fouten, joeg Ajax op tot ze er gek van werden. Het zou me niets verbazen als Salzburg Ajax ook in de kleedkamer nog afjoeg en vervolgens hun thee af heeft gepakt. Knap gespeeld van die gasten.

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vond het fascinerend om te zien hoe ze bij Salzburg 90 minuten lang, conditioneel en tactisch, met zoveel pressing konden spelen en zo hoog konden blijven staan.

Bijzonder.

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    635
    Eagles begint echt beschamend zwak. Hopen dat die 2-1 iets helpt.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Niet? Wel op deze bijzonder consequente en gedisciplineerde manier. Ik kan me echt geen ploeg voor de geest halen die ik dit zo goed heb zien doen tegen Ajax.

Ik ben er van overtuigd dat Salzburg met deze manier van voetballen elke ploeg het erg lastig maakt.

10. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    3-2..

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook moeilijk te zeggen eigenlijk omdat Ajax zelf echt helemaal niets van de grond kreeg. Ik vond dat PSV (Dortmund en Real uiteraard maar goed dat is ook een niveautje hoger) ons ook uitstekend vastzette een aantal weken geleden, met voldoende kansen om ons flink af te straffen. Alleen hielden ze dat maar een helft vol. Misschien was dat met Salzburg ook geweest als Ajax nog steeds vertrouwen had in de tweede helft en wel met technisch begaafde voetballers speelde. Ik sluit dat laatste niet uit, we hebben het nog steeds over een Oostenrijkse ploeg en vooraf werden we toch wel als favoriet gezien.

Misschien wil ik het toch iets te graag bij het falen van Ajax zoeken, omdat de conclusie anders te pijnlijk is.

Laatst bewerkt: 21 feb 2014
  12. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    635
    Hele nare nederlaag dit...

13. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Dit dus.
    Ik dacht ook dat ze die druk niet langer dan 20-25 minuten konden volhouden.
    Helaas zat ik er naast. =(

Echt heel lang geleden dat we zo kansloos hebben verloren.

14. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    \o/

Eindelijk van de plekken 16 t/m 18 af en 7 punten uit 3 wedstrijden. Prima ook al is het voetbal.nog niet goed. Punten is wat je nodig hebt op dit moment.

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
  16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
  17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43