1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Vorig jaar met Aeroflot naar Japan gevlogen. Prima hoor.

    Maar besef je eigenlijk wel dat je vraag nergens op slaat. Het oudste barrel waar ik ooit mee heb gevlogen was van de KLM. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is hoe goed die vloot van Aeroflot is onderhouden. ;)

    En aangezien ik geen vliegtuigexpert ben alsmede dat ik überhaupt niet in de positie zou kunnen komen om hun vliegtuigen grondig te inspecteren moet ik je het antwoord op die vraag schuldig blijven...
     
  2. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Eertse keer was ik ongeveer 2500 euro kwijt. Niet al te veel gokken maar wel een helikopter vlucht over de Strip en een excursie naar de Grand Canyon erbij. Tot slot kwam daarbij dat mijn ticket alleen al 950 euro kostte. Dus ik denk dat ik zo'n 100 euro per dag heb uitgegeven.
     
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Niet echt 'vakantie' vakantie maar ga in juli drie weken met mijn oude school naar Zuid-Afrika :D
    Dat gaat via Global Exploration en we gaan daar dan ook goed werk verrichten. Het is dus meer een werkvakantie, maar dat vind ik alleen maar tof!
     
  4. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Okay thanks. Dit soort ervaringen helpen me een beetje een inschatting te maken voor hoeveel ik moet sparen ;)
     
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Vliegtuigen zijn prima, maar alle vooroordelen over Russen zijn wel waar zeg, pff. de eerste lachende Aeroflot-medewerker moet ik nog tegenkomen, op Moskou moet je het lekker zelf uitzoeken want waar je naartoe moet weet niemand en je vliegtuig zit vol met Russen. Die goed weten dat er aan boord geen (gratis) alcohol wordt geschonken en dus met flessen wodka en blikjes cola aan boord komen.. En klappen als het vliegtuig is geland.

    Nu hebben we ons in onze vakantie in Thailand stevig geërgerd aan Russen, dus wellicht was onze blik een beetje vertroebeld, maar de allervriendelijkste mensen zijn het niet. Zéker op Moskou airport niet.
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dan moet je Russen toch nog iets beter leren kennen. Zijn in feite juist hele warme gastvrije mensen. Dat ze klappen is niet zó bijzonder. Zijn meerdere mensen die klappen als vliegtuig landt. Op vliegveld van Moskou lijken de mensen inderdaad heel koud en nors. Daar moet je echt een dag aan wennen. Denk dat het komt door het land en geschiedenis.
    Heb een tijdje rondgereisd in Rusland en eerste dag dacht ik toen ook echt.. waar the hell ben ik in terecht gekomen. Maar ontmoet een rus voor tweede keer en die afstand verdwijnt als sneeuw voor de zon en merk je dat ze ontzettend gastvrij zijn. Best leuk en erg interessant om te zien vond ik.

    Maargoed.. op vakantie zijn sommigen inderdaad aso :+.. dan gaan ze los haha.
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Op vakantie was het lichtelijk extreem ja, maar echt op dat vliegveld was werkelijk élke medewerker te beroerd om ons te wijzen waar we heen moesten.. Glimlachje kon er al helemaal niet af. Misschien dat ze inderdaad super-aardig zijn hoor, als je ze een beetje leert kennen, maar als je Thailand hebt gehad en je komt dan in Moskou aan dan is dat wel een koude douche.. In het vliegtuig ook, wielen hadden de grond nog niet geraakt of de eersten stonden al op om de koffers te pakken. Kan gebeuren, stewardess erbij, maar die kon letterlijk schreeuwen wat ze wilde, iedereen deed maar gewoon waar ie zin in heeft. Handbagage pakken, jassen aan, terwijl we met volle snelheid over de landingsbaan joegen.. En die stewardess schreeuwen, haha.. Wel grappig overigens, zo'n vliegtuig remt knap hard. Een domino aan Russen in het gangpad :)

    Tuurlijk kun je niet alle Russen (of welke mensen dan ook) over 1 kam scheren, maar de Russen hebben in Thailand de Chinezen van de nummer 1 positie op onze irritatie-top 3 verdreven.

    Maar ooit wil ik ook nog eens naar Rusland, dus hopelijk kan ik dan mijn mening bijstellen :thumbs:
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Vakantieplannen, eindelijk, na drie jaar weer eens weg zoals het er nu naar uit ziet. Ik ga met mijn vader, die ook wel eens weg wil. We hopen op een goede reis naar Normandië, vanwege WW II. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan plannen. Iemand die al eens in Normandië is geweest en me kan vertellen hoe je dit A tot Z geregeld hebt? Ik vraag dit omdat mijn ouders en ik op internationaal vlak totaal onervaren zijn in het boeken van vakanties. We hopen op een georganiseerde reis, maar eventueel is eigen gelegenheid ook geen probleem, zolang ik maar apart kan slapen. De bedoeling is dat we dan zoveel mogelijk bij langs gaan, maar in het bijzonder St. Mère Église. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    En hoe kan ik een omgekeerd haakje/komma krijgen op de eerste e in Mere???
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  9. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Die zit bijop de tilde-toets, onder je escape :)

    è :)
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Iemand??? :confused:
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Ik ben in Normandië geweest maar dat was met school excursie :+.
     
  12. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6

    Hier kan je de ''grootste'' bezienswaardigheden zien. En er is een 4 en 7 daags auto route te vinden.

    Hier staat een extreem uitgebreid reisverslag met veel foto's

    Op strijdbewijs staat veel achtergrond info. Ik heb de beste man eens een keertje een mailtje gestuurd met betrekking tot m'n reis naar normandie en hij had een hoop informatie/kaarten.

    Ik ben zelf 2 maal in Normandië geweest en ik kan je vertellen dat het erg tof is om rond te rijden en goed om je heen te kijken, vaak kom je kleinere bezienswaardigheden die het dubbel en dwars waard zijn.

    Als je in St.-Mere-Eglise bent dan is het Airborne museum een aanrader. Staan erg toffe voertuigen, zowel binnen als buiten.

    Ook de serie band of brothers kijken is erg tof. Voornamelijk aflevering 2 gaat over Dday. (zo even uit m'n hoofd)
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    8 daagjes Mallorca geboekt, prima :cool:
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Hey bedankt. Hier hebben mijn vader en ik zeker wat aan. Mochten we besluiten te boeken, via die eerste link van je, dan lijkt het er dus op dat we met eigen vervoer moeten komen. Opzich niet zo'n probleem, alleen mijn vader is de enige met een rijbewijs. Hopelijk geeft het boeken via Belgisch bureau ook geen probleem. Ik weet namelijk niet hoe het dan gaat met betalingen.

    Ik ga de links in elk geval even verder bekijken. :thumbs:
     
  15. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Je kan de autoroute ook downloaden en naar eigen smaak invullen. Plan wat je wilt zien op welke dag en zoek daar in de buurt een hotel/motel/B&B en boek deze.

    Ik heb verder geen ervaring met het reisbureau.

    Zelf bezienswaardigheden plannen en op eigen gemak bekijken geeft veel meer plezier. :thumbs:

    Ook het lezen van boeken geeft je leuke achtergrond informatie tijdens je rit. Vooral de boeken van Stepen E. Ambrose zijn een aanrader
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  16. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Eind dit jaar 6 weken naar de Verenigde Staten en Brazilië voor mijn studiereis. Zin in. :)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    De boeken van Ambrose ken ik, heb er hier twee liggen. Het zelf plannen van dingen is niet ons sterkste punt, van mij en mijn vader. Zoals ik eerder al aangaf hebben we geen ervaring met het boeken of plannen van reizen in het buitenland. Vandaar dat ik ook iets zoek wat zeg maar hapklaar is met een groep.

    Die link van Oad die ik net kreeg per PM van Tim opent wel, alleen daarna kan ik geen verder informatie open klikken. Zowel in IE als Firefox niet. Oad was toch failliet of niet??? :confused:

    Ik heb alle links in elk geval wel doorgegeven aan mijn vader.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Is failliet maar heeft gedeeltelijk een doorstart gemaakt. Link werk idd blijkbaar niet meer zullen de reis wel vooropig van de site hebben gehaald. Was ongeveer vergelijkbaar met deze
     
  19. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    Einde van het jaar lekker 3 weken sbowboarden in Canada :thumbs:_O_
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Het is uiteindelijk niet Normandië geworden, want dat leek allemaal lang niet zo fijn. Heel vermoeiende reis hadden ze het bij D Reizen over.

    Zoals het er nu naar uit ziet ga ik in september met mijn vader naar Rome voor vijf dagen en we slapen in de buurt van het Vaticaan!!! \o/
     

Deel Deze Pagina