1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Zuipende Russen in het vliegtuig inderdaad ja. Geen enkel probleem met een fles wodka! Goede drinkers daar.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Vanmiddag is het definitief. 2 september naar Rome toe met mijn vader!!! _O_
     
  3. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Eind april 4 dagen Praag met 3 vrienden. Iemand nog tips? :)
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG][​IMG]

    Aanstaande zomer ga ik samen met vier vrienden (ook leden op dit forum, namelijk SjuhS, sneaky snake eye en deadly seconz) een roadtrip maken in het zuiden van de West Coast USA.

    De route is globaal: Las Vegas > San Francisco > Los Angeles > (San Diego) > Las Vegas, waarbij we een aantal nationale parken kruisen.

    Ik heb de route vrij uitgebreid uitgewerkt en zoals ie nu is is ie ongeveer 4725 kilometer. We vliegen op 4 juli en komen dan 's avonds aan en 30 juli gaan we weer 's nachts weg. Voor Las Vegas reken ik 2 dagen niet rijden, voor San Francisco, Los Angeles en San Diego 1. Dus dan blijven er van de 27 dagen nog 20 over waarop we moeten rijden. Dat betekent dat we zo'n 236 kilometer per dag moeten gaan rijden.

    Denken jullie dat dit haalbaar is?

    Voor wie geïnteresseerd is, in onderstaande spoiler heb ik de route heel uitgebreid uitgewerkt (rechtstreeks gekopieerd en geplakt van ons vriendenforum). Ik heb helaas de route moeten opsplitsen in Las Vegas > Los Angeles en Los Angeles > Las Vegas, omdat Google Maps zo'n grote link anders niet kon kopiëren.

    k heb trouwens echt een paar mooie aanpassingen gemaakt aan de route, als je namelijk inzoomt op Google Maps dan kom je kleinere verharde wegen tegen die ws veel mooier zijn om te rijden dan snelwegen. Het enige wat ik me afvraag is of je die wegen die ik nu geselecteerd heb zomaar op kan, aangezien een aantal midden door nationale parken loopt.

    [​IMG]
    (klikbaar)

    Ik heb onder andere het dorpje Bodie, California toegevoegd:

    [​IMG]

    http://www.bodie.com/

    Ik heb ook een aantal punten toegevoegd op de kaart. Omdat ik zoveel punten had toegevoegd, kon ik niet meer de hele route kopiëren, dat laadt ie niet, dus heb ik het maar tot LA gedaan. Maar ik heb vanuit Death Valley National Park de route zo aangepast dat we door Sequoia National Forest heen rijden, naar het centrale punt Sequoia National Park:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Dan rijden we een stukje langs het park af en daarna recht door Yosemite National Park richting Bodie. Ondertussen komen we ook langs een camping ground in het reservaat.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vanuit Bodie rijden we weer recht door het park naar San Francisco:

    [​IMG]

    Al dan niet via El Dorado! En Sacramento kunnen we evt. ook nog aan doen.

    Zoals dat stuk route nu is, is het denk ik wel veel mooier. Alleen moet je wel timen met tanken denk ik.

    Van San Francisco naar Los Angeles heb ik nog een aantal punten toegevoegd, zodat we zoveel mogelijk langs de kustlijn rijden:

    [​IMG]

    We komen onder andere hier langs:

    [​IMG]

    California sea lions and abandoned lighthouse keeper's house, Zalophus californianus, Ano Nuevo Island, Monterey Bay, California

    Dit stuk van de route (LV > LA) is nu 2.424km.

    Ik heb de route (LA > LV) weer wat aangepast. San Diego staat er nu bij.

    [​IMG]

    Google Maps

    Van Los Angeles rijden we weer mooi langs de kust naar San Diego, daar heb ik verder niets aan veranderd. Na San Diego pakken we nog een paar mooie natuurpark weggetjes mee richting Joshua Tree National Park.

    [​IMG]

    Vanaf daar pakken we dan een weg langs een of ander meer, waarna we aansluiten op Historic Route 66 en dan door naar Grand Canyon National Park.

    [​IMG]

    Vanuit daar gaan we naar Page, dat is redelijk door karren volgens mij, 120 tot 130 kilometer snelweg. Dan richting Bryce Canyon, waar we ook nog een leuk weggetje mee pakken. Dan rijden we door Dixie National Forest en hier heb ik ook nog Zion National Park toegevoegd, die waren we de vorige keer vergeten. Daar rijden we ook nog een stukje doorheen. Dan rijden we daarna ongeveer 150 kilometer over de snelweg richting Las Vegas, maar een stukje daarvoor draaien we eraf, richting Valley of Fire State Park en rijden we langs Lake Mead, waar we ook vlak langs Hoover Dam komen, richting het Luxor Hotel aan The Strip.

    Maar het geheel is nu al wel weer een stuk langer geworden, dit stuk (LA > LV) is nu ongeveer 2300 kilometer. Dat betekent dat we ongeveer 236 kilometer per dag moeten rijden, want ik heb voor San Diego nu ook nog een dag niet rijden ingepland. Verder hebben we niet echt grote stukken snelweg of zo. Over de hele route niet eigenlijk. Maar goed, ik denk wel dat we het beter te lang dan te kort kunnen plannen. Want als we halverwege al die frotweggetjes door de natuur beu zijn kunnen we die alsnog verwisselen voor een stuk vlammen over de snelweg.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heb je een lijstje met waar je elke dag naar toe gaat? Ik ga deze trip ook in september doen. Ik zal vanavond wel even posten hoe mijn route gaat, nu op het werk.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    We hebben geen schema gemaakt wat we van dag tot dag doen nee.

    Maar wat we dus sowieso willen gaan doen:

    Las Vegas (daar landen we, maar daar gaan we meteen de volgende ochtend weg)
    Death Valley National Park
    Sequoia National Park
    Bodie, California
    Yosemite National Park
    San Francisco
    Los Angeles
    San Diego
    Joshua Tree National Park
    Grand Canyon National Park
    Page, Arizona
    Byce Canyon National Park
    Zion National Park
    Valley of Fire State Park
    Las Vegas (nu goed, voordat we naar huis gaan, ws in het Luxor Hotel)

    Maar de route is zoals je in de spoiler ziet bewust vrij uitgebreid uitgewerkt, met vooral heel veel leuke weggetjes.
     
  7. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb er geen verstand van en ben ook nog nooit in Amerika geweest, maar 236 km per dag moet toch makkelijk haalbaar zijn op een dag lijkt mij? Dat is 3 maximaal 4 uur rijden per dag. Heb je genoeg tijd om verder nog dingen ernaast te doen.
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ziet er goed uit, als je in Death Valley wil overnachten wel even boeken van te voren, best belangrijk met één hotel/tankstation en 50 graden. Blijf je op meerdere plekken meer nachten of dus echt hoppen en teveel plannen is zonde. Juist ook af en toe voor een kop koffie stoppen in een rotdorp en wanneer er niks is gewoon aan bellen en vragen om een kop. Kom je de mooiste en engste mensen tegen :)
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wel even naar de Gunstore gaan in Las Vegas. ;)
     
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    En ik zou ff checken of er een mooi feestje is op 4th of July in Vegas.
     
  11. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou even wat ruimte maken voor Antelope Canyon, waar je door indianen een stuk door zandvlakte wordt meegenomen totdat je bij een schitterende kloof komt.
    Denk het mooiste wat ik heb gezien (samen met Bryce) in een soortgelijke trip van 4 weken.

    [​IMG]

    _O__O__O_
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat kwam ik een keer op Pinterest tegen, daar gaan we zeker langs. We komen er ook langs, dus waarom niet? :)
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Antelope Canyon en Bryce waren ook voor mij de hoogtepunten. 300km op een dag is makkelijk te halen.Zelfs als je heel rustig rijdt doe je er 4-5 uur over dus je hebt genoeg tijd om tussentijds overal even te stoppen en te kijken. De aantal km's waren voor mij vooraf ook het grootste twijfelpunt maar die vliegen echt voorbij omdat je overal nieuwe dingen ziet en het daarom niet snel saai wordt
     
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Wij overwegen om naar Malta te gaan deze zomervakantie.
    Iemand daar al eens geweest? :)
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Party, party en nog eens party :cool:.. Dat is wat ik van vrienden heb gehoord die er op vakantie/stage zijn geweest.


    Ik ga vanaf november/december half jaar rondtrekken. Wil richting Azië/Australie gaan. Iemand goede sites/forums met ervaringsdeskundigen?!
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Als ik iets niet zoek is het dat wel.. 8)
    Maar even een plek opzoeken waar het wat rustiger is dan.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Wat is een leuke plek in Duitsland om een midweekje te vertoeven met wat vrienden? Niet te ver rijden en niet al te druk.
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Geinig, die route heb ik 15 jaar geleden exact gemaakt met m'n ouders.

    4 weken met een camper, goed te doen.
     
  19. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Deze vakantie (6 Augustus - 12 Augustus) ga ik met 2 vrienden naar Engeland. Natuurlijk gaan we ook om het mooie land te bezichtigen (daarom plakken we er 2-3 dagen aan vast), maar het hoogtepunt voor de Retro Convention Gemucon. Hier zijn naast retro consoles zoals de SNES en Sega Genesis, ook de consoles van deze generatie aanwezig. En aangezien wij alle 3 aardige retro gamers zijn (en uiteraard ook modern gamers) is deze convention precies geschikt voor ons.

    Gemucon zelf is 3 dagen lang, van 8 Augustus tot en met 10 Augustus, maar we hebben natuurlijk ook nog een bootreis die we nemen en het mooie Engeland zelf. Het is geen goedkope reis (vooral de kamers..) maar we kijken er zeer naar uit!
     
  20. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Hamburg en Keulen ben ik geweest. Twee leuke plekken.
     

Deel Deze Pagina