1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik dacht ik meld het even, staat wel zo netjes als je het straks in moet leveren.
     
  2. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    zeker. erg bedankt man!
     
  3. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe momenteel een MBO opleiding voor Bedrijfsadministratie/Assistent-Accountancy. Maar momenteel vind ik het nou niet eens fantastische opleiding, denk ook niet dat dit beroep lang voor mij zal blijven.

    Denk dat dit wel mijn laatste school word. Opleiding is soms te makkelijk waardoor ik alleen uit het raam kijk en daardoor dus mijn tijd loop te verspillen. En met mijn klasgenoten kan ik het nou ook niet echt goed vinden. Ze zijn niet vervelend, maar al ben ik van school af zal ik ze toch niet meer zien.

    Ben eigenlijk van plan om hierna aan een thuisstudie te beginnen. Het enige probleem dat er dan is is dat ik geen studiefinanciering meer krijg. En uiteraard ben ik dan ook mijn studenten-ov kwijt. Maar dat zijn momenteel echt de enige 2 nadelen, want discipline ontbreekt absoluut niet (zolang de opleiding maar bevalt).

    Ik wil vooral deze school afronden zodat ik sowieso een diploma heb en eventueel kans op een baan. Maar liever zoek ik toch nog verder in de gaming industrie. Heeft hier iemand wat aanraders voor deze richting?
     
  4. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    mm. lastige situatie. Ik had persoonlijk hetzelfde gevoel als jij toendertijd op het MBO. Heb toen toch voor HBO gekozen, omdat ik mezelf nog te jong vond om te gaan werken. Moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad dat ik doorgegaan ben. Het verschil tussen MBO en HBO is behoorlijk groot. Dus het zal heel nieuw en verfrissend aanvoelen.

    Als je iets in de gameindustrie zoekt zou ik mezelf daar eerst nog even in verdiepen. Wat wil je precies. Ze hebben in principe ook accountants nodig bij EA, dus op die manier kan je ook de game industrie in. Wat wil je daar doen? Als je dat helder heb voor jezelf kan je misschien je vervolgkeuze wat makkelijker maken
     
  5. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel van plan om inderdaad hierna nog het HBO eraan te plakken, aangezien ik wel van mezelf weet dat ik die capaciteiten heb (maar dan moet ik ze uiteraard ook wel gebruiken).

    Daarnaast wou ik eigenlijk alles omgooien, maar ik kan pas de keuze tussen assistent-accountant en bedrijfsadministratie volgend jaar maken, dus het kan zo maar eens zijn dat ik dat helemaal fantastisch vind. Maar mocht het niet zo zijn, was ik eigenlijk op zoek naar zulk soort banen:

    - Gamen. Maar dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Ik beken, games zijn een groot deel van mijn leven (gelukkig niet verslaafd ^-^) en heb momenteel veel kennis over gaming in general. Gamen zelf zou leuk zijn, maar ik heb ook aardig wat beta's getest wat mij ook wel beviel.

    - Video's maken (reviews, countdowns, let's plays). Mijn momentele hobby (eerst op zoek naar een nieuwe headset voordat ik verder ga). Zie het als iets dat IGN doet, maar dan uiteraard niet bij hun want yeh... Ignorance. Maar dit doe ik momenteel ook met veel plezier. Ik doe ook leesbare reviews waar ik over veel games al mijn mening heb gedeeld met andere gamers. Blijft altijd leuk ^-^
     
  6. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Journalistiek lijkt me dan beter bij je passen, want dat sluit meer aan bij de 2 soort banen die jij geeft dan je huidige studie bedrijfsadministratie.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.572
    Wilde pre-master Marketing gaan doen aan de VU, maar uiteindelijk contract getekend en voor een baan gegaan...
     
  8. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehh ik weet niet. Ik snap inderdaad wel hoe je bij Journalistiek komt maar ik vind het niet echt iets voor mij. Zowiezo niet voor de krant/tv :3
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Sowieso niet.

    Ik zou me niet teveel blindstaren om een baan in de game-industrie te vinden. Bijna elke gozer wil wel betaald krijgen om games te spelen, en dat zal niet meevallen. Er zijn slechts enkele vacatures in Nederland beschikbaar, die volgens mij nog meer affiniteit hebben met PR, marketing en journalistiek dan echt gaming. Verder vind je volgens mij 99% van al die vacatures in het buitenland.
     
  10. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf dromen :3 Maar je hebt inderdaad gelijk, een baan vinden in de game-industrie is niet makkelijk.

    Het heeft me wel aan het denken gezet.. Ik schrijf heel graag scripts voor reviews en countdowns maar ik hou niet van boeken.. Misschien moet ik daar toch eens iets mee doen.

    Of ik ben gewoon raar... meh
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Of je keuze valt nog niet echt te maken. Denk dat elke gamer wel een tijd heeft gehad om in de industrie wat te doen. Same hier, nu zou ik dat echt niet willen. Het is een leuke hobby, maar om er mijn werk van te maken op wat voor manier dan ook, no thanks.
     
  12. Xbox.exe

    Xbox.exe Nu even serieus

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit op dit moment ook nog te twijfelen wat voor studie ik precies wil gaan doen. Ik ben als het goed is deze zomer klaar met mijn VWO en wil daarna WO gaan doen. Mij lijkt een studie in de economische richting erg interessant, maar ik hoorde dat er veel werkloosheid is onder de afgestudeerden. Klopt dit en wat zijn de studies die je later de beste kans geven op een baan?
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Er is overal werkeloosheid onder afgestudeerden :+ Of je moet werktuigbouwkunde gaan doen ofzo :p
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Yesss, ga techniek studeren en je wordt doodgeknuffeld met banen.

    Of als je economie interessant vindt: wiskunde bachelor en daarna een master in de economie. :)

    Maar, wil je al in September beginnen? Want is er dit jaar niet een aanmelddeadline die stelt dat je je eigenlijk voor 1 mei moet inschrijven voor een studie?
     
  15. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Was die deadline niet altijd al van kracht? Of was dat 31 Mei? 8)
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Waarom zo vroeg eigenlijk?

    Ik begin een hekel aan mijn studie te krijgen, het is echt de laatste puntjes bij elkaar sprokkelen :emo:
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Je moet nu voor 1 mei inschrijven en dan moet je een studiekeuzecheck doen. Die check geeft een advies en voor 1 mei is deze niet bindend, bij sommigen instituten na 1 mei wel. Dus als je het weet, voor 1 mei inschrijven. :+

    Ik ben trouwens inmiddels vrij zeker van de keuze voor Commerciële Economie. Nu nog kiezen tussen Nijmegen en Enschede :+
     
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ja hoor, gofferdomme, volgend jaar staat de minorperiode op de planning. Ik studeer Geestelijke Gezondheidszorg (richting binnen Gezondheidswetenschappen aan de UM) en wil graag eens wat meer diepgang richting de psychologie. De keuze voor de minor psychologie was dus ook snel gevonden, ook mede doordat zo'n beetje alles daarnaast me gewoon totaal niet trekt.

    Echter, nu kom ik erachter dat de minor psychologie bestaat uit een 'normale' en een 'advanced' versie. De normale versie is gewoon een normale minor met voornamelijk tweedejaars vakken en één eerstejaars vak over neuroanatomie (is wel cruciaal). De advanced versie heeft ook datzelfde eerstejaars vak, maar verder nog 3 pittige derdejaarsvakken. Én die advanced versie loopt nog door tot in de derde periode, waardoor je een pittig vak moet volgen parallel aan m'n eigen drukke studieblokken. En ja hoor, de énige studenten die de advanced versie móeten doen zijn natuurlijk de studenten van mijn studie en dan specifiek mijn richting. Ja zittie. 8)
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Dan had je je eerder moeten orienteren.
    Ik wilde ook minor doen in het een of ander, maar toen ik er achter kwam dat die minor een heel jaar duurt en shit, dacht ik me dikke reet.
     
  20. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Haha ja, zeggen ze mooi dat studenten mogen kiezen tussen beiden versies en dat er geen verplichtingen zijn naast de vakken die je moet volgen. Krijg je nu, 4 dagen vantevoren (1 juni inschrijfdag) te horen dat je als GGZ'er alleen nog maar de advanced versie mag doen. Want ja 'dat staat in de laatste alinea op die en die site'.

    Ik lees geen kleine lettertjes.
     

Deel Deze Pagina