1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou online een datum prikker maken, met een open inschrijving en een link hier. Is toch veel overzichtelijker :p Maak je een reeks met weekenden van nu tot en met juni
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Iemand zijn sensor wel eens schoongemaakt? Van mij is namelijk smerig :mad:

    Sluitertijd (dacht) 4 seconden

    [​IMG]

    1/60

    [​IMG]

    Blaasbalg heeft niet echt geholpen. Dus moet maar een kitje halen, iemand toevallig aanraders?
    Bovenste zie je duidelijk vlekken.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2014
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Mijn zusje's camera is nat geworden in Myanmar na een festival en werkt dus niet meer.

    Nu is ze over een week in Thailand en ze wilt een compacte (so to speak, dslr) kopen zoals de Nikon 1 of de Sony Nex....

    Ze wilt compact qua vorm met de mogelijke kwaliteit van een dslr. Hebben mensen nog aanraders?

    Budget: 700 euro... is dus heel veel Baht. ;-)

    Andere types waar ze rekening mee moet houden?
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als ik 's nachts een foto neem met een hele lange sluitertijd, dan is mijn camera daarna echt super lang onbruikbaar. Vuistregel is dat bij een sluitertijd van 20sec, hij daarna nog zeker 20sec aan het post-processen is als ik in RAW schiet. Wat is de bottleneck in die vertraging, de snelheid van mijn SD-kaart of de processor van de camera?
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Processor, tenzij je er echt een traag pokke kaartje in hebt zitten.

    10 en 17 mei kan ik niet, dus het zou dan 3 of 24 moeten zijn voor mij.
     
  6. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Het heeft niets te maken met de snelheid van de processor of SD-kaart. Het is een functie genaamd long exposure noise reduction/ruisonderdukking lange sluitertijd die een zogenaamd dark frame opname maakt met dezelfde sluitertijd als de foto die je maakt, maar nu zonder te belichten. Het idee is dat hot pixels en ruis (ten gevolge van opwarming van de sensor) in het dark frame van de gewone foto wordt afgetrokken om de ruis te onderdrukken.
    Ik heb het zelf uit staan op mijn camera (D7000) omdat ik weinig last heb van ruis bij lange belichtingen en nog nooit een hot pixel heb gehad. Bij een oudere camera is dat wel anders.

    De functie is te vinden in het opnamemenu. Zie hier onder het kopje noise reduction
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    _O_

    Held. Ik ga binnenkort naar onderstaand toe. Dan wil ik eigenlijk al mijn tijd gebruiken om zo veel mogelijk foto's te schieten. Die enorme delay heb ik altijd als storend ervaren. Ik ga het eens proberen.

    [​IMG]


    Wat recente foto's:

    [​IMG]Printemps à Bessières by Gielt, on Flickr

    [​IMG]gloire du matin 2 by Gielt, on Flickr

    [​IMG]panneau solaire by Gielt, on Flickr

    [​IMG]Escalateur by Gielt, on Flickr

    Een foto op een roltrap, dat heeft niemand!!!11
     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Die kleuren van gloire du matin zijn heel mooi!


    Over het uitje, 10 en 17 kan ik ook niet ivm verjaardagn. Van de week even kijken hoe ik de rest vd maand zit.
     
  9. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Dat lijkt me een geweldige locatie om foto's te maken! Star trails!!:) Het moet een verademing zijn om eens geen last te hebben van lichtvervuiling die we in de bebouwde wereld zo gewend zijn. Mocht je je eraan willen wagen: link

    1: Een fijn beeld, heerlijk scherp en goede compositie. Het had voor mij zonder de voetganger die naar je toe komt lopen misschien nog net iets beter gewerkt omdat zowel de voetganger aan de andere kant van de weg en de auto weg rijden van de kijker. De man rechts breekt dat een beetje. Verder is het misschien nuttig om te proberen om een beetje perspectiefcorrectie toe te passen omdat beide torens aan de randen van het beeld een beetje naar binnen vallen. Kleine puntjes aan een verder mooie foto.
    2: Super fijne toning! Jammer van de donkere wolkenpartij boven het hek op de stijger. Daar wordt mijn oog wat naartoe getrokken. Hij staat ook een klein beetje scheef, volgen mij. Gloire du matin 1 op je Flickr pagina heeft dat een stuk minder door de groter afstand tussen stijger en donkere wolken. Door de plaatsing van de bergen is het hier voor mij een meer logische lijn die mijn oog volgt richting van stijger naar de bergen. In de foto die je hier plaatst wordt het zicht op het mooiste deel van de bergen iets meer ontnomen door de stijger. Daarom vind ik Gloire du matin 1 nog net iets mooier. Beide top!
    3. Deze foto doet me niet heel veel. De vervorming van de mensen aan de randen en met name de ghosting van de persoon links vind ik er wat gek uit zien.
    4. Misschien idd niet het meest originele onderwerp, maar de strakke klinische look van het dak en de lichtval maken het toch een rustgevend beeld.

    Ik heb even naar je Flickr pagina gekeken en dat ziet er nice uit! Je weet met name qua toning een fijne vaak serene sfeer neer te zetten in je beelden. De opzettelijk schuine foto's vind ik een beetje hit&miss, soms levert het een dynamisch beeld op dat het onderwerp complementeert, soms voegt het voor mij weinig toe. Zeker een mooi portfolio!:thumbs:
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zeg Gyrrack, als jij zo overduidelijk de kennis van en het oog voor fotografie hebt, waarom post je hier niet vaker? :eek: :)
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Geeft iemand eens een keer commentaar waar je wat aan hebt..
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Matrix kennende bedoeld hij dit alleen maar positief ;)
     
  13. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Daar heeft Matrix verder ook gewoon gelijk in. Ik lees al tijden lang mee en heb nooit een flickr pagina of zo geopend omdat er zo weinig inhoudelijk gereageerd wordt op die sites. Nu de maand upload limieten vervallen zijn heb ik echter geen excuus meer (backlog aan ouder materiaal dat je niet ineens kunt uploaden) en zal ik maar eens wat foto's online gaan zetten en delen hier. Ik reken dus wel op kritiek zodra ik dat doe. :+

    Los van het feit dat ik de comment van Matrix positief lees is iedereen er uiteraard vrij in om het compleet met me oneens te zijn.
     
  14. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben op zoek naar een goede prijs kwaliteit compact camera.
    Zelf heb ik weinig verstand van camera's dus vraag het maar even hier :).
    Ik wil de camera vooral op festivals gaan gebruiken.
    Dus het liefst ook een film optie met fatsoenlijk beeld en geluid. Ik weet dat dat beeld wel goed zit maar geluid een andere kwestie is.

    Het lieftst wil ik er rond de 100 euro aan uitgeven.
    Is dit mogelijk en hebben jullie eventueel opties?
    Thnx
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik heb een fuji finepix x130 of 150 zo, niet geweldig beeld en kwaliteit, maar voor een goedkoop compact toestel in verhouding. Daarnaast is ie bestand tegen schokken, vuil, water en temperatuur
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Koop een panasonic oid!
     
  17. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik heb even jullie hulp nodig want door de bomen zie ik het bos niet meer.

    Ik wil mijn Canon EOS 450D gaan vervangen omdat ik een spiegelreflex met film-optie wil. Mijn budget ligt rond de 700 euro. Wat is voor mij nu de beste optie, 700D, 6D, 70D of wat anders? Het liefst wil ik dat ik mijn lenzen ook kan blijven gebruiken zodat ik alleen een body hoef te kopen maar dit is volgens mij geen probleem.

    Liefst wil ik binnen dit budget een Rode videomic Pro (of Rode Go, maar die is volgens mij weer niet compatible met alle modellen) erbij.

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    €700 is sowieso lastig dan. 6D kun je helemaal vergeten, 70D heb ik zelf een paar maanden geleden gekocht, had zelf ook eerst een 450D, maar dan zit je ook ver boven de €700. Wel een fantastisch ding, al heb ik hem niet gekocht voor filmen opzich, maar dat wil ik in de toekomst zeker wel gaan uitproberen.

    Zelf op dit moment wat lenzen aan het verkopen en binnenkort kijken voor een Canon EF135mm f/2L USM. Helemaal verliefd op geworden. <3
     
  19. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Thanx voor je reactie. Ik denk dat ik nu even voor de 60D ga, is in deze prijsklasse het hoogst haalbare qua Canon denk ik. Daar wat leuke dingen mee ga schieten en hopelijk wat geld verdienen om dan in de toekomst rustig naar een nog wat uitgebreidere camera + zo'n superlens te zoeken.

    Rustig aan opbouwen… Ik wil weer teveel tegelijk… XD
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2014
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zie nu pas die eerste foto echt goed, kom hier niet zo vaak. Kun je die eerste foto voor mij in 1080p posten? Heb namelijk een Full HD LED scherm van Samsung en daar zou dit een ideale wallpaper voor zijn. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina