1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vorige week even een rondje gedaan maar daarna niet meer.
    Vandaag wel ff een Harley-Trap-Zelf gekocht ;) Kan de kleine meid mooi mee fietsen.
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Alle Harley's zijn toch trap en doe het zelf fietsen ;)
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha helemaal waar!
    Laatst wel even op een Vrod het gas opengetrokken en dat was wel lachen! .... Totdat je een bocht tegenkomt... :+
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste dagen mijn Gixxer eens goed verbouwt. Van clipons naar SBK stuur!

    Jammer dat ik het nog niet heel goed heb kunnen testen door het weer, maar het is zoveel speelser, lekkerder toffer enz :D Echt een aanrader! Veel meer controle, veel meer speelgoed. Je vangt iets meer wind, maar daar krijg je veel meer voor terug.

    Heeft mij 2 dagen sleutelen gekost met twee man, al kan het veel sneller. Kwamen steeds nieuwsgierige mensen langs kijken ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb via een camera ook van elke seconde sleutelen een foto. Als het filmpje hiervan af is zal ik wel een linkje posten :)
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet je meteen hoe elke sportieve naked bike stuurt :)



    Nu alleen nog ff al die tupperware eraf ;)
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua stuur eigenschappen en stabiliteit durf ik hem langs elke naked te zetten :). De meeste nakeds missen de stabiliteit en vering/framestijfheid die ik zoek. Laat staan de power van het blok. :)

    Al moet ik erbij toegeven dat de power nakeds van de laatste jaren veel hebben ingehaald, maar die vallen nog buiten mijn budget.

    De tupperware blijft lekker zitten! Plastic-fantastic! :+
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Wedstrijdje doen dan ;)
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Rijd fijn he zo'n sbk stuurtje :thumbs: Tegenwoordig worden nakeds met dezelfde vering geleverd als de racers, neem bijv. de Street Triple R die indentieke vering heeft als de Daytona. Ducati streetfighter net zo, KTM heeft altijd dure WP vering op hun superduke gemonteerd en Aprilia ohlins op de Tuono. Ik durf zelfs te stellen dan de europese nakeds betere vering hebben dan de meeste japanse racers (Suzuki levert tegenwoordig hun motoren nog steeds af met rubberen remleidingen ipv metaal omvlochten).

    Kwa power komt er weinig in de buurt natuurlijk, Alhoewel de Aprilia Tuono V4 en de Superduke 1290 ook al op de 180pk zitten.
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens Sjorrit :) Ik zei er ook bij dat de nieuwere (power) nakeds heel veel hebben ingehaald. Die zijn ook ontzettend vet!

    Ik zou er ook zomaar een kunnen kopen als ik nog keer van motor wissel. Toen ik deze echter kocht vond ik de nakeds nog tegenvallen. Dat waren toen nog de brave jongens in de klas in mijn ogen. De gave die je toen had vielen toen buiten mijn prijsklassen :)

    Dat de nieuwe gixxer rubberen leidingen heeft vind ik niet zo heel erg, voordat daar rek in komt ben je een eind verder. Dat hij verder niet veel meer is veranderd sinds mijn model is veel kwalijker :) Koning slechte vering blijf ik BMW vinden. Als je ziet waar de GS mee uit de fabriek rolt, dat is om te janken.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2014
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Vreemd ....de gs is de best verkopende motor ter wereld....op elke straathoek staat zo'n ding.

    Sterker nog..volgens mij zijn er meer van verkocht dan familie blikken erwtensoep van unox.
    Denk niet dat al die mensen gek zíjn.....denk ook niet dat in elke test in welk blad dan ook waar ter wereld dat ding telkens weer als test winnaar eruit komt dan gebaseerd is op de lekkere lunch tussen de middag.
    Over uiterlijk valt te twisten..... persoonlijk vind ik een heleboel andere fietsen mooier.... maar dit ding is zo belachelijk goed in werkelijk alles dat het niet voor niets de standaard is voor alle all roads.
    De vering van bmw komt uit eigen huis samen met Sachs.
    Het standaard veerwerk is al prima en in combinatie met esa II werkelijk fantastisch.... er is mij nog nooit een test of verslag onder ogen gekomen waar het veerwerk überhaupt kritiek voor zijn kiezen kreeg.
    De realiteit is.....op bijna alle BMW's vanaf de instap gs'jes tot aan exoten zoals de hp4 Is het veerwerk juist meer dan alleen maar goed.
    Ik heb zelf stevige proefritten gemaakt op diverse bmw's waaronder ook de nieuwe 1200.gs.
    Het is bijna hilarisch om zelf te ondervinden hoe makkelijk je zo'n binnenvaartschip op twee wielen de bocht in lazerd......het neigt bijna naar rossen op een motard.
    En dat zegt dan voldoende over frame en vering .........en de halve wereld ging mij hier in ook al voor :)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hoe staat het eigenlijk met jouw motor beuk?
    Laatste keer dat ik daar een foto van zag moest er nog wat aan gedaan worden / stond ie nog in de shop.
     
  12. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ohhh wist niet dat wij zo'n topic hadden. Sinds vorig jaar September ook mijn motor rijbewijs gehaald. Ik rijd nu een Suzuki RF600, 100pk. Helaas even geen foto bij de hand.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Alles perfect met mijn Duitse panzervuist hier......al staat hij zo vreselijk vaak maar stil in de schuur :mad:

    Meen dat ik hem ergens eind juli begin augustus verleden jaar op kon halen en er staat wel liefst 2900 km op de teller nu........triest eigenlijk dit
    Ik heb simpelweg erg weinig tijd om te sturen...

    Ik ga mij schamen hier :)
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Komt me bekend voor man! Gezinnetje gaat voor he ;)!
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag het plan flink te sleutelen, uiteindelijk niet zo veel voor elkaar gekregen.
    Front brake lever vervangen (lang terug eens imitatie Pazzo opgezet, die weer was vervangen door een standaard bij een beurt. Nu weer terug opgezet, al is die best wel grijzig geworden).

    Met veel moeite imbusbouten rear caliper losgekregen (gelukkig dat het imbus was, anders waren die ook dolgedraaid). Dacht dat de pads met een dolgedraaide boutje vast zat, dus maar weer even terug op gezet. Lees nu in de manual dat het geen bout is, maar gewoon een pin met zo een slinger borgstaafje (en van iemand bevestiging op gehad). Had die dus wel kunnen vervangen, maar dat komt dan denk vrijdag wel.

    Front caliper left de pads van vervvangen. Van de rechterzijde kreeg ik de bouten niet los, waren al half dolgedraaid, waardoor ik ze met geen mogelijkheid loskreeg en uiteindelijk nog verder dolgedraaid zonder succes. Nu moet ik sowieso op zoek naar 2 nieuwe bouten en de huidige er met grof geweld uit halen. Morgen even m'n motorzaak bellen of ie nog van die bouten heeft en/of er voor weinig (snel) aan kan komen.

    Heb achter geen remkracht meer en voor ook weinig en dat is niet bepaald ideaal. En laat ik m'n motor nou wel nodig hebben voor vervoer.

    En dan moet ik m'n ketting nog even spannen.
     
  16. atremo

    atremo New Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn rijbewijs in 2010 gehaald. Heb eerst op een Kawasaki er5 gereden.
    Nu rij ik op een 2011 Honda CB600F Hornet en een 2001 Aprilia Pegaso 650 Cube.
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Eeeeeeeeeehhh.....

    Ik kon hem gewoon niet laten staan... +)

    Ik heb gisteren mijn BMW k1300r ingeruild voor een splinternieuwe BMW S1000R met alle opties en pakketten.
    Elektronische vering,Traction controle,4 rij modussen,ABS,slipper clutch, Akrapović,stability management, led verlichting, verwarmde handvatten,Cruise controle,quickshifter, alarm,carbon hugger en een blok spoiler...


    Ik kreeg een proefritje aangeboden bij mijn dealer..... En de motor heeft zichzelf werkelijk verkocht!!!

    Snot en snotgoed dat ding....met wat mazzel komende week het kenteken binnen en dan lekker inrijden :)


    Me happy hier !!!
     
  18. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Gruwelijk! Laat die foto`s ter zijne tijd maar komen :)

    Ik wou dat ik de helft van je budget hadO-)
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Welke kleur?? damn dat ding lijkt me zo vet.. ik durf er niet eens op te rijden want dan weet ik zeker dat ik mijn speedy verkoop.
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Check vleesboek maar han....foto's staan er al op.

    Als je wilt pleur je ze hier maar neer want ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen...

    Generatiekloofje denk ik dan maar ;)
     

Deel Deze Pagina