1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat heb ik ook gedaan. We konden fietsen huren dichtbij het station. Natuurlijk waren die fietsen veel te klein. :D Maar het is gaaf om als een speer te crossen door het verkeer van zo'n grote stad die helemaal niets van fietsen weet.

    En het werkt prima. Je kunt alles van Fushimi Inari (mijn favoriete plek in Kyoto) tot aan het Gouden Paviljoen prima met de fiets bereiken.

    Pro-tip 1: Het Zilveren Paviljoen is zeker mooier dan het gouden, het laatste is namelijk erg toeristisch.
    Pro-tip 2: https://www.google.ch/maps/place/Ni...2!3m1!1s0x60010f59e4c66699:0x489ba724490b2280
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Haha, maar daar is buiten het gebouw niks te zien toch? Liep vandaag langs het Namco Bandai gebouw + denk elke keer dat ik Kojima zie.

    Anyway, tot op heden zit ik nog in Tokyo maar wat een land. Zoveel respect voor elkaar en op veel dingen zoveel beter. Nu al een bijzondere ervaring, ik kom niet meer terug. Maandag richting Osaka.
     
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ook zoveel dingen slechter dan bij ons.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er is niets te zien bij Nintendo, maar als je op de fiets gaat dan ligt het gebouw exact tussen Fushimi Inari en een of ander pagode-complex (met een van de oudste of hoogste pagodes, zoiets volgens mij).
    Overigens vanaf de heuvel bij Fushimi Inari kun je het nintendo logo op de gevel echt fier zien uitsteken in de Kyoto skyline. Best tof. :)

    Osaka: Kaiyukan Aquarium. _O_ Zij hebben nu twéé walvishaaien en het is een erg tof ontworpen van binnen.
    Den Den Town in Osaka vond ik wellicht nog drukker en gekker dan Akihabara.
     
  5. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat aquarium is tof idd! Wel bijzonder om die walvishaaien daar te zien zwemmen.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Solo, als in je gaat in je eentje in de auto zitten, heel Route 66 lang? Dat lijkt me erg saai eerlijk gezegd. Volgens mij is er op 99% van de route echt werkelijk niets te zien behalve leegte en een lange rechte weg.
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Het gaat dan ook om de ervaring. Sowieso wel handig om het met iemand te doen.
    Maar staat ook nog wel op mijn bucketlist.
    Als kun je volgens mij niet meer de volledige route 66 doen?
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Hoogstwaarschijnlijk met de vriendin twee weken naar Kroatië. Plan is om naar split te vliegen en dan lekker met een huurauto en tentje de kust te verkennen. Wil sowieso Istrië aan doen omdat ik daar veel goede verhalen over heb gehoord en ziet er prachtig uit _O_ Nog andere tips en trics die ik moet weten?
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Istrië is prachtig inderdaad! Is lang geleden voor mij maar heb daar een keer gesnorkeld. Het is gewoon ontzettend mooi daar dus dat komt zeker goed.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik kan dit absoluut aanraden

    http://www.np-plitvicka-jezera.hr/en/

    echt een geweldig mooi park, onvvoorstelbaar blauw en helder water, echt heerlijk om rond te lopen

    een een pont naar de eilandjes toe een daar een dagje rondbanjeren is ook wel een aanrader

    Zagreb niet zo, best een mooie stad, veel mooie oude gebouwen en alles maar 's zomers is het er echt niet te harden.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Thnx :thumbs: Park ziet er prachtig uit! Hoef ook niet zo nodig naar Zagreb. Laat mij maar lekker door kleine kuststadjes banjeren en de natuur verkennen :)
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Wow, vandaag in Hiroshima geweest. Toch wel opmerkelijk, wel bijzondere ervaring. Museum was ook netjes gedaan, al was ik er zo weg omdat ik er niet tegen kon, ging wel diep.

    Fenomenaal tot nu toe, heerlijk land dat Japan. Fashion en lifestyle van sommige is ook echt top notch, vooral de vrouwen haha. Eten is ook machtig, jammer dat ik elke keer mijn bek verbrand. Zijn echt dillema's elke keer, teveel awesomeness haha.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zo, de vakantie naar Rome met mijn vader is betaald. Nu ook de zorgen rond mijn vader (voorlopig) weg zijn, is het alleen nog maar aftellen tot 4 september. We vliegen met Al Italia Vluchttijd is 2 uur en 15 minuten, op 45 minuten van Milaan, want tussen die twee steden heeft mijn vader ooit eens gevlogen met zijn toenmalige vriendin.

    2x Koffie met extra Suiker Fransiscus! :thumbs:
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ik wil van de zomer een Interrail vakantie gaan doen, richting de Middellandse zee. Spanje, Italië, Kroatië. Nu twijfel ik of ik naar drie landen wil, of dat ik één land ga uitpluizen. Ik ga alleen, dus wil eigenlijk ook wel graag veel op pad zijn.

    Mensen die zo'n vakantie hebben gedaan? Qua kosten schat ik 35-40 gemiddeld per dag in.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Donderdag ga ik voor een paar dagen naar Boekarest, Roemenië. Ben benieuwd!
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Roemenië? Het was gezellig Giel!
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    :D Ik ga ook nog eens alleen dus ik vermijd maar de taxi enzo.
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat bedoel ik. De ervaring wordt saai. :+ Denk dat het wel tegen valt in je eentje hoor.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Iemand wel eens in Lissabon geweest? Toevallig had ik er laatst wat foto's en info van gezien en was eigenlijk meteen op mijn lijstje gekomen. Buiten dat denk ik aankomende zomer een weekje in Italie pakken, zal wel Rome worden. :+

    Nu paar dagen terug uit Japan en vind Nederland echt verschrikkelijk. Irriteer me mateloos aan alles als ik buiten loop, mag hopen dat ik me snel weer een beetje aanpas anders ga ik los. Geweldige ervaring was het in ieder geval, alles was echt verbazingwekkend. Vooral de mensen zijn echt gewoon zo gigantisch boeiend. Tokyo -> Osaka -> Kobe -> Hiroshima -> Kyoto -> Nara -> Hakone -> Tokyo -> Yokohama gedaan met slaapplaatsen in Tokyo, Osaka, Kyoto, Hakone en weer Tokyo. In ieder geval rustig informatie opdoen voor een volgende (en sowieso veel langer dan één maand) reis richting Azie. Planning om in ieder geval nog sowieso een grote reis richting Azie in 2014 te doen. Maar buiten dat wil ik sowieso hoe dan ook zsm eigenlijk ook weer voor een langere tijd richting Japan. Nederland kan me nu echt al helemaal gestolen worden. 8)
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2014
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ben je in je eentje gaan backpacken Fii? Dure trip?

    Ik ga van de zomer ook backpacken, denk Praag - Noord-Italië - Parijs in 10 dagen.
     

Deel Deze Pagina