Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Als je goed gaat trainen met losse gewichten en compound oefeningen doet zou je in principe geen extra buikspieren hoeven te trainen.

Overigens als ik wel buikspieren train doe ik dat of met de TRX of Swiss/bosu bal.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Woodchoppers!

3. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Dat heb ik inderdaad ook al gehoord. Zie ook dat minder eten ook wel slim is ;). Sinds dat ik ben gaan trainen eet ik overdag 10 volkorenboterhammen belegd met kip/pindakaas/kaas en 3 stuks fruit; appel/mandarijn/banaan.

Als ik thuis kom van werk (17:00) heb ik alweer gruwelijke honger. Eet dan meestal gewoon 'wat de pot schaft' (aardappels/vlees/groente). En in de avond meestal wat muesli met yoghurt. Na het trainen neem ik telkens nog een Whey shake.

Heb net calorieën uitgerekend en komt op zo'n 2600 calorieën per dag. Wat zou een goede maatstaf zijn om de buik strak te krijgen?

Laatst bewerkt: 11 jun 2014
  4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Van mensen zoals Alan Aragon.

5. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ik doe o.a. knipmes (Veel gebruikt ook in turnen), dat is met gestrekte armen en benen explosief dubbelvouwen en weer open en weer dubbel etc.

Ook ergens op 2 randen leunen en met gestrekte benen leg raises.

En verder gewoon de standaard shit als crunches, side crunches etc.

En in principe kan je het ook al met de rest van je trainingen doen. In theorie train je al een deel van je core (En dus je buik) als je bijv. dumbbell curls met 1 arm doet (Of om en om zeg maar). Dat terwijl die oefening op zich niks met je buik te maken heeft verder. Maar dat heb je met heel veel oefeningen. Ook simpelweg opdrukken, die je weer kan varieren in opdrukken met 1 been of 1 arm van de grond. Je moet maar zo zien, is er een deel van m'n lichaam uit balans dan train je al je core, en dus je buik.

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Alle oefeningen waarbij je geen ondrsteuning hebt in je rug dragen bij aan een betere core. Niet allemaal zo efficient als squat of deadlifts maar alle beetjes helpen toch ;)

7. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    In principe wel ja, maar er zijn ook wel oefeningen waarbij je wel ondersteuning hebt in je rug die ook bijdragen aan je core. Het is maar hoe precies je het bekijkt. ;)

8. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Creatine kan gewoon samen gaan met afvallen toch? Ik doe altijd cardio na KT en ik probeer ook minder calorieën in te nemen dan ik nodig heb zodat ik wat gewicht verlies. Het is toch geen probleem als ik creatine ga nemen daarbij?

Alleen het getal op m'n weegschaal verandert misschien anders omdat ik natuurlijk extra water vasthoud.

Edit: Wat ik dus probeer te vragen is kan ik nog steeds gewoon doorgaan met afvallen en tegelijk creatine doen?

Laatst bewerkt: 13 jun 2014
  9. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja.

10. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Wilde even bevestiging hebben, bedankt!

Edit: Wanneer nemen jullie creatine? Iedere ochtend of alleen op dagen dat je trained?

Laatst bewerkt: 13 jun 2014
  11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik neem het niet. Ik weet niet hoelang je aan het pompen bent maar het is niet echt nodig imo.

12. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Klopt, pas bij veel sporten heeft het echt zin (Heeft nooit een nadelig effect want het is een lichaamseigen stof), maar zou best kunnen met gewoon afvallen.

Met veel stoffen die je lichaam niet nodig heeft zoals teveel creatine plas je gewoon weer uit.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Niet helemaal waar toch? Creatine moet je lichaam zelf ook aanmaken, wanneer je dus te lange periodes creatine gebruikt gaat je lichaam deze stof zelf minder produceren omdat het die toch binnen krijgt via een andere manier. Correct me if i'm wrong maar had dit ooit ergens gelezen.

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat principe geldt bij bijna iedere lichaamseigen stof die je extra inneemt, bij creatine is dat inderdaad dus gewoon hetzelfde verhaal. Bij langdurige extra inname van een lichaamseigen stof (creatine) neemt inderdaad de (creatine)productie door het lichaam af, wat zal leiden tot lagere concentraties van die stof (creatine) op de momenten dat die extra inname wegvalt (lees: stopt met creatine-inname). Langdurige inname wordt dus pas écht kwalijk op het moment dat je stopt met de kunstmatige inname, want het lichaam heeft zich dan dermate aangepast dat het zelf de stof niet meer voor je maakt.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Precies, dus het wordt wel nadelig ;)

16. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Weet iemand hoe ik het beste mijn dagelijkse hoeveelheid calorieën kan uitrekenen? Dan kan ik daar namelijk wat onder zitten zodat ik alsnog afval. Ik wil ook graag een dieet maken en volgen maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

17. Mernayi

Mernayi Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, Nerrion.
    Om goed je calorieen op een dag bij te houden, kun je gebruik maken van myfitnesspal.
    ( http://www.myfitnesspal.com )
    Dit zelf gebruik ik juist om aan te komen hier zie je precies hoeveel koolhydraten en eiwitten etc, er in een specifiek product zitten.

Je kunt ook een plan maken, van hoeveel je wilt afvallen/aankomen en dan heb je een dagelijks doel met de aangewezen hoeveelheid stoffen op een dag.

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    TL;DR alles waar te voorstaat is niet goed. :+

19. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Bedankt! Heb hier even gekeken en uiteindelijk dit gemaakt om te kijken hoeveel ik van alles binnenkrijg per dag:

Volgens mij heb ik ergens iets niet goed gedaan aangezien 1100kcal mij een beetje weinig lijkt. Daarbij komt ook nog een goede 60 min KT en 30 min cardio iedere dag.

Het enige wat altijd anders is is het avondeten aangezien ik gewoon thuis woon en eet wat er word gemaakt.

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik schrok ook eerste keer toen ik alles invoerde in mfp.. maar gemiddeld komt een mens niet zomaar boven 2000kcal. Behalve als die veel junk eet

Laatst bewerkt: 14 jun 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina