1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA World Cup - 2014 Brazil

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 7 mrt 2014.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik ben toch blij dat we Mexico treffen ipv Kroatie. Kroatië wist mij nog niet te overtuigen dit toernooi maar hebben toch echt een heerlijk middenveld die het zomaar op hun heupen hadden kunnen krijgen.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ergens ook wel. Het kwam er gister niet uit (en vooral Rakitic heeft geen goed WK gespeeld) maar op papier is dat een middenveld om je vingers bij af te likken. En Mandzukic klop je ook niet zomaar in de lucht.

    Daarnaast denk ik ook dat de kroaten zich tactisch beter op ons in zouden kunnen stellen, verwacht dat de Mexicanen er net als de Chilenen en net als in de wedstrijd van gister gewoon weer vol op gaan.

    En dan moeten wij de mazzel maar hebben dat ze zich kapot lopen
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mexico kon op hun gemak spelen. Kroatië moest winnen om nog door te gaan. Daar ligt het verschil.

    Kroatië beet zich stuk op Mexico. Toen de ruimtes groter werden en de Kroaten gingen drukken maakte Mexico daar optimaal gebruik van.

    Brazilië is achterin ontzettend kwetsbaar. Dat is wel duidelijk. Zelfs met beesten als Thiago Silva, Marcello, Dani Alves en David Luiz. Die 1-1 kwam welliswaar uit de lucht vallen maar er werd na de 1-0 niet meer doorgepakt door Brazilië. Begrijp me niet verkeerd, ze slaan toe wanneer het moet en zijn levensgevaarlijk met hun counters en getik. Als ze voorkomen gaan ze heel nonchalant spelen.

    Nederland zal waarschijnlijk gewoon weer gaan "hangen" en wachten tot de ruimte er is. Het zijn nog 4 wedstrijden. Iedereen die je nu spreekt zegt : "WE WORDEN WERELDKAMPIOEN!". Ik moet het nog zien. Leuk die 3 wedstrijden winst. 1 mindere dag en het is afgelopen. Gelukkig heb je, als Robben geblesseerd raakt, een ideale back-up. Vind Depay een heerlijk gretige indruk maken. Lens viel me wederom tegen. Die transfer van hem is niet in zijn voordeel gaan werken helaas :+ Zet daar dan Huntelaar neer. Is iemand die de bal vast kan houden en dan de rest kan laten aansluiten. Dat ontbrak gisteren enorm.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar Huntelaar heb je niks aan in een counter. Ik snap wel dat die op de bank blijft tot we achter komen en ver naar voren moeten gaan spelen
     
  5. DIABLO

    DIABLO Your Soul Is Mine!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja in dit systeem heb je niet zoveel aan Huntelaar inderdaad.
    Maar weet iemand hoe het gaat met Indi? Vond Kuyt gisteren goed spelen.

    Indien Indi fit is, Blind doorschuiven naar cvm naast de Jong en Kuyt LB laten.
    Blind kan het niet slechter doen dan Wijnaldum en de Guzman.
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Van Persie is, in mijn ogen, nog steeds niet een echte spits. Is een prima speler om aan te spelen om vervolgens een aanval op te bouwen. Dit kan Huntelaar ook. Ligt eraan hoe je beide spelers gebruikt natuurlijk. Nadeel is wel is dat je constant iemand voorin mist. Van Persie voetbalt natuurlijk liever mee dan afwachten op een balletje. Met Huntelaar heb je echt iemand voorin.

    4-3-3 kan makkelijk werken alleen zijn we achterin kwetsbaar. Als er ooit met de punt naar voren gespeeld gaat worden komt Huntelaar wel van pas.

    Janmaat - Vlaar - Martins Indi - Blind
    De Jong - van Persie - De Guzman
    Robben - Huntelaar - Depay / Lens

    Ach, ik ben slechts één van de 17 miljoen bondscoaches :+ 5-3-2 doet z'n "werk" tot nu toe goed. Laten we hopen dat dat de komende 4 wedstrijden ook zo blijft!

    Eerst zondag even Mexico verslaan, dan Costa Rica of Ivoorkust (?) ... in de halve finale even die Argentijnen oprollen om vervolgens van Duitsland te verliezen in de finale.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Jij bent misschien van alle 17 miljoen wel de meest aanvallende :+
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik denk dat dit juist een voordeel is ten opzichte van de rest van de teams.. Nederland loopt in de eerste 60 minuten geen meter te veel, houden dus genoeg energie over. :+
     
  9. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zaadpot in de eerste helft met veel balverlies, maar heb de tweede helft toch nog een paar leuke momentjes gezien. Robben uitblinker natuurlijk met zijn acties en rushes.

    En.. doei Memphis, veel plezier in het buitenland volgend seizoen. :'-(
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Wel zonde. Weet niet hoe hij het in NL doet gezien ik de Eredivisie niet volg, maar is nog zeer jong. Zou zonde zijn dat hij nu even heerlijk bezig is en vervolgens ergens half dood blijft hangen op de bank zoals de vele talentjes die we de afgelopen jaren hebben gehad.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Regel 1. Koop nooit een speler op basis van een EK of WK.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    [​IMG]

    De scheids die Dzeko's goal onterecht afkeurde lijkt wel erg blij met een overwinning van Nigeria.
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Nouja, voordat het WK begon was het voor mij al voor zo'n 70% zeker dat hij zou vertrekken na afgelopen seizoen. Als je dan ook nog eens twee keer invalt en dan in de eerste pot matchwinner wordt met een assist en doelpunt en in de tweede pot nog de 2-0 binnenschuift na een lange sprint.. dan wordt die 70% ineens een 90%. :+
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja de kans is wel groot, maar laten we kijken of die jongen kan nadenken. Hij is echt nog niet klaar om weg te gaan. Nog minstens een jaar in de eredivisie zou hem erg goed doen
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zuid Ameriaaks teams kunnen niet tactisch spelen en kunnen zich niet tactisch instellen. Dat zag je gister ook wel bij de wissels. Iedereen heeft een blaadje in zijn broek met de naam van de speler die hij moet dekken. Komt er ene wissel dat laten ze die gewoon lopen. Ze kunnen zich gewoon niet aanpassen aan een tegenstander. Denk daarom dat Mexico een betere tegenstander is dan Kroatië.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    :confused:
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zuid Amerikaanse
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Echte expert hiero :lol:
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik hoop ook dat hij nog even blijft. Er zijn zoveel voorbeelden van jongens die te vroeg weggegaan zijn in de laatste jaren.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Blijf het sneu vinden voor Bosnie, een land wat gewoon leuk voetbalt, en uitgeschakeld wordt door een debiele moment van de grens.
     

Deel Deze Pagina