1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Jup. Vond het in ieder geval heerlijk om alleen op pad te gaan daar. Met vrienden zou ik ongetwijfeld niet zo'n fijne tijd gehad hebben. Uiteindelijk was ik compleet (Ticket, hotels, pocket WiFi, Japan Rail Pass) iets meer dan €3000 kwijt. Al kan dat echt gigantisch veel minder, qua eten was ik altijd gewoon cheap bezig maar ook veel kleding gekocht en observatie gebouwen tikken ook altijd snel aan. :+

    Anyway, totally worth it.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Valt me nog wel mee. Reizen naar Japan zijn sowieso vrij duur meestal. En voor een grote reis ben je al snel tegen de 2500 kwijt.

    Kun je je in Japan trouwens een beetje redden met Engels? Het lijkt me wel een vrij veilig land ook om alleen rond te reizen. Wil er zelf ook erg graag een keer naartoe.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Klinkt als een leuke reis, maar Japan trekt me absoluut niet. Heb niets met die cultuur.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Naar Japan wil ook echt een keertje, alleen die lange vliegreis trekt me niet zo. Al zijn dat natuurlijk betere vliegtuigen dan als je naar Spanje etc. gaat. Moet echt beenruimte hebben. 3000 valt opzich wel mee, was je nou 2 weken Pat?
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Makkelijk zat. Tokyo is easy, alles wat je moet weten is en staat ook in het Engels of hoe dan ook in Latijns alfabet geschreven. Rest is ook zeer te doen. Ook gewoon genoeg oude mensen gehad die opeens random hun Engels willen uittesten bij je en een heel levensgesprek aangaan.

    Kyoto is alleen in mijn ogen te toeristisch, was enig klein hekelpuntje. Iedereen en alles staat of spreekt Engels en de standaard toeristen staan in rijen bij de McDonald of Starbucks. Of als ze een lepel geven bij je soba, haha. Dat haalt je een beetje uit een avontuur. :+

    Wat zie je voor je als je aan Japan denkt? Meest schrikbarend van heel Japan waren vaak veel te blanke toeristen in rare kleding die dachten dat ze in een paradijs waren terechtgekomen vol weirdness. Dat valt echt gigantisch mee. Qua architectuur en fashion is vooral Japan echt prachtig.

    En was een maand Wes. :+
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2014
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    O, ja foutje! Maar die maand was zo om en leken maar 2 weken, dat was het! 8)
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Haha, ik ervaarde EXACT hetzelfde. Al die tokkies in de bus, terwijl jij nog de hele tijd "sumimasen" wil roepen als je ergens langs wil.

    Absoluut en de vrouwen vinden je helemaal fantastisch als je Engels praat.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Of op de terugweg in een vliegtuig zitten vol met Nederlandse huisvrouwtjes die uitgebreid keihard hun zeer boeiende levensverhalen moeten vertellen. Vliegtuig mocht wel neerstorten toen... :+
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Gaaf! Ik krijg meteen zin om ook weer te gaan. Denk maar eens flink sparen en wie weet volgend jaar op lijstje zetten. Kyoto leek me juist mooie stad, wist niet dat het zo toeristisch was daar..dat is inderdaad jammer. Ik wil het liefst op reis zoveel mogelijk blenden met de locals. Maar je hebt een mooie reis gemaakt. En een maand voor 3K vind ik echt bijzonder meevallen!

    Haha klopt :). Lissabon ben ik ook vorig jaar geweest en werd meteen een van mijn favoriete europese steden. De sfeer daar is heel relaxt, leuke wijken en elk straatje is wel leuk om in te gaan. Voor stedentrip zeker een aanrader!
     
  11. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Ik vond Lissabon ook een erg gave stad! Kasteel is zeker cool, vanuit daar heb je 's avonds ook een gaaf uitzicht over de stad. Het gedeelte waar de Expo van 1998 was is ook leuk en daar is ook een oceanario. Als je er bent en Benfica speelt (of Sporting Club de Portugal) is dat ook een aanrader. De sfeer in het stadion is echt geweldig.

    Je moet ook zeker naar Sintra gaan. Ligt wat buiten de stad maar dat is echt geweldig mooi. Het ligt buiten de stad bij een 'berg' en je vindt daar paleizen en een kasteel van de moren.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En ook geen dure stad ook vond ik. :)
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Cool, ga me eens in de stad verdiepen.

    Kyoto is een fantastische stad, maar inderdaad de toerisme is iets teveel. Mooiste vond ik dan ook bij lange niet de tempels maar de Kamo rivier die daar is. Instant zen als je daar rondloopt. :+
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2014
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Vakantie geboekt naar Los Cancajos op La Palma :)
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Morgen is het zover... we vliegen naar Las Vegas! :D Voor onze rondreis door (een klein stukje van) de VS!
     
  16. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooi eiland! Vond alleen de andere kant van het eiland mooier qua stranden enzo en daar is doorgaans het weer ook beter.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.543
    Jongens ik heb een chick...
    Willen naar de zon.
    Waar de fok moeten we heen?
    Budget 700/800
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Somalie heeft gemiddeld erg veel zonuren en uitgaan is er spotgoedkoop
     
  19. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Mexico, all in....zullen ze leuk vinden Nederlanders :D

    Have fun Demons !!!
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Syrie is ook wel gezellig en warm. Op straat zijn ze er aardig reclame voor aan het maken de laatste tijd.
     

Deel Deze Pagina