Is dat dan een bottleneck in je netwerk?
Want drukke CPU of geheugen vol in gebruik heeft bij mij geen enkel effect op het streamen?
Ik heb voor t downloaden een DS211
dus 256MB geheugen en 1.6Ghz (?) processor
en met SSL aan begint die te bottlenecken als SAB rond de 4MB/s haalt
zonder SSL en met een andere nzb downloader kan hij meer aan maar ik ben nu eenmaal fan van Sab
Dus wat je qua processor en geheugen nodig hebt hangt af van wat je er mee wil gaan doen
streamen gebruikt heel weinig resources, dat is vooral disc activiteit
maar als je bijv 100mbit glasvezel thuis hebt en je wil het maximale uit je lijn halen qua download dan is het misschien beter om voor een model met meer werk geheugen en CPU te gaan om te voorkomen dat je nzb downloader niet het maximale eruit kan halen
of als je een webservertje wilt draaien en video live wil transcoden of noem maar op.
Synology heeft een nieuw model wat gebouwd is met transcoden en aanbieden van streams naar allerlei apparaten in het achterhoofd, misschien is dat een optie voor je
http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS214play
deze kan dus 1080p video transcoden zodat hij video in verschillende formats aan kan bieden aan alle devices ipv gewoon streamen waarbij je zelf moet zorgen dat je devices om kunnen gaan met de bestanden die je gedeeld hebt
Ik heb zelf een mediaspeler die alles aan kan en zorg dat ik alleen h.264 mkv's download dus heb geen behoefte aan transcoden maar het is wel een leuke feature
Maar als je daar niet in geinteresseerd bent en geen monsterachtige internetlijn hebt liggen zou ik gewoon voor een normale uitvoering gaan
213j bijvoorbeeld
Laatst bewerkt: 12 nov 2013