1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Net de Riyria Revelations gelezen (6 boeken of 3 omnibussen), ik denk zelfs nadat ik hem hier zag verschijnen/aangeraden worden. Waarvoor dank:) Eerste boek was best vermakelijk, en voor ik het wist had ik de hele serie besteld en gelezen. Het overkoepelende verhaal en de character building worden zowaar beter naar het einde toe, waar het in het begin nogal "simpel" of "typisch" kan lijken.

    Nu dus weer even tijd voor wat non-fictie, maar snel genoeg ga ik toch weer zin krijgen in een goed fantasy boek.
    Iemand nog een aanrader? Vaak kan je bij fantasy niet om meerdere volumes heen, maar toch zoek ik nu weer eerder even iets "beperkt", max trilogie, zodat ik niet teveel karakters moet onthouden en te lang "vastzit", dus geen wheel of time:+

    • Read & thoroughly loved:
      Song of fire and ice (G. Martin), Kingkiller chronicles (P. Rothfuss), First Law Trilogy (J. Abercrombie), Riftwar Saga (R. Feist)
    • Enjoyed:
      Farseer Trilogy (R. Hobb), Rune (A. Stone), Serpentwar Saga (R. Feist), Malazan Book of the Fallen (S. Erikson)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2014
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik ben weer bezig met het Game of Thrones - Clash of Kings (maar dan in het Nederlands) van G. Martins. Toch wel leuk om die verschillen te zien tov de serie :)
     
  3. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    is ADWD beter? ik zit nu (vast) in AFFC, wat een saai boek is dat zeg.. :+
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Net het eerste deel van de Elfen gekocht. Goede keuze? Zo niet, sst :+.

    Sent from my Willem9000
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De Elfen? Zeker goede keuze! Vond het een erg goed boek. Duurde eventjes voor ik erin zat, maar uiteindelijk na het uitlezen gelijk het 2e deel gekocht.

    Blijf uit de buurt van dat andere Elfen boek :+ (Elfenvuur)
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.779
    @ Dial: Kijk even in de startpost. Staan genoeg aanraders. Denk dat je de boeken van Joe Abercrombie zeker wel kan waarderen :)
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Bezig met 'Ik ontsnapte uit Auschwitz'. Ben ongeveer op de helft maar kan het nu al aanraden. Zeer mooi geschreven, meeslepend, en op momenten erg indrukwekkend. Interessante kijk vanuit het kamp. Niet altijd vrolijk maar het is wel op een leuke manier geschreven door iemand die het overleeft heeft.

    Absolute aanrader :thumbs:
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Mijn moeder heb ik dit boek cadeau gedaan een paar maanden geleden. Ze heeft het inmiddels alweer een tijdje uit en zij ook dat het je bij momenten bij de strot grijpt. En als ik andere recensies lees, dan is dit misschien wel het beste boek van iemand die de kampen overleeft heeft. Ik sta wel in voor LA. :thumbs:
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet niet meer juist, want als ik het goed heb werden in de 2 boeken voor ADWD de personages in een tijdsblok even opgesplitst. Vond dat toen jammer maar op zich misschien wel nodig omgenoeg vaart in het verhaal te houden, maar kan niet zeggen dat ik ooit echt saai gevonden heb. ADWD was sowieso goed, al was het maar na al dat wachten:)

    Aha thanks, heb de first law trilogy van Abercrombie gelezen en die vond ik zeker sterk, maar hij heeft nog enkele stand alone werken ook. Die kunnen misschien wel de moeite waard zijn.

    Die Night Angel trilogy van Brent Weeks die in de OP vermeld staat spreekt me ook wel aan, maar hoeveel speelt "magic" daarin een rol (las nogal vreemde dingen in de korte beschrijving vooral v/h 3de boek)? Ik vind het allemaal best, maar te overpowering/almachtig/overheersend in een verhaal hoeft het voor me niet te zijn.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Serieus zeg, waarom hebben niet alle vervolgdelen een kleine synopsis van het vorige boek icm een personage lijst. Ik ben totaal verdwaald in het boek waar ik in bezig ben 8)

    En dan per boek een synopsis, niet dat als je in het 4e deel zit dat je dan 1 lange krijgt. Kan ik kiezen welke ik lees.

    Even doorbijten, want het zal zich vanzelf wel weer wijzen, maar pfff dit is bijna niet te doen. Eerste hoofdstuk krijg ik gelijk weer 10+namen op me afgegooid zonder enige (her-)introductie. halp.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Welk boek ben je dan precies bezig als ik vragen mag?
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh maar het eerste deel was een erg goed boek hoor! Het is niet alsof ik naar een vervanging op zoek ben. :p Ik ben gewoon even vergeten waar het eerste deel over ging en wie al die personages in godsnaam zijn, wat bij series wel vaker een probleem is.
    Vandaar dat ik ervoor pleit dat ze allemaal een synopsis in het begin moeten hebben. :+

    Maar ik zal de beschrijvingen van die van jou wel eens checken. ;)
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.779
    Words of Radiance uitgelezen. Holy shit wat vet _O_ Brandon Sanderson begint zo langzamerhand mijn favoriete fantasyschrijver te worden. Damn wat een geweldig boek! Ben er zelfs een beetje stil van :p
     
  16. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Woot woot \o/

    Amazon met Kindle unlimited $9.99 per maand voor 600.000 boeken

    Informatie

    Werd tijd dat er één begon met het lanceren ervan, nu nog naar andere landen brengen.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Dat is wel nice, maar ik ben helemaal niet van digitaal wat betreft boeken. Ik heb dan wel een e-reader, maar het liefst wil ik die boeken ook in fysieke vorm hebben. :D
     
  18. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Digitaal lezen vind ik fijner maar aanschaffen doe ik normaal alleen fysiek, alleen voor die service zou ik wel twijfelen om het te nemen.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Digitaal bibliotheek abbo dus?
    Met digitaal is het altijd al jammer dat je niks echt in handen hebt, maar dit maakt het nog een stap erger. :+ Zelfs de digitale bestanden heb je niet in je bezit, alleen in bruikleen. :p
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah nice, ik ben nu alweer in een vierde boek van hem bezig (Mistborn :cool: en hij begint bij mij ook al een grote favoriet te worden.
     

Deel Deze Pagina