1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik hou wel myfitnesspal bij, maar gerechten is vaak wel lastig. Meeste gerechten staat er echter gewoon in en dan doe ik dat gewoon.
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Momenteel zorg ik er gewoon voor dat ik 5x daags eet en niet té veel, dus let meer op wat ik eet. Maar ik ben er op het moment nog niet zoveel mee bezig dat ik het allemaal goed ga bijhouden.

    Daarnaast zit ik voor m'n gevoel momenteel toch vast op de 67 kg en dat vind ik voor nu wel prima. (ligt hem even aan hoeveel vet percentage ik heb)
     
  3. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan het volgende moeilijk vinden dus misschien weet iemand hier het:

    Ik ga met twee vrienden naar de sportschool en we wachten dus steeds op elkaar bij elke oefening, dat betekent dat we best veel rust hebben tussen elke oefening en ook lang moeten wachten op elkaar. Om tijd te besparen dachten we dan mixen we gewoon 2 spiergroepen door elkaar. random voorbeeld: borst/triceps. op het moment dat de ene een borst oefening doet, kan de ander een triceps oefening doen, en daarna afwisselen. Dan zou het toch twee keer zo snel moeten gaan.

    Maar de vraag is: is dit wel goed? om twee groepen door elkaar te trainen? of kan je beter al je aandacht aan één groep besteden tot die helemaal af is voor je verder gaat met de volgende groep?

    En nog wat:
    al die voedingsschema's vliegen me aan alle kanten om de oren, hoe komen jullie aan je schema's? gewoon overnemen van iemand op een forum of laten jullie die persoonlijk samenstellen door pro's?

    thnx
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Mij lijkt het slimmer om dan twee borst oefeningen oid bij elkaar te pakken ipv twee verschillende groepen. Weet niet wat de wetenschap hier over meldt.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe bedoel je wachten op elkaar? Je kan toch sets afwisselen? Dan is je rust ook niet eens zo lang. Meestal is mn rust korter als ik met iemand train. Als ik alleen train let ik stipt op de klok
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waarom niet gewoon 2 oefeningen bij elkaar pakken voor dezelfde spiergroep. Zeker voor de armen, biceps en triceps moet je niet te lang pauze hebben. Train ook vaak met 1 of 2 anderen erbij. Dan pakken we 2 of soms zelfs 3 oefeningen voor bv de biceps zodat we kunnen roeleren. Dan zit je dus nooit met lange pauzes en kan je het lekker snel doorpakken omdat je steeds een oefening opschuift.
     
  7. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Wat ik altijd ook fijn vind aan trainen met z'n 2en is dat je elkaar een beetje kunt controleren dat je niet teveel rust pakt. Soms als je niet als te veel zin hebt kun je gewoon tegen elkaar zeggen dat je even moet opschieten.

    En ik zou ook nooit die 2 dingen door elkaar trainen. Krijg je denk ik nooit dat echte slopende gevoel na 5/6 borst oefeningen.

    Mja wat weet ik :+
     
  8. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Supersets anyone???? Biceps/triceps borst/rug tegenovergestelde spiergroepen kun je best door elkaar gooien....
     
  9. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik trainde een lange tijd samen met 1 vriend en dat ging goed met zijn tweeën. Oefening doen, rusten, hij bezig etc. Toen kwam er een derde bij en dan merkte je wel echt een verschil in je workout. Door onze uren, de ene komt later enzovoort, is het uiteindelijk wel goed gekomen en trainen we terug vaak met zijn tweeën. Is veel beter imho. Of je moet gaan rouleren maar dan zit je niet bij elkaar, misschien minder focus.
     
  10. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat is lang? Ik neem bij een aantal oefeningen standaard 3 minuten rust. En ik ben ook echt niet 1,5 minuut bezig met mijn setje.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2014
  11. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik? Met lange tijd bedoelde ik dat we al enkele maanden samen trainden. Had het niet over de oefeningen zelf.
     
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Twee maanden wezen backpacken. Vandaag thuisgekomen. Heb het gevoel alsof ik weer opnieuw moet beginnen :'-(
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat vinden jullie van Spelt brood als onderdeel van je voeding? (Bijvoorbeeld speltbrood met kip, beter dan normaal brood of te verwaarlozen?)

    Sent from my Willem9000
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Lekker. Schijnt beter te zijn dan normaal bruin of wit ofzo. Dus als ik brood eet, eet ik spelt of volkoren. Eet eigenlijk bijna nooit meer brood. Alleen met ei of avocado/bacon
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Spelt is niet zoveel beter. Het bevat vooral meer voedingsstoffen per sneetje. Ik vind het ook vooral lekker, maar wel prijzig.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het is een hele andere graansoort ofzo. Zit wel meer verschil in als ik het moet geloven
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Het is sowieso wel lekker, alleen ook prijzig.

    Sent from my Willem9000
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt, gelukkig eet ik niet elke dag brood meer haha. Anders zou ik ook gewoon volkoren eten
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is een andere graansoort ja, maar wel graan. Bevat dus dezelfde dingen als tarwe, maar omdat spelt minder massaal geproduceerd wordt en spelt dus langer in het weiland staat krijg je meer voedingsstoffen per graan. Verder is het vrijwel hetzelfde. Als spelt net zoveel gebruikt wordt als tarwe, verliest het ook dat voordeel btw. Ach het is wel erg lekker en je hoeft er minder van te eten. Wel opletten dat je niet op je gevoel afgaat, want spelt verteert wat langzamer en daardoor krijg je minder snel het gevoel vol te zitten en eet je vaak meer ervan.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Erg lekker, maar het maakt bijzonder weinig uit of je volkoren of spelt eet:

    http://www.voedingscentrum.nl/nl/th...rood/speltbrood-gezonder-dan-tarwebrood-.aspx

    Ik eet bijna geen brood en als ik het wel eet dus met name gewoon waar ik zin in heb.

    Vandaag was bench dag. Het plan was om 128 te drukken. 120 ging met moeite, 128 lukte niet, vervolgens weer 120 gepakt die met gemak ging...... af en toe ook geen peil op te trekken :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina