1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nog 17 boeken te koop mensen. O-)
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Wat was er zo kut aan Norwegian Wood Modder? Eindelijk de rust kunnen vinden om eens te beginnen en al over de helft. Vooralsnog echt geweldig, heerlijk sfeertje en lekker geschreven. Binnenkort maar een paar nieuwe kopen, welke zijn aan te raden?
     
  3. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Is de sfeer erg 'Japans' bij zijn boeken? Wil er altijd nog eens in beginnen, maar vind Japan niet zo heel bijzonder en die sfeer trekt me ook helemaal niet eigenlijk.

    Hoe gaat het trouwens met jullie Goodreads Challenge? Ik zit nu op 8/12.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    Net begonnen in het 9e boek. Gaat zoals altijd weer krap worden, maar het zal vast lukken! :p
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Het pure wegschrijven van zijn midlifecrisis, dat is Norwegian Wood. De rest van Murakami is zoveel beter.

    De Jacht Op Het Verloren Schaap gevolgd door Dans, Dans, Dans is een erg goede aanrader. Daarnaast is de 1Q84 serie heerlijk surrealistisch.

    Tot nu toe zijn voor mij echter De Opwindvogelkronieken en Hard-boiled Wonderland en het Einde van de Wereld zijn beste werken. Beide ook totaal verschillend op een aantal hoofdthema's na.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    [​IMG]

    Vooruit dan, in bestelling. Wel even genoeg. :+
    Kafka klinkt wel geniaal dus die maar eerst genomen.
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Waarom krap? je hebt toch nog een paar maanden ook? Je loopt voor op planning volgens mij.

    Ben nu in boek 8/12 bezig; maar begonnen in april.
    Ongeveer 2 per maand. Maar ik lees eigenlijk alleen maar onderweg naar weg en van werk naar huis in de bus.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb vandaag Beowulf van Tolkien aangeschaft, de originele Engelse. Ben erg benieuwd!

    Ook nog The Silmarillion, ooit in het Nederlands gelezen, nu in het Engels.
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik eens iets zeggen over het 'Japanse' van Murakami, ik vergeet het altijd. Ik heb, afgezien van (plaats)namen en voedsel etc, totaal niet door tijdens het lezen dat het om Japanse mensen gaat. Weet niet precies wat voor sfeer jij verwacht?

    Ik zit overigens op 29/50, ik was geloof ik weer net on track, maar lees ook vrij weinig deze zomer. Ik wil nog wel wat boeken herlezen (en heb er al wat herlezen) maar die zitten natuurlijk niet bij de challenge.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Goddank, dat boek wat ik gegeven heb aan een kennis word al gelezen. Nice. :+
    Boek over een heldhaftig peloton tijdens Het Ardennenoffensief in de winter van 1944 - 1945.
    Alex Kershaw is de schrijver en het boek stond op de verkooplijst.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2014
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Alleen Engels is een beetje jammer. :+
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ja doag, Nederlands is verschrikkelijk hoor. 8)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Want jij hebt ze in het Nederlands gelezen? :+

    Die NL haat altijd bij boeken... 8) Je hebt goede en slechte vertalingen, dit is niet zoals games waar NL altijd slecht is!

    Hm ja heb je eigenlijk gelijk in. :+ Zit nog in mijn hoofd doordat ik een paar maanden geleden even heel traag ging en alleen terug op schema ben gekomen door luisterboeken. :p
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik hou gewoon niet van de Nederlandse taal in welke vorm van entertainment, ook al heeft nog zo'n goede vertaling. Film, tv, games, boeken, alles moet gewoon in het Engels.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Tsja, dat kan. Maar de Engelse versies blijven inferieur. :+
    Kafka heb ik zelf trouwens nog niet gelezen, dus die kon ik ook niet aanraden. Maar volgens velen (volgens mij Lizza ook?) is dat zijn beste.
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik ben vrij goed in Engels, kijk series en films altijd zonder aftiteling.. maar boeken lees ik op een of andere manier nog steeds liever gewoon in Nederlands.
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Engels witaut a doupt!
     
  18. BullFinch85

    BullFinch85 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    27
    Ja, ik skip de aftiteling ook altijd. Boeit mij het wie de regisseur was :+

    Zonder gekheid, ik heb het vaak niet eens door als de ondertiteling verdwijnt. Vertaling is ook niet altijd top.

    Boeken lees ik wel graag in het Nederlands. Als er iets een klein beetje anders vertaald is, merk je dat toch niet
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    In navolging van het geweldige De Drie Musketiers ben ik nu De Graaf Van Monte Cristo aan het lezen. Simpelweg fantastisch. Zo geweldig geschreven.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    In het geval van Engels en Murakami was het echter voorheen zo dat De Opwindvogelkronieken een heel stuk miste ten opzichte van de Japanse en Nederlandse versie. Dat was gewoon raar. Dat deel is in Engelstalige landen geloof ik toen apart uitgebracht ergens anders in.

    Zoals ik al eens eerder gezegd heb: Als ik de originele taal goed genoeg beheers lees ik het boek daar het liefste in, anders de beste vertaling of kaft. :cool:
     

Deel Deze Pagina