1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Helaas wint Wellens??

    Ik snap wel dat jij uit chauvinisme liever Boom of Dumoulin had gezien,
    maar Wellens heeft een puike prestatie neergezet en verdient respect :)
     
  2. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Helaas wint Wellens is een prima opmerking. Mag hij toch jammer vinden, doet niks af aan de prestatie van Wellens. Boom had het trouwens het meeste verdiend, maar de beste wint niet altijd. Volgend jaar weer een kans en prachtig dat een NL-BE koers ook door Nederlanders en Belgen wordt gedomineerd.
     
  3. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, dat heb ik ook zeker. Die finale in de voorlaatste etappe was echt super. Boom kon niet harder en Dumoulin zat alleen en kon niet op iedereen reageren.
    Maar idd was ik voor Boom en Dumoulin ;-)
    Hup Holland Hup haha.

    Ja mooi om te zien idd dat de Nederlanders en Belgen zo goed reden. Maar ik denk dat Stybar het ze best lastig had kunnen maken als ie niet gevallen was. Maar dat is ook een halve belg als je hem hoort praten.

    Hadden jullie dat trouwens gezien van Terpstra en Wynants?
     
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Vanmiddag een schouwspel in de Vuelta.
     
  5. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Gelijk een duel tussen alle toppers! Top 5: Valverde, Froome, Contador, Rodriguez, Quintana! Daar achter de Nederlanders kranig geweerd. Vooral Gesink laat zien dat we nog mooie dingen van hem kunnen verwachten(niet per se deze vuelta, maar richting de toekomst) met die 10e plek. Ten dam en Kelderman iets verder naar achter. Verder Barguil netjes 11e en Chaves ook erg goed rond plaats 7, voor mij het meest opvallend. Maar dit was een korte en erg steile klim, het kan de komende bergetappes allemaal weer anders zijn.
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Wel lekker dat Quintana, Contador en Froome alle drie redelijk goed in vorm zijn. Gaat een schouwspel worden.
     
  7. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Ai...valpartij Quintana in de afdaling van de tijdrit. Gaat aan zijn schoenen frunniken en schat de bocht verkeerd in.
     
  8. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Erg dom van Quintana, kost hem een podium/eindwinst. Maar met zijn kwaliteiten kan hij nog makkelijk top 5 halen, als hij tenminste niet te veel last van de val heeft. Nederlanders redelijk, maar heb toch mijn bedenkingen bij die fiets van belkin...
     
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik zag Gesink net aanvallen in een bergetappe in de Vuelta!
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Maar het is toch minder dan verwacht. Quintana uit de Vuelta met gebroken schouderblad na nog een val vandaag. En Froome is gewoon niet in topvorm. Dan is het dus Contador tegen die twee afwachtende laffe honden Rodriguez en Valverde. Stuk minder leuk dan drie renners die elkaar overal kapot willen rijden.
     
  11. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Afwachtende laffe honden Valverde en Rodriguez.. Zeker de laatste valt genoeg aan, vaak pas laat maar hij doet het wel. Dat het nu nog niet is gebeurt kan aan verschillende dingen liggen, niet goed genoeg, te hoog tempo op de berg of wat ik eigenlijk denk, wachten tot de derde week. Dan zijn zij vaak op hun sterkste, die spanjaarden. Daarnaast vind ik het wel opvallend hoe contador rijdt, kort na een beenbreuk en met amper training vooraf. Blijf ik maar eng vinden zulke revivals in het wielrennen.

    Gesink vandaag dapper, heel netjes gereden! Helaas kwam hij een kilometertje of wat te kort. Maar klinkt strijdvaardig en heb ook bij hem de hoop dat hij alleen maar sterker wordt wanneer het zwaarder wordt. Hij komt namelijk meestal na een zware koers bovendrijven, ik heb dan ook hoop op aanstaande maandag. Maar wie weet probeert hij het zaterdag ook wel weer! Toch zou het ook kunnen dat hij op raakt, nog weinig koers in de benen na zijn hartoperatie, dingen gaan verwachten is ook niet juist nu.
     
  12. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Rodriguez sprint alleen maar in de laatste kilometer maar valt nooit maar dan ook nooit aan de voet van een klim aan.
     
  13. Touchee85

    Touchee85 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kijk wel met bewondering naar Contador. Na zo'n blessure gewoon weer meedoen. Alsof het niets is. Het is idd een beetje eng. Je zou haast gaan denken....
    Gesink rijdt een leuke ronde tot nu toe. Is wat sterker dan Kelderman van wie ik wat meer had verwacht, maar goed hij is nog jong.
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik denk dat Contador zijn blessure flink heeft overdreven om met de concurrentie te spelen.
     
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Wat een geweldige slotklim vandaag! Heerlijk duel tussen Valverde, Froome, Contador, Aru en Rodriguez.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Iglisnky ([​IMG]) tijdens de Eneco Tour ([​IMG][​IMG]) gepakt op EPO ([​IMG][​IMG][​IMG]) en vervolgens ontslagen worden door Vinokourov vanwege dopinggebruik ([​IMG][​IMG][​IMG][​IMG])

    Alleen hiervoor moet het :emo: smiley al terug op XBW.
     
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Hey Tyrant is weer in het wielertopic, zal wel over doping gaan :p
    Waarom hebben we het niet over de Vuelta waarin Aru bevestigd een van de grootste talenten op deze aardbol te zijn.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Vuelta is tof ja! Jammer dat Gesink moest afstappen...


    Sorry mbt Iglinsky haha, ik vond het gewoon hilarisch om te lezen.
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Het is wel ironisch dat uitgerekend Vino hem dan moet ontslaan ja :p
     
  20. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie winnaar vandaag.
     

Deel Deze Pagina