1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 15

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 1 sep 2014.

  1. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Het onzinnige dribbelen van de AI uit de demo is dus nog steeds in de volledige game aanwezig? Dat vind ik toch wel drama hoor. Ik heb meerdere keren letterlijk gehad dat de AI 3 keer heen en weer over het veld liep te dribbelen om hem daarna te paasen naar een speler 1 meter bij hem vandaan. Ik vond het echt gruwelijk irritant.
     
  2. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    Meteen die vroege conclusies, het is gewoon wennen en dat duurt gewoon dagen zo niet weken. Fifa 14 werd op het begin ook afgeschoten en het was een prima spel.
     
  3. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    :thumbs:

    ik zat online wat streams te kijken, en toen hoorde ik de engelse fifa-commentator na een goal (en vloeiende aanval) bij de herhaling iets zeggen als: "wow, it almost looks like a videogame!"
    ...okay, sold!
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De AI (dribbelen, opbouw, etc.) heeft niets met vroege conclusies te maken. Dat is al jaren ondermaats. Nu op de next-gen nog steeds, dat is gewoon slecht. EA richt zich alleen op online en dat komt de single player ervaring niet ten goede.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het feit dat het WEER wennen is, slaat toch nergens op? Je bouwt toch toe naar ''de perfecte voetbalgame'' als ontwikkelaar?

    Nee, we gooien de boel gewoon weer om zodat we kunnen zeggen dat het anders is dan vorig jaar.
     
  6. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Online is toch ook wat je wil in Fifa? Dat iemand aan de andere kant van de wereld achter zijn TV zit te huilen en zijn controller uit het raam gooit omdat jij hem tantoe hard aan het ownen bent.

    Heb je dan liever Call of Duty met elk jaar een minieme verbetering in de core mechanics? Ik vind bij Fifa al dat ze elk jaar weinig veranderen, maar het moeten wennen is zeker part of the game en bewust gedaan door EA. Anders ben je er na een maand al zat van.
     
  7. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Het is gewoon een vreemde Fifa, ballen gaan er heel makkelijk in omdat het meestal een kansenfestijn is. Ik hoop wel dat Fifa de keepers patched, want de keepers zien er echt vaak hopeloos uit.
    EA is jammer genoeg gezwicht voor de mensen die er niks van bakte in 13/14...
    Bij Fifa 15 kan nu elke mongool scoren tegen je aangezien je tegenstander toch wel kansen creëert, bij 14 wist je als er een persoon nep was dat hij niet van je wint.
    Heerlijk dat soort wedstrijden, dat je tegenstander 90 minuten lang speelt en 0x heeft geschoten
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Keepers zijn nog nooit goed geweest in Fifa, Neuer is ook altijd mijn eerste grote aankoop in FUT. In Fifa 14 hoefde je niet goed te zijn om te winnen, alle kopkansen en lobpasses waren een zekere goal, verder moest je alleen verdedigen. Daar zat nul uitdaging in. Fifa 15 heb ik naast de demo nog niet gespeeld, maar een kansenfestijn klinkt mij goed in de oren. Uiteindelijk wint de beste speler vaak toch wel.
     
  9. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Als ik de comments lees, kan ik concluderen dat Fifa 15 meer arcade is? Toegankelijker voor nieuwkomers of 'amateurs' en minder realistisch is ten opzichte van Fifa 14 en Fifa 13.

    @Alpine
    Misschien is het gewoon gewenning en weten de 'ervaren gamers' na een aantal weken een nieuwe manier van verdedigen, en kunnen de nepperts geen kansen maar creëren
     
  10. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Nee, dat geldt misschien voor jou, voor mij absoluut niet. Altijd dat online gezeik, games worden steeds meer en meer online gebaseerd. Verlang naar de tijd terug dat games vooral waren om te gamen en niet puur voor het online gedeelte.
     
  11. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Eeuhm nee. Als je bekend bent met die skill moves en goed kan dribbelen ben je onverslaanbaar!
     
  12. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Reacties zijn nogal tegenstrijdig. Alpine beweerde net nog dat elke mongool kan scoren.
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ja, als de core-mechanics goed zijn wil ik dat ze daar niks aan veranderen, verbeter dan de graphics, verzin een nieuwe mode, doe er wat extra maps bij...
    Maar gooi niet de mechanics om zodat je kunt zeggen dat het anders is dan de vorige editie...
     
  14. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Bij de PS4 versie niet ervaar ik nu.
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Zo op het eerste oog is het wel wat toegankelijker. In Fifa 14 moest je juist erg wennen aan de stroperige aannames. Doordat het veel sneller gaat sta je nu met ping-pong voetbal met 3-4 korte passes voor de goal en heb je een kans. In Fifa 14 moest je wel echt per linie de bal naar voren zien te krijgen en dat is voor de tegenstander ook beter te verdedigen.

    Hier ben ik het wel mee eens hoor.
     
  16. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik zit niet te wachten op die korfbal uitslagen. Ben benieuwd, morgen FIFA binnen. Heb nu al zin om een carriere te starten met Southampton, een leuk FUT teampje in elkaar knutselen en om gezellig met mijn broer online seasons te spelen.
     
  17. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind de keepers naar niks, ik geef toe dat ze de meest gekste ballen er kunnen uithalen maar alleen hun kunnen ook keihard door de grond zakken
    Ik merk echt niet dat een Neuer 90 rated is, tot nu zie ik het verschil niet tussen de keepers online, waar je dat bij 14 wel duidelijk zag.
    Mensen die zeiken dat kopballen te effectief waren kunnen simpel weg niet verdedigen.
    Het is erg simpel om een voorzet onschadelijk te maken door met je verdediger goed te positioneren, maar je moet je tegenstander ook niet de kans geven om 10x een voorzet te geven.
    Dan vliegt er natuurlijk altijd wel eentje in omdat het maar van 5/6 meter afstand van het doel is.
    Ik ben het wel met je eens dat de voorzetten bijna altijd goed aankwamen.

    @ StrikwerdaAjax

    Verwacht maar een hoop met 10-2, 8-2 uitslagen. Dat bedoel ik met elke mongool kan scoren. Snelheid is veels te erg aanwezig.
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nee, ik heb persoonlijk een verschrikkelijke hekel aan online gamen, tenzij het vrienden zijn die het spelletje een beetje willen spelen zoals ik. De meeste mensen spelen online immers voor hun zielige ranking en dan zit een mooi potje voetbal er niet in. Wel krijg je veel gekanker en andere trieste zaken over je heen als je beter bent, of quit men. Speelde ik zonder koptelefoon, kreeg ik zelfs berichtjes binnen met allerlei zieke verwensingen. Boeit me verder niet hoor, maar van mij hoeft het allemaal niet meer. Komt nog bovenop dat ik moet betalen om online te gamen. Doe ik niet, ook al is het maar € 60.

    Ik wil gewoon een leuke wedstrijd, met mooi "voetbal" kunnen spelen. Mijn vrienden wonen niet om de hoek, dus dan is het soms wel even lekker om het tegen de CPU op te nemen. Tenminste.... Dan moet die CPU natuurlijk wel een beetje voetballen zoals het hoort en niet zoals bij FIFA altijd naar voren spelen. Dat is heel erg nep en hoor ik de reviewers niet over. Hoezo "realistisch voetbal"?

    Daarom is de single player ervaring voor mij het allerbelangrijkste. Hoewel ik PES in alle opzichten minder vind dan FIFA (op de AI na die bij PES wél goed is) koop ik FIFA alleen ter overbrugging tot PES er is. Dan maar mindere graphics, geluid en modi.

    Ik zal hoogstwaarschijnlijk PES ook weer snel zat zijn en dan kom ik weer tot de conclusie dat beide games eigenlijk kut zijn en we feitelijk al jaren niets zijn opgeschoten.

    Zonde, want FIFA goed had goed kúnnen zijn als ze meer tijd en aandacht zouden besteden aan hetgeen het daadwerkelijk om draait: voetbal!
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2014
  19. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Al te halen bij de MM?
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Verklaar je nader?
     

Deel Deze Pagina