1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Lofzang voor Andersen snap ik totaal niet, nul rendement met zijn acties. Fijn dat die zijn doelpunt meepakt maar uiteindelijk toch weinig laten zien. Ik neem het hem verder ook niet kwalijk, wat moet je als middenvelder op de vleugel.. Jammer dat we zo knullig een penalty tegen krijgen, verder veel onnodig domme kaarten , al was de scheids soms wel erg makkelijk. Cillessen had rood moeten krijgen, waarschijnlijk gematst door de onterechte penalty.

    Siggy was trouwens wel onder de indruk van zijn carembole met Veltman afgelopen weekend, hij flikte weer precies hetzelfde op het middenveld, mensen omver lopen is blijkbaar ook een kwaliteit waar Frank van houdt. Wat mij betreft een echte spits er in en vleugelspelers op de flanken ipv gehandicapte middenvelders.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je met echte buitenspelers gaat spelen, dan kan je siggy het best laten staan. Daar is hij 100% afhankelijk van.
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ajax houdt zichzelf voor de gek. Zuinig beleid prima, maar geef dan gewoon aan lekker derde te willen worden in de CL. Totaal onrealistisch om te denken dat je met deze groep kan overwinteren.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Sterke argumentatie hoor.
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Bah, nog steeds chagrijnig van gister. Tweede plek is ver weg.
     
  6. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Andersen speelde een sterke partij hoor. Was constant dreigend. Apoel maakte wel goed gebruik van rugdekking waardoor andersen steeds tegen minimaal 2 man stond. Vond het veelbelovend om te zien dat hij ook keihard werkte en erg gretig over kwam. Hij lijkt wat meer zelfvertrouwen te hebben, nu alleen nog op het middenveld zetten ipv serero en kishna op linksbuiten. Andersen mist gewoon snelheid om daadwerkelijk een man te kunnen passeren.

    Viergever komt trouwens echt zoveel te kort voor dit niveau, vooral al VM. Lage handelingssnelheid, positioneel zwak, heel weinig risico in zijn passing ( bijna nooit vooruit) en ook verdedigend heeft hij het lastig.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ja, zet Andersen gewoon lekker op het middenveld. Hij kan het spel vast ook wel versnellen en soms een mooie rush maken of een goede steekpass. Serero moet je gewoon verkopen, scoort nooit en geeft weinig assists. Bovendien wordt hij altijd omver geblazen. Baalde ook hard dat ook Serero weer die open kans naast schoot gister.
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik vond dat dreigende wel meevallen, ik verwacht gewoon meer van iemand op de vleugel bij Ajax. Hij werd soms ook gedekt door 4 man, dan ging die alsnog proberen om met een actie er dwars doorheen te banjeren, niet altijd even handig met zijn keuzes dus.

    Overigens om Sig laten staan met echte buitenspelers gaat imo ook nergens over, dan heb je alsnog een spits die niet kan combineren met het middenveld en totaal geen gevoel voor ruimte heeft. Die man kan echt niet meer.
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het enige dat Siggy kan is het afmaken van kansen (ja, doet ie nu niet maar heeft in jaren ook geen kansen gekregen)
    Heb je twee vleugelspelers die continu met fatsoenlijke voorzetten komen, dan maakt ie er gewoon 15/20 in een seizoen. Met die vleugelspeler die continu naar binnentrekken en de drukte opzoeken, maak je hem compleet nutteloos.
    Het is ook geen meevoetballende spits (al deed ie dat de afgelopen twee wedstrijden meer dan behoorlijk). Moet je 'm ook niet zo gebruiken.

    Deze jongen moet het hebben van goede voorzetten vanaf de zijkanten. Dan gaat ie echt wel scoren.
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja, ik denk dat Milik met zo'n opstelling er dan ook wel 20 in legt, en dan heb je nog eens iemand die wel fatsoenlijk kan kaatsen / combineren.

    Neem je verlies, laat die gast alsjeblieft naar QPR oprotten.

    Frapant dat Frank de Boer dan kiest voor een tactiek waarbij er geen voorzetten gegeven worden maar de spits de diepte in moet gaan en de combinatie moet kunnen maken.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik zeg toch ook dat ie in dit systeem niet rendeert 8)8)
    Kan je dat siggy kwalijk nemen? Nee, lijkt mij niet. Kan je het Andersen kwalijk nemen dat ie niet op de vleugel rendeert? Nee, zelfde verhaal.
    Poppetjes op de verkeerde plekken
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoezo denk jij dat Sigthorsson er zo 20 maakt? Hij is geen goalgetter.
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Siggy rendeert al 4 jaar niet meer, het is hopeloos. Overigens vindt hij zelf dat die prima heeft gespeeld gister, nog zo iets.. Hij wilt dat we hem niet afrekenen op zijn gebrek aan goals.
    Overigens kreeg die 2 niet te missen kansen en 3 halve kansen. Ik verwacht dat de spits er daar gewoon minstens 1 van maakt. Overigens is het wel duidelijk dan Frank de Boer tactisch niet sterk is.

    Eindelijk begint Klaassen echt een bijdrage te leveren in dit team trouwens, mag ook gezegd worden. Nu hopen dat die constanter wordt :)
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hij is sterk en heeft weldegelijk een neus voor de goal. Moet ie alleen wel vaak bediend worden en ritme krijgen.
    Hij mist nu beide.
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee hij mist klasse.
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Hij heeft er misschien een klein neusje voor, maar het is inderdaad geen goalgetter. Hij prikt er meer naast dan in.
    Als hij een heel seizoen speelt maakt ie misschien 15 goals max. Ajax is een ploeg die een spits nodig heeft die het dubbele maakt.

    Ik vind het geen slechte speler, maar als je ziet dat hij op cruciale momenten niet scoort en dan de statistieken erbij pakt is hij gewoon niet goed genoeg.
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Tweede plek was toch nooit realistisch?
     
  18. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grootste probleem is in mijn ogen niet dat hij er geen 30 maakt maar dat hij meevoetballend echt niks toevoegt. Het is geen aanspeelpunt die ballen vasthoud en kan kaatsen. In het korte combinatiespel heb je niks aan hem. Dat is nog een groter probleem dan het gebrek aan goals. Jongens als schone, kishna, andersen, serero, el ghazi hebben baat bij een spits die een bal kan vast houden en een bal kan kaatsen in het korte combinatiespel. Onbegrijpelijk dat de Boer met siggy blijft aankloten terwijl hij totaal niet in de manier van spelen van Ajax past.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Realistisch niet, maar je streeft altijd voor het hoogste. Vorig jaar zou een tweede plek ook niet realistisch zijn, maar was die ook bijna behaald in de laatste wedstrijd.

    Maar doordat je tegen deze, in mijn ogen, matige tegenstander punten verliest is het nu al zo goed als onmogelijk om nog in de buurt te komen.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Passje hoor van Kagawa

    Lekker schakelkanaal kijken

    Real achter tegen Ludogorets :+

    En een penalty van Real gestopt :D
     

Deel Deze Pagina