Probleem verbinden met Xbox-Live
Hallo
Gisteren heb ik Xbox-Live aangeschaft maar het lukt me maar niet om het aan de praat te krijgen. Ik heb gezocht in het forum maar kon nergens een antwoord vinden. Ik ben niet erg sterk met technische termen dus hopelijk is het onderstaande een beetje duidelijk.
De USB modem is aangesloten op de computer van mijn vader. Dit modem gaat rechtstreeks in de USB poort van zijn computer, maar heeft ook een kabel lopen naar een hub in de muur(?? weet niet of dit de juiste naam is)(Zie http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=410002 de gele snoer komt van het modem) . Op mijn kamer zit ook zo’n hub (?? http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=410003) en van daaruit loopt een snoer naar mijn computer (de witte). Hierdoor kan ik zelf ook op internet. Zoals op de foto te zien is is er nog een plek naast dit snoer en daar heb ik de cross-over kabel in gedaan die naar de Xbox loopt (de rode snoer dus). Met het instellen van Xbox-Live gaat het mis.
Als ik alles op automatisch zet dan krijg ik de melding dat er geen DNS servers worden aangetroffen en dat ik die handmatig moet invoeren.
Bij het handmatig invullen van mijn IP (zowel mijn ‘echte’ via www.watismijnip.nl en/of 192.168.0.2) en subnet mask (255.255.255.0) en gateway (192.168.0.1) krijg ik deze melding foutmelding (nederlandse vertaling van www.xbox.com/connect:
Er kon geen verbinding worden gemaakt met de netwerk-gateway. Controleer of de IP-adressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.
Hierna heb ik IP op automatic gezet en DNS handmatig ingevoerd (de DNS servers die ik gebruikt heb zijn 194.109.6.66 en 194.109.9.99) en kreeg daarna de volgende foutmelding
neices (DHCP of PPPoE) werden niet aangetroffen. Controleer de volgende mogelijke oorzaken:
Controleer of alle kabels juist zijn aangesloten.
Stel je modem in op de beginwaarden door het modem uit te zetten, een minuut te wachten en het modem daarna weer aan te zetten. Stel andere netwerkapparaten daarna op dezelfde manier opnieuw in op de beginwaarden.
Geef bij Network Settings een statisch IP-adres, specifieke host-naam of MAC-adres op zoals je is verstrekt door je internetprovider.
Er is een probleem met de internetservice. Probeer het wat later opnieuw.
Bij PPPOE en ADVANCED heb ik niets veranderd omdat ik geen idee heb wat ik daar zou moeten invullen.
Het is helaas geen mogelijkheid om de modem naar mijn kamer te verplaatsen, dus die oplossing zal niet lukken.
Hopelijk kan iemand uitleggen wat ik moet doen, ik kom er niet meer uit.
Alvast bedankt,
Niels
1: Naam provider Xs4all
2: Soort abonnement (naam, type) ADSL Basic
3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
4: Up- en downloadsnelheid voldoende
B: Hardware
1: Modem merk en type Alcatel USB Modem
2: USB modem? (Ja/Nee) Ja
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) ik gebruik windows XP
5: Direct Connection Ja/Nee Nee
6: Crossover kabels in gebruik? Ja
7: Hub in gebruik? ??
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway ??
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ??
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
2: Dashboard versie? van de starterkit
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Na cabel connected(die is goed) komt de foutmelding.
4: Wat is de exacte foutmelding? zie uitleg
Laatst bewerkt: 16 okt 2003