1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] XS4ALL en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Xearo Li, 14 mrt 2003.

  1. Chazz

    Chazz Damnnnn.............

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Freddy X, zelf heb ik hier ook ADSL basic van XS4ALL. Verder heb ik een USB-modem (Speed-touch van Alcatel) en een netwerk-kaart (en internet sharen Windows XP)

    Direct connect heb ik niet geprobeerd, omdat al in het forum werd aangegeven dat dit sowieso niet kan (lazy me.........) en ik heb USB, dus na wat lezen op het forum....

    De eerste keer dat ik connecte had ik alles op automatisch staan en was in 1 keer Live. De tweede keer kreeg ik geen verbinding, ik heb de IP-adressen en de DNS servers van Fardo's pic's hierboven precies overgenomen en..... tadaa... geen probleem met de verbinding.. (Al heeft mijn computer zelf nu wat problemen.... zucht...)

    Succes
     
  2. Freddy Xbox

    Freddy Xbox It's Pink!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    geen hulp meer nodig, want ik zit op live!
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kewl

    hoe heb jij het opgelost?
     
  4. Freddy Xbox

    Freddy Xbox It's Pink!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Andere verbinding, nl ICS. Wilde alleen ff direct doen om snel te spelen :9. Maar ICS werkt perfect en als je alles op automatisch zet gaat het in een keer goed.

    _O_ Xbox Live! _O_
     
  5. Violator

    Violator Guest

    ik heb een speedtouch usb.. zo'n groene...

    help... hij connect niet met live* wel games maar geen update...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is het een USB modem of een UTP modem (netwerk) modem .. de Alcatel Speedtough heeft problemen met xbox live .. dit komt door de te lage MTU ... als je een UTP modem hebt kan je hem tweaken ... als je hem niet wilt tweaken .. moet je een router kopen ... meer keuzes heb je niet

    Als je een USB modem hebt word het bijna tijd voor een nieuwe modem ... er lopen hier meerder topics over de alcatel speedtough ... (ik zoek zo de linkjes voor je op)

    *hmm je het de alcatel speedtough usb zoekt oplossingen*
     
  7. Violator

    Violator Guest

    mm.. ik snap er de ballen niet van maatr het komt dus hier op neer: kraken of een router??
    kijk die router die komt.. maar pas na me examens...
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt een USB modem dus het moet via een andere weg opgelost worden .. ik zou in iedergeval morgen XS4ALL bellen ... misschien hebben zij een oplossing ...

    je kan ook proberen om ICS opnieuw in te stellen (zoals Xevin zegt) maar volgens mij heb je een ander probleem... gaat verder zoeken (en zo slapen)
     
  9. Violator

    Violator Guest

    mm.. oke...
    ik ga ook slapen.. en ik kan ook best zonder 2.0...
    maar als ik nou is mijn xbox ergens anders aansluit?
     
  10. Violator

    Violator Guest

    niet in mijn huis maar ergens anders... iemand die wel router heeft
     
  11. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    zou je de volgende keer gewoon de [​IMG] knop willen gebruiken in plaats van twee posts te maken :)

    Bedankt :+
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan zal dat geen problemen opleveren (dus sluit hem daar even aan) ... gaat er even een nachtje overslapen
     
  13. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem verbinden met Xbox-Live

    Hallo

    Gisteren heb ik Xbox-Live aangeschaft maar het lukt me maar niet om het aan de praat te krijgen. Ik heb gezocht in het forum maar kon nergens een antwoord vinden. Ik ben niet erg sterk met technische termen dus hopelijk is het onderstaande een beetje duidelijk.

    De USB modem is aangesloten op de computer van mijn vader. Dit modem gaat rechtstreeks in de USB poort van zijn computer, maar heeft ook een kabel lopen naar een hub in de muur(?? weet niet of dit de juiste naam is)(Zie http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=410002 de gele snoer komt van het modem) . Op mijn kamer zit ook zo’n hub (?? http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=410003) en van daaruit loopt een snoer naar mijn computer (de witte). Hierdoor kan ik zelf ook op internet. Zoals op de foto te zien is is er nog een plek naast dit snoer en daar heb ik de cross-over kabel in gedaan die naar de Xbox loopt (de rode snoer dus). Met het instellen van Xbox-Live gaat het mis.

    Als ik alles op automatisch zet dan krijg ik de melding dat er geen DNS servers worden aangetroffen en dat ik die handmatig moet invoeren.

    Bij het handmatig invullen van mijn IP (zowel mijn ‘echte’ via www.watismijnip.nl en/of 192.168.0.2) en subnet mask (255.255.255.0) en gateway (192.168.0.1) krijg ik deze melding foutmelding (nederlandse vertaling van www.xbox.com/connect:


    Er kon geen verbinding worden gemaakt met de netwerk-gateway. Controleer of de IP-adressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.


    Hierna heb ik IP op automatic gezet en DNS handmatig ingevoerd (de DNS servers die ik gebruikt heb zijn 194.109.6.66 en 194.109.9.99) en kreeg daarna de volgende foutmelding


    neices (DHCP of PPPoE) werden niet aangetroffen. Controleer de volgende mogelijke oorzaken:
    Controleer of alle kabels juist zijn aangesloten.
    Stel je modem in op de beginwaarden door het modem uit te zetten, een minuut te wachten en het modem daarna weer aan te zetten. Stel andere netwerkapparaten daarna op dezelfde manier opnieuw in op de beginwaarden.
    Geef bij Network Settings een statisch IP-adres, specifieke host-naam of MAC-adres op zoals je is verstrekt door je internetprovider.
    Er is een probleem met de internetservice. Probeer het wat later opnieuw.


    Bij PPPOE en ADVANCED heb ik niets veranderd omdat ik geen idee heb wat ik daar zou moeten invullen.
    Het is helaas geen mogelijkheid om de modem naar mijn kamer te verplaatsen, dus die oplossing zal niet lukken.
    Hopelijk kan iemand uitleggen wat ik moet doen, ik kom er niet meer uit.
    Alvast bedankt,
    Niels

    1: Naam provider Xs4all
    2: Soort abonnement (naam, type) ADSL Basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid voldoende
    B: Hardware
    1: Modem merk en type Alcatel USB Modem
    2: USB modem? (Ja/Nee) Ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) ik gebruik windows XP
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Ja
    7: Hub in gebruik? ??
    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway ??
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ??
    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
    2: Dashboard versie? van de starterkit
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Na cabel connected(die is goed) komt de foutmelding.
    4: Wat is de exacte foutmelding? zie uitleg
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2003
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    probeer deze instellingen eens
     
  15. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik die instellingen gebruik en ik bij alternate DNS 0.0.0.0 invul krijg ik de volgende melding:

    The internet adress entered is not correct for this setting

    Als ik alles op automatisch laat staan krijg ik niet die getallen in beeld die op het voorbeeld staan, maar staat er overal in het grijs (zodat je niet kan veranderen) 0.0.0.0

    wat zie ik over het hoofd?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat zijn inderdaad de DNS adressen van XS4ALL. Maar ik zit even in mijn geheugen te graven... Ik herinner me nog goed dat ik altijd gez**k had met de DHCP funktie in ICS. (Jij gebruikt toch ICS, right?). Probeer eens handmatig adressen in je XBox in te voeren.

    De Xbox zijde van jouw PC is 192.168.0.1. Dat is het standaard adres dat Windows gebruikt voor ICS>

    Stel je Xbox in met IP Adres = 192.168.0.100, netmask = 255.255.255.0, gateway is 192.168.0.1. En experimenteer dan met de DNS instelling. Het moet ofwel de server van XS4ALL zijn, ofwel gewoon 192.168.0.1. (ALs ik het me goed herinner is het het laatste).

    Tenslotte: Check dat je PC geen firewall aktief heeft tijdens je testwerk. Die kun je altijd weer aan zetten als alles netjes werkt.
     
  17. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt, dat ga ik even proberen.

    Ennuh waar kan ik m'n firewall aan/uit zetten?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het kan zijn dat je vader een Firewall op zijn computer heeft draaien .. dit moet je even vragen
     
  19. Niels2003

    Niels2003 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu:

    Manual
    IP: 192.168.0.100
    Subnet Mask: 255.255.255.0
    Gateway: 192.168.0.1

    Manual
    primary DNS: 192.168.0.1
    alternate DNS: 192.168.0.1

    Als ik m dan laat connecten krijg ik weer de melding:

    Er kon geen verbinding worden gemaakt met de netwerk-gateway. Controleer of de IP-adressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.

    Volgens mij heb ik echt alle instellingen al zo'n beetje geprobeerd, kan het misschien nog ergens anders aan liggen?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is het ip adres van je computer?

    waarschijnlijk is dat het probleem ...
     

Deel Deze Pagina