1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan is het nog steeds een bizar bedrag. Want ik ga er vanuit dat dit om hypotheekvrije bedragen gaat.

    ander wtf dingetje die ik hier maar post omdat we hier ook vaak de discussie hebben gehad over privacy. Dit is hoe Pink Roccade de toekomst ziet. Je lichaamsstatistieken gekoppeld aan de gemeente en weet ik veel wat nog meer. Echt doodeng.

     
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Dat filmpje moet een grapje zijn... Toch?
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik probeer zulke populistische teksten altijd zoveel mogelijk te mijden maar heb daar bij IS toch moeite mee... Wat een weerzinwekkende groep tuig is dat :mad: De volgende is trouwens een 26 jarige Amerikaanse hulpverlener volgens die doorgedraaide allahu snackbars :emo:
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Verschrikkelijk..
    Wat een hoop debielen zijn er toch in de wereld.=(
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Als je die twee fotos op nu.nl ziet zie je ook hoe uitgemergeld en wit is geworden.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik weet dat ik me ook zou moeten inhouden, maar dat is hier bijna onmogelijk. Excuus als je wat geïrriteerd was, maar kon me tegen mijn vader ook niet inhouden.
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  10. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    was geen ebola, maar malaria
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sowieso wel apart dat die man niet gespot is op het vliegveld door de bepaalde teams. Hij komt uit een risico gebied en was zichtbaar niet helemaal lekker.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  13. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Interessant stuk. Heb het even snel door doorgescanned want heb niet zo veel tijd nu. Lees het straks opnieuw. Op het eerste gezicht lijkt het me alsof de auteur de oplossing zoekt in de economie (het Westen duurzaam en in het Midden-Oosten minder armoede). Dat bommen loslaten wellicht niet het beste antwoord op terrorisme is daar valt wat voor te zeggen, maar dat investeren in economie dat wel is is ook weer wat kort door de bocht. De literatuur over de relatie tussen armoede en terrorisme is bijvoorbeeld alles behalve unaniem.
     
  14. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moeten we gewoon ophouden met dat hele terrorisme groter te maken dan wat het echt is; grotendeels verzonnen door de overheid en enorm gevoed door de media. Het feitelijke probleem is zo klein dat ik me zou schamen om hem uit mn broek te halen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat wordt ook helemaal niet beweerd.

    Opmerkelijke post. Jaarlijks toch goed voor 13.000 doden.
    Wat heeft de media exact opgeblazen aan IS bijvoorbeeld?
     
  16. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Nee, maar je begrijpt mijn punt niet. In het artikel staat dat de volgende vraag - itt het bombarderen - van belang is: "hoe zorgen we ervoor dat het Midden-Oosten zich kan ontwikkelen tot een regio met een middenklasse die haar rechten op kan eisen en een jongerenpopulatie die voor zijn toekomst niet op wapens aangewezen is". Dus de auteur legt de link tussen ontwikkeling/armoede en terrorisme. Ik zeg vervolgens dat die link ook controversieel is.

    Met aantal doden hoef je de invloed van terrorisme in Europa in ieder geval niet te onderbouwen: goed voor 7 doden in 2013. Relevantie van terrorisme gaat over de potentie en het ontwrichten van samenlevingen.

    Edit: Mbt media: De media blaast IS o.a. op door zich alleen op IS te richten. In discussies zie je nu dat Syriegangers ongeveer gelijkgesteld wordt aan lid zijn van IS, wat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Ook hoor je niks over handelingen van bijvoorbeeld Jabhat al Nusra. Zij worden ietswat gelegitimiseerd omdat ze geen gruwelmedia verspreiden en op bepaalde fronten tegen IS vechten (op andere samenwerken). JaN is echter ook bestempeld als terroristische organisatie. We horen echter alleen iets over IS.

    Ik ben het niet eens met de loze post van Sognare. Ik vind de ontwikkelingen in het midden oosten ook zeker verontrustend, maar je moet je ook bewust zijn van media invloeden.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2014
    Tyrant vindt dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    De auteur legt niet direct een causaal verband tussen armoede en terrorisme ("Natuurlijk, het zou te kort door de bocht zijn om religie uitsluitend als product van armoede te bezien. Religie kent vele wortels.") Als je dan kijkt naar die grafiek zit er wel degelijk een kern van waarheid inzitten. Al geef ik ook toe dat deze wel misleidend is aangezien er geen goede voorbeelden bestaan van rijke moslimlanden.

    Ja ik ben er zelf dus ook nog niet uit. Vind het wel een interessant punt. Ikzelf behoor iig niet tot het kamp Wilders die alles maar wil platgooien. Helemaal als je kijkt naar vorige ingrepen zoals Irak, Libië en Afghanistan, ben ik het met huidige bestrijding ook niet echt eens.

    Maar een complot van de media en overheden in Westerse wereld gaan mij ook wel te ver.
     
  18. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Terrorisme icm met het westen heb ik het over. Dan zie je dan er vorig jaar meer doden in Europa zijn gevallen door omvallende bomen dan door terrorisme, een Amerikaan heeft meer kans om dood te gaan aan een pinda vergiftiging dan aan terrorisme en in Nederland heb je 12 keer meer kans om dood geschoten te worden door de politie dan dat je omkomt bij een aanslag. De media geeft een onevenredige hoeveelheid minuten/pagina's en herhaling daarvan aan IS en aan het hele terrorisme gebeuren icm wat voor gevaar IS en terrorisme is voor het westen/Nederland. Uiteraard, angst verkoopt. En, uiteraard, mensen zijn bang voor dingen waar ze, als je kijkt naar de kans dat het ook echt gebeurt, eigenlijk helemaal niet zo bang voor moeten zijn. Echter blijft het feit dat de media dit hele gebeuren opblaast en daardoor een onnodige angst voor IS en terrorisme propagandeert.

    Ik zeg ook niet dat het een complot is, dan zou het vooraf allemaal bedacht zijn. Ik geloof wel dat de media en overheden graag het beeld van terrorisme overeind blijven houden (direct of indirect) omdat beide partijen daar winst uit halen.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het is natuurlijk wel een beetje kip en ei verhaal hé. Aan pinda vergiftiging en omvallende bomen wordt niks gedaan, aan terrorisme wel. Nu zeg ik niet dat als je de komende 10 jaar niet aan terrorisme bestrijding doet er dan elke dag iemand onthoofd wordt in de Europese hoofdsteden, maar jouw redenering is niet valide. Sterker nog, dan zou je alles kunnen doodrelativeren. Zo zou je ook makkelijk kunnen redeneren dat onze waterkeerkring overdreven is t.o.v. omvallende drankautomaten aangezien er de laatste 60 jaar geen doden vanwege overstromingen zijn..
     
  20. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Is inderdaad een dooddoener. Echter ben ik van mening dat terrorisme zwaar overdreven wordt, en voor veel zaken als een excuus gelden om maar dingen te doen. Vooral het hele privacy gedeelte maar ook deze oorlog tegen IS. Terrorisme gaat verder dan alleen de bomaanslag in een volle trein op cs. De invloed van beslissingen die genomen worden om de 'veiligheid' te vergroten of om 'terrorisme' tegen te gaan op ons dagelijks leven is enorm.

    Wat is nu het gevaar van IS voor de westerse democratie (als we nog in een democratie leven maar dat is een andere discussie). Hoe verschrikkelijk die onthoofdingen ook zijn wat is voor ons het gevaar, wat is het gevaar voor de democratie en voor onze levensstijl? En is het gevaar zo groot als de politiek en de media ons willen laten geloven? Ik denk dat het erg meevalt. Daarbij doen wij toch in de kern van alles precies hetzelfde als IS? We hebben een beeld over hoe de wereld eruit moet zien, we zijn er allemaal van overtuigd dat democratie en kapitalisme (met al zijn nadelen uiteraard, die veel mensen ook erkennen) het beste is wat wij op dit moment hebben. We proberen net als IS onze overtuigingen in dat gebied aan de mensen daar op te leggen. Wij kiezen alleen andere middelen uit om dat te bewerkstelligen. Wij onthoofden geen mensen, onthoofding is geen middel dat wij gebruiken daar. Wij gebruiken oa het middel drones.

    Ik zie niet zozeer wat het gevaar is voor het westen en Nederland. Uiteraard is er wel gevaar, en als iemand die zich opblaast in de Amsterdamse metro of waar dan ook is dat verschrikkelijk. Maar uiteindelijk is dat toch niet zo'n groot gevaar voor Nederland. Daarnaast vind ik dat wij, het westen, precies hetzelfde doen in het midden-oosten; het opleggen van hoe wij denken dat de wereld zou moeten zijn. Die middelen die wij gebruiken zijn echter anders, maar toch ook veelal hetzelfde; geweld.
     

Deel Deze Pagina