1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik aan kerstverhalen denk moet ik toch altijd aan Harry Potter denken, geen idee waarom. :+

    (is het trouwens niet een beetje vroeg voor kerstverhalen? ;))
     
  2. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    De andere klassieker:

    How the Grinch Stole Christmas! (even snel opgezocht ''Hoe de Gniep de kerst stal'')
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    124 boeken niet gevonden... Goede eerste indruk hoor Riffle. :+
    Ok dit is niet de eerste keer dat ik daar ben, maar ze kondigden trots aan een GR import te hebben dus dat ben ik maar gaan checken :p
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Sure, Riffle kent Harry Potter niet. :+
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor wie nog een keer een boek van Murakami wil proberen, alle boeken zijn tot eind december 12,50 (dus ook de dikke boeken zoals de opwindvogelkronieken) Mooie prijs om uit te proberen toch? :)

    Iemand verder nog wat tips? Ik begin een beetje door mijn lijst heen te raken.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    De Verborgen Bibliotheek van A.M. Dean. Laatste die ik uitgelezen heb. Heerlijk leesvoer, spannend zoals het hoort, alleen een iets minder hoofdpersonage. Is trouwens wel een heel mooi manier, die verborgen bibliotheek. ;)

    En als je nog een goed oorlogsboek wilt, De Laatste Slag van Cornelius Ryan bijvoorbeeld. :thumbs:
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nice! Kopen, mensen. :cool:

    Ik heb zelf Kangoeroecorrespondentie nog niet. Is die het waard? Scheelt toch weer 7.50 en is daarnaast nog in de oude stijl. Vind het echt vervelend dat er nu 4 verschillende stijlen Murakami covers zijn...
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, ik heb even mijn review teruggelezen en ik vond hem niet echt de moeite waard. Het zijn een beetje verhalen uit zijn beginperiode (zijn eerste gepubliceerde verhaal staat er dan wel weer in) en wat overgebleven verhalen zoals Slaap (die een losstaand boekje is en die eigenlijk In de Olifant Verdwijnt thuishoorde). Wel leuk om te lezen, maar haalt het niet bij zijn andere korte verhalen. Maar het is inderdaad een van de laatste boeken die nog in de oude combinatie is. Volgens mij heb ik alle boeken in die kleurencombi die van Murakami zijn uitgebracht.
    Het is wel fijn dat alle boeken 12,50 zijn. De Opwindvogelkronieken is nu ook in die nieuwe pastelkleuren uitgebracht en daarmee goedkoper. Dat was namelijk altijd een van de duurste, maar wel een van de beste.

    @yellow, Laatste Slag heb ik gelezen. Heel interessant, maar vaak wel enorm langdradig. ;)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn tips ken je en heb je grotendeels al gelezen, dus ik houd deze keer mijn mond :+

    Ik vind het zelf altijd wel leuk om wat door de Recs van GR te scrollen. Kom je nog leuke dingen tegen.
    Nou ja, alleen die specifieke NL editie waarschijnlijk niet. :p
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu weer hier in feite toch op een game-forum zitten en er ook mensen zijn die lezen:
    Erebos en Saeculum van Ursula Poznanski zijn aanraders. Spannende (YA) boeken met een 'nerdy' sfeertje. Erebos gaat over een verslavende role-play game op internet, die doorgaat in de werkelijkheid en Saeculum over LARP'en dat volledig uit de hand loopt. Zelfs ik vond ze goed en die dingen horen echt niet in mijn straatje.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Schijnt ook een film te zijn die ook over gamen gaat. Een gozer met een verstandelijke beperking die gepest word en zijn pesters als World of Warcraft personages ziet. Op zich mooi dat dit soort dingen er ook zijn en komen, maar ik trek het zelf niet. Heb een beperking en ben ook gepest, net iets te confronterend.

    Laatst trouwens wel weer een stukje verder gegaan in het Strijder voor Rome III boek wat ik voor mijn verjaardag gekregen had. Alleen door verkoudheid en griep nog niet weer op kunnen concentreren. Ander baal moment is dat het boek het derde deel in een serie is, terwijl de gever mij verzekerde dat het geen serie was. Schrijver is Nick Brown en zijn stijl is heerlijk aangenaam om te lezen. Het boek leeft ook echt, iets wat ik wel aan schrijvers kan waarderen die willen dat hun boek leeft. Benieuwd naar de rest van dit boek, maar de vorige twee ga ik niet lezen omdat ik toch helaas al weet hoe bepaalde zaken lopen. Beetje jammer, maar het is niet anders.
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    The Shining van Stephen King bijna uitgelezen, wat een goed boek! Iemand nog meer aanraders van King die zo geniaal en spannnend geschreven zijn?
     
  13. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Niet van King zelf, maar ben nu bijna klaar met Heart Shaped Box van zijn zoon, Joe Hill. Zeker een aanrader.
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik ga denk ik "Im Western Nichts Neues" weer eens lezen. Veruit het meest indrukwekkende boek die ik ooit gelezen heb. Heeft iemand anders dit pareltje gelezen?

    Wel echt een afgrijselijk boek trouwens, je moet er wel tegen kunnen.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    :lwn:

    Hopelijk blijft Luitingh niet al te ver achter met de vertaling.
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah nice, maar was die serie niet al een beetje afgelopen? Kan het me niet meer zo goed herinneren eigenlijk. :+
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Boindil was toch geinfecteerd met een of ander virus. Ik neem aan dat ie het vanaf dat moment oppikt.
    Vond het altijd al een kut einde, je laat het beste personage van de serie niet zo achter met een dodelijke ziekte :lol:
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat even mijn review op GR terug te lezen en ik vond het dus wel een afsluitend einde, maar daar hadden we toen inderdaad ook een discussie over. ;)
    Maar goed, als er een vijfde deel uitkomt ga ik hem zeker lezen.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het is alweer zo ver:
    [​IMG]

    Ik heb nog niet gekeken, maar ik heb een vaag vermoeden dat er geen enkel boek bij zit waar ik op kan stemmen. :+
     
  20. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik kan ook alleen stemmen in de Graphic Novels sectie, zijn er ook nog 4 van m'n favoriete 2014 GN's genomineerd. kan niet kiezen.
     

Deel Deze Pagina