1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zonder budget wordt dat lastig ;)
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vandaag auto opgehaald in Wijchen! Ben er erg blij mee :D

    Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline 105pk (6bak)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Reckuuza, WorkingTitle, Saaslijer en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Haha, goed punt. Rond de €8000.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoop mogelijk, van 3 serie touring tot aan V50 en een Focus.
    Wat zoek je precies behalve "ruim" ?
     
  5. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Eigenlijk geen specifieke wensen. Maak zo'n 30.000 km per jaar, dus hoef er niet in te kunnen wonen. Een beetje futureproof, dus eigenlijk gewoon een station die nog effe mee kan.

    Zou ook wel prettig zijn als ik er niet gebroken uit kom na een rit van anderhalf uur...
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dan is er heel veel mogelijk;
    - Volvo V50 2.0 Tdci/ 2.4d (voorkeur naar laatste)
    - Volvo S60 2.4d/D5
    - BMW 320d Touring
    - Focus 2.0 TDCI (zelfde blok als in de V50)

    Qua comfort zou de S60 mijn voorkeur hebben. Goede stoelen, betrouwbaar (eigenlijk maar 2 euvels: Verstuivers en draagarmen) en prima snelwegcruizer. Alleen; geen station.
    De V50 2.0 heeft hetzelfde blok als de Focus 2.0 Tdci. Zijn wel wat probleempjes mee, maar indien goed onderhouden ook behoorlijk betrouwbaar. Daarnaast vind ik de V50 betere stoelen hebben dan de Focus. Beide hebben wel hetzelfde onderstel, dus verwacht een fijn rijdende wagen.

    De BMW (Pak een rijk uitgeruste E46 met de sportstoelen) rijdt goed, let alleen wel op de Turbo en de swirlflaps.

    Je ziet, ik pak de wat oudere station, maar dat moet met het juiste onderhoud (zeker bij de Volvo's) echt geen issue zijn.
     
  7. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Bedankt, daar kan ik wat mee!
     
  8. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Heb Inmiddels een proefrit achter de rug in een focus 1.8 16v uit 2008.

    Viel qua rijden iig niet tegen!
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Graag zou ik van iemand wat willen weten over autoradio's.
    Ik heb een Volkswagen Polo 6R, met een RCD 210 radio. Echter zit hier geen AUX IN mogelijkheid op (ook geen AUX aansluiting in de middenconsole) en dit mis ik toch wel heel erg;
    [​IMG]

    Nu wil ik er een andere radio voor in de plaats gaan zetten.
    Je hebt de originele radio's van Volkswagen, zoals bijvoorbeeld de RCD 310 / RCD 315 /RCD 510 / etc.
    Maar zo heb je ook 2-DIN autoradio's van andere merken (Pioneer/Kenwood/etc.)
    Ik ben echt een leek op elektronica gebied, en ik vraag me af of dit allemaal wel zo makkelijk gaat, wanneer ik er dus een andere radio in wil zetten.

    De volgende vragen zitten mij nu dwars;
    - Is het misschien beter om niet naar een originele radio te kijken, maar naar een merk zoals Pioneer / Kenwood / ?? (meer mogelijkheden??) Klik
    - Klopt het dat 2-DIN radio's universeel te plaatsen zijn?
    - Hoe zit dit met de bekabeling? Zal hier altijd wat aan aangepast moeten worden? Of is het gewoon plug&play?
    - Ik heb ook vernomen dat men iets moet coderen. Wat doe je dan precies?
    - Is een DAB radio (digitaal signaal) ook mogelijk?

    Als een nieuwe radio AUX en ook nog Bluetooth en meer functies biedt, dan ben ik hier best bereid wat meer geld voor neer te leggen. :p
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Afgelopen zondag wilde mijn Golf 3 uit 94' niet meer starten. Geen idee waar het probleem ligt, accu is goed en vandaag heb ik een nieuwe bobine getest, maar doet nog niks. Hij wilt niet vonken, starten zeg maar. Wanneer je aan de sleutel draait hoor je wel wat gerammel maar hij springt niet aan. Heb nog geprobeerd te starten terwijl de auto geduwd werd in z'n 2e versnelling maar niks gebeurde, het leek wel alsof die startte en kwam een stukje verder dan normaal.

    Nu is het toch tijd om de sloop te bellen en de auto op te laten halen, ik wil nog even een maandje doorsparen en dan voor 1750-2000 een nieuwe auto kopen. Mijn oog viel op een Golf 4, zijn er zat te vinden voor dit bedrag.

    Hebben mensen ervaring met een auto voor dit budget? En wat is momenteel wijs om te doen voor een nieuwe auto?
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb nog wel een Clio RS voor €2k :+

    Zonder dollen, ik zou voor dat geld zeker naar een Yaris kijken. Onderhoudsarm en qua ruimte goed te doen. Als het uiterlijk je niet aan staan houdt het op natuurlijk.
     
  12. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Of een Starlet P9, met een beetje zoeken heb je al een goede voor de helft van je budget. Kleine, goedkope zuinige auto'tjes zijn het. Ik heb op een afstand van 9279 km een gemiddeld verbruik van 6,24 l/100 km (of 1l op 16 km) gehaald met minimaal onderhoud. Niet gek voor een auto van 16 jaar oud en 140 000 km op de klok.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zelf ook flink aan het kijken voor een eigen auto.
    Mag best een beetje pit hebben, om vlot op te kunnen trekken en vooral even makkelijk in te kunnen halen. Rij nu in een 206 1.4 en een mindere motor lijkt me niets, liever iets meer power. Moet ook weer geen enorme bezineslurper worden met >120km p/dag (wordt over een tijd na verhuizing minder, maar dat duurt nog wel even).
    Zit nu regelmatig naar een betaalbare BMW 3-serie te kijken, al is het jammer dat ze zo lang zijn doorgegaan met casette radio's. :confused:
    Of het wordt wat anders, maar dan wat nieuwers. Wel jammer dat hoop auto's zijn voorzien van een ingebouwde radio unit, waar je niet makkelijk wat anders in kan zetten, maar geen USB of aux hebt.
     
  14. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben bang dat de auto wat aan de krappe kant is, ben zelf 1.95 dus wat meer ruimte zou wel fijn zijn. Is inderdaad niet gek voor zo'n autootje.
    Wat voor Clio heb je?
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Een Clio RS uit 2000 ;)
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou idd een 2DIN autoradio van een ander merk kopen. Als je hem bij een garage koopt willen ze hem er vaak nog wel ff voor je inbouwen, als je het zelf niet aandurft. Maar in principe zijn ze gewoon plug en play.
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thanks, ik heb gisteren een originele RCD510 goedkoop op de kop kunnen tikken. Daar ben ik ook al blij mee. :)
     
  18. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Je hebt cassettebandjes met een aux-kabeltje eraan waardoor je dus ook met een cassette speler je eigen muziek kunt luisteren. Is natuurlijk niet de beste kwaliteit maargoed..
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In mijn nieuwe auto zit wel USB , Aux , Bluetooth ( audio en telefoon ) , stuurbediening maar geen cd speler.
    Kon wel voor een auto-radio kiezen met cd-speler maar dan zat het display verwerkt in het dashboard.

    Dan liever een normale DIN autoradio die ik zelf kan vervangen als ik zou willen.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, via een omweg kan het vaak wel. Of er zit achterop nog ruimte voor een aansluitpunt, of je kan bestaande kabels splitsen of aanpassen of extra aansluiting op print solderen etc. En soms zit zoiets al ingebouwd, zeker bij de nieuwere auto's.
    Eerst maar eens naar m'n budget gaan kijken. Weet ik daarna ook wat beter voor wat ik kan gaan kijken. :)
     

Deel Deze Pagina