1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ga weer Sinterklaas vieren denk ik :+
     
    Shreklel vindt dit leuk.
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Zul je zien dat er dan weer mensen vallen over het feit dat er geen excuus neger is op die foto. En dan heb ik het nog niet eens over de feministen die daar niet vrolijk van worden.
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yep deze wereld is verrot het is ook nóóit goed!!

     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wie is die sneue haas nou weer?
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Doet dat er wat toe?

    Altijd dat sneue gehaat van je :emo:
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Steeds maar weer die Nera
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    [​IMG]
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    In Nederland heb je bijna geen feministen joh.
     
    Shreklel vindt dit leuk.
  10. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Mijn lerares recht begs to differ.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Is ze zelf een feminist of zegt ze dat er heel veel in Nederland zijn? :+

    Anyway, in Nederland zijn we nog steeds tolerant tegen elkaar, ook naar lekkere strippers.
     
    Shreklel vindt dit leuk.
  12. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap de redenering ook niet. Als je dat wilt stimuleren is het wellicht een idee om in de eerste instantie die schulden niet zo de pan uit te laten rijzen? Overigens bestaat een dergelijke tool al lang:

    http://www.watkostmijnstudieschuld.nl/

    Ook dat gemiddelde van 21.000 heb ik mijn vraagtekens bij. Ik meende dat het bedrag hoger was. Iets van 27.000 gemiddeld?
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Snap ook nooit wat van die hoge schulden... Studeer nu al bijna 3,5 jaar en heb pas een studieschuld van 3.600 euro. Beetje werken naast je studie zorgt er al voor dat je je schuld zo veel mogelijk minimaliseert. Snap nu wel beter hoe al die studenten met Godsdure MacBook Airs zitten in de collegezaal :+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Idd, het huidige leenstelsel ontmoedigt blijkbaar niet voldoende om het uitgavenpatroon dusdanig aan te passen dat studenten echt een beetje op hun centen letten.

    Daarna proberen ze het voor hunzelf dan goed te praten met dingen als 'ja hallo maar ik woon op kamers en dat kost ook 600e per maand'. Dat excuus gebruiken ze vervolgens ook gewoon om elk weekend 40 euro uit te geven etc.

    Maar ach, zolang ze terug betalen vind ik het prima.
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb ook mensen in de klas die maximaal lenen, zodat ze kunnen doen waar ze zin in hebben. "We kunnen dat toch in 20 jaar terugbetalen, yolo." Al mijn studieschulden zijn tot nu toe omgezet in giften. Alleen de laatste 10 maanden zou ik misschien moeten lenen.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik weet dat ik geen universitaire studie heb gedaan, maar ook bij mij was het krap en kon een studieschuld snel gemaakt zijn. Ik handelde echter kostenbewust en ik denk dat dat misschien ook wel iets is waar de student vandaag de dag zich wat meer op mag focussen. YOLO excuus zou ik me echt dood voor schamen op langere termijn. Doordat ik kostenbewust handelde en rekende kon ik ook mijn eerste computer kopen en aflossen in 3 maanden tijd aan mijn ouders, tussen de kosten van ''college'' door. Waar een wil is, is een weg denk ik dan maar. Je moet alleen niet denken constant je hand op te kunnen steken, daar komen snel schulden van heb ik ervaren in mijn ''studie'' tijd. 0,0 schuld in school en zo kwam ik er ook uit. Denk nou niet dat ik mezelf zo geweldig vind, handel enkel kostenbewust en dat is minstens zo belangrijk als een studie goed afronden.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Inflatie jongens. :+

    YOLOOOOOOOOOOOOOOOOOO
     
    Shreklel vindt dit leuk.
  19. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo raar is het toch allemaal niet dat veel studenten zoveel lenen? Het is veel te aantrekkelijk voor studenten om te doen wat ze willen en de tijd van hun leven te hebben voor een bijna renteloze lening. Het is niet dat ze het niet kúnnen bekostigen via een bijbaan, het is dat ze ervoor kiezen om lui te zijn en in hun studententijd alleen maar leuke dingen te doen. Als je ervan overtuigd bent een baan op niveau te vinden na je studie (misschien dat ze zich daar meer zorgen om moeten gaan maken), dan zijn de maandelijkse lasten van zo'n lening achteraf relatief klein. Oftewel: maximaal lenen = maximaal leven.

    Overigens als je echt kostenbewust bent Yellow, ga je juist wel maximaal lenen en beleg/spaar je alles. Levert juist wat op in plaats van dat het geld kost.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204

Deel Deze Pagina